badutski

Vibeke & Claus d. 1/10-05

269 indlæg i dette emne

Ja nu er det min tur til at skrive lidt om vores planlægning op til den store dag.

Claus og jeg mødte hinanden på helt almindelig kedelig vis, nemlig da min ekskæreste og jeg var til fest med nogle venner hvor Claus også deltog! Vi blev alle venner men der skete ikke noget der...

Først et halvt år efter min eks og jeg gik fra hinanden, fandt Claus og jeg ud af at det vi havde var mere end venskab. :bearhug:

Vi var kun kærester i ½ år da flyttede jeg ind hos ham i hans lejlighed. Efter yderligere et år købte vi hus sammen. i 2003 (yderligere 3 år) fik vi vores dejlige datter.

På en tur til Stettin sidste august friede Claus og nu er brylluppet sat til d. 1/10-05. :super:

Og for at afrunde skal vi flytte til en gård her til foråret - glæder mig til at få noget mere plads! :)

Herunder vil jeg forsøge at poste de forskellige planlægningsforløb!

badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er så min overordnede planlægningstråd - med budget poster. (vil meget gerne høre hvis I har tilføjelser o.l.) :)

Denne enkelte post vil løbende blive opdateret, efterhånden som jeg får mere på plads.

Bryllupsplanlægning:

Dato:

01.10.2005: Er bestilt

Tidspunkt:

Vielse: kl. 15.00

(derefter fotografering)

Velkomstdrink: ca. kl. 16.30

Middag: kl. 17.30

Kørsel:

Bruden til kirken: far kører!!

Gommen til kirken: Overrasker kæresten med en Corvette der henter ham! Pris 700 kr.

Brud og gom fra kirke: Veteranbil, bestilt. (1500 kr., svigerfar betaler!)

Brudebuket+brystbuketter+blomsterkrans:

Kæresten har bestilt - pris 2000 kr.

Kirken:

Sct. Nicolai Kirke i Køge: Er Bestilt

Præst:

Hanne Bohr: Er bestilt, (det er min præst som jeg blev konfirmeret hos, og i hvis kirke jeg har sunget i kor i 4 år, da jeg var yngre - Claus havde ikke selv nogle præferencer, derfor blev det hende).

Salmer:

739: Jert hus skal I bygge...

736: Jeg ved en blomst så favr og fin..

738: Det er så yndigt...

Fest:

Afholdes i egen festsal på Lundekrog

Vielsesringe:

Forlovelsesringe: 1200 kr.

Vielsesringe - bestilt: 9.960 kr. (skal hentes)

Fotograf:

Helle Æbeltoft: Bestilt - 3.500 kr.

Menú:

Forret:

Antipasti tallerken m/ Filodejsindbagte rejer, artiskokbund m/ røget tun, blinis m/ rogn & creme fraiche, bruchetta m/ frisk tomat & basilikum. Hertil hjemmebagt brød m/ smør.

Hovedret:

Helstegt dyrekølle m/ vildtflødesauce og brombærsauce, pommes rösti og baconstegte kartofler, waldorff salat og årstidens friske grøntsager.

Dessert:

Dessert tallerken med Hvid chokolademousse, sarah bernard kage, nøddebunde rullet m/ hindbærmousse, hertil frisk frugt og rød bærcoulis.

Natmad:

Oksekødssuppe m/ kød og mel boller og urter. Hertil hjemmebagt flutes og smør.

KUVERTPRIS: 260 kr.

Drikkevarer:

Hvid: Chabris, årgang 2003. Argentina.

Rød: Bordeaux Rouge, årgang 2003. Barton & Guestier. Frankrig.

Dessert: Moscatel de Setúbal, årgang 2000. Alambra - José Maria da Fonseca. Portugal.

Pynt:

Blomster: ?

Andet: ?

Borddækning:

Duge: Købt gyldenbeige damaskduge – 250 kr.

Menukort, , bordkort: igang – 250 kr.

Stel: købt!

Servietter : købt – 300 kr.

Risposer: Færdige

Blomsteropsatser til dekorationer: Kroner købt – 200 kr.

Lysestager: Købt – 200 kr.

Bloklys: Købt - 250 kr.

Kok:

Bolette Frederiksen

Servering:

Skal have 8 stk. – samtale med dem d. 12/9

Bryllupskage:

Tim - ca. 1200 kr.

Kagefigur: Købt. 150 kr.

Musik:

Middag og dans: Ronny Klugmann - bestilt: 4500 kr. (vennepris)

+ Køges spillemandslaug kommer og spiller 1-1½ timer efter maden (under kaffe/kage) – gratis (gave)

Invitationer mv.

færdige: 800 kr med konvolutter (uden porto)

Frisør/make up:

Charlotte Elsted – Bestilt - ca. 1.800-2.000 kr.

Brud-tøj:

Kjole+slør: købt, mangler tilretning. foreløbig pris: ?

strømpebånd - svigermor har hæklet et til mig

Diadem: ca. 500 kr.

Taske: Købt, 139 kr.

Undertøj - købt, 500 kr.

smykker - 449,-

Sko: købt, 599 kr.

Gom-tøj:

Kjole og hvidt - lejes hos amor for 925 kr. alt incl. (dog egne manchetknapper i guld)

Sko - købt, 600 kr.

Forlover:

svigerfar

Brudepige:

Nadia – kjole + Blomsterkurv + laksko + blomsterkrans til hår

Gavekoordinatorer:

Mor og Svigermor, og de snakker sammen!

Toastmaster:

Tina, Claus søster

Bryllupsnatten:

Her er vi meget i tvivl, om vi skal sove hjemme (der hvor også festen bliver holdt eller tage ud).

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Her er et lille - og desværre ikke det bedste - billede af den sal hvor vi skal være under middagen. Festen holdes hjemme hos os selv - billedet viser vores festsal som ligger oppe under loftet henoverden ene længe på gården.

Forestiller mig selv at det med masser af levende lys, store grønne planter og lidt tyl kan blive en rigtig romantisk oase. Der er masser af plads til både spisning, dans, musik m.m.

post-1282-1106596867.jpg

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

her er lidt billeder af den kirke vi skal giftes i - nemlig Sct. Nicolai Kirke i Køge. Vi har ingen direkte tilknytning til kirken, da vi bor i et andet sogn. men både mine forældre og morforældre er blevet gift i denne kirke, og jeg har siden jeg var helt lille altid elsket kirken og dens unikke historie. Det var heldigvis ikke noget problem at få lov til at benytte kirken, selvom Køge kirke normalt ikke vil foretage vielser fra andre sogne fordi vi kunne medbringe vores egen præst!

post-1282-1106597645.jpg

post-1282-1106597677.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak for alle roserne.

Og ja vi er meget glade for at have vores eget lokale (det hjælper jo også lidt på økonomien i den sidste ende :denmarkflag: ).

Jeg tror også at Nadia (vores datter) bliver en lille charmetrold til vores bryllup. Har planer om at hun skal i en rigtig prinsessekjole med tyl og blomsterkrans..... når hun ikke er ældre er selv "for meget " sødt :heppe:

Jeg er også mest til den første frisure, men kan dog godt lide måden håret er skilt på i nr. 2.

badutski

0

Del dette indlæg

JUHUUUU....... -HAHA-:denmarkflag::lol:-HAHA-

Er helt oppe at køre lige nu. Har fundet min drømmekjole og har bestilt den. Glæder mig for vildt til den kommer :hearts: .

Desværre kan jeg ikke vise jer et billede af den, da den kommer fra et amerikansk firma "Bonny Bridal", som desværre har taget den af deres hjemmeside inden jeg nåede at gemme det!!! typisk mig :tosset:

(Hvis der er nogen af jer der falder over en Bonny Bridal kjole, nr. 443, så må i meget gerne sende mig billedet)

Anyway, vil lige prøve bedst muligt at beskrive den. Det er en hel kjole med lange blondeærmer og blonderyg. Firkantet udskæring foran med perle- og broderibesætninger på brystet. Samme perler og broderi går igen foran på det nederste af kjolen og bag på slæbet. Kjolen er hvid.

hmmm..... gav det nogen mening - for jeg kan tydeligt se den for mig. :)

badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom jeg lige til at købe et diadem, da jeg faktisk fandt et på bryllupsmessen på Radisson, som var lige det jeg havde tænkt mig; guld og røde sten!

Pris: ca. 500 kr.

Det er endnu flottere i virkeligheden.

Badutski

post-1282-1108333415.jpg

0

Del dette indlæg

Pyhh.......på samme bryllupsmesse fandt vi vores vielsesringe - lige dem vi har drømt om. Enkle, klassiske og meget elegante. Pris med rabat: 9.960 kr. :bearhug: Auch en pris.

En smule mere end regnet - men de skal jo forhåbentlig også bruges resten af livet. :boohoo:

Har desværre ikke lige et billede af dem, men hvis man går ind på Bræmers hjemmeside:

Bræmer ringe

og går op under "living 2-gether" og vælger "guld", så er det de første ringe man ser.

badutski

(som bare er helt ekstatisk og stadig lidt forundret over at vi faktisk har brugt så mange penge på to ringe)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer