Guest jane-san

Mit diadem

18 indlæg i dette emne

Jeg blev simpelthen for nærrig igår, hvor jeg sad og kiggede priser for diademer... så jeg lavede mit eget, enkelt og som jeg gerne lige vil have det...

Sådan ser det ud:

post-6149-1118047018.jpg

Jeg fandt en gammmel hårbøjle i "sølv"/antik look, og havde selv guldtråd og cremefarvede perler liggende...

Hvad synes i???

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er rigtigt skønt. Er selv i gang med at lave et diadem med perler. Hvordan har du viklet tråden rundt om bøjlen? Er det ét langt stykke tråd eller flere korte? Hvordan har du sat perlerne på foran, altså dem der sidder PÅ bøjlen?

Jeg laver nemlig mit uden bøjle, kun med sølv-"ståltråd". Men det knækker ret ofte...ØVØV. :angry1:

Håber du vil give fiffet videre :bearhug:

(y) SMukbrud

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh, jeg har en gang i tidernes morgen lavet et helt diadem uden bøjle, og det var virkelig svært, at få den pæn...

Men her, hvor jeg har brugt bøjle, har jeg gjort flg.:

>Snoet guldtråd rundt om på den midterste del, så det sidder helt tæt.

>Snoet guldtråd over guldbunden med perler på, så man får en lige række perler hen over.

post-6149-1118049529.jpg

> Snoet løst rundt om bøjlen, hvor jeg har lavet de høje spidser ind i mellem, og puttet en pele derpå, som så også er blevet snoet rundt, for at sidde rigtigt.

Tråden er delt i flere stykker, men jeg har snoet enden sammen med det nye stykke tråd...

Desuden er det tynde sølvtråd en pest, at arbejde med... den knækker, som du siger, ret ofte... og det er besværligt, nå man laver diadem, da tråden gerne skulle kunne holde til at bleve trukket lidt i...

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Ej hvor er den skønt. O fordelen ved at selv lave det er jo at du får det præcis som du vil og så til en endnu bedre pris.

Jeg kan bare give et stor (y) for det.

Hilsen Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op hvor er du god Jane.

Du kan da leve af det..... det allerværste er du giver mig blod på tanden. :bearhug:

Så jeg skal ud i de kinesiske gader imorgen

og finde hårbånd...guldtråd og perlerne ligger jeg inde med.... jubii. :hearts:

(y) Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer