Guest Smukbrud

Salmer og andre sange i kirken

24 indlæg i dette emne

Hvilke sange/salmer har I valgt i kirken, og hvorfor lige dem? Jeg har tænkt på bl.a. "Du kom med alt hvad der var dig", men er den i salmebogen?? Er det ikke en højskolesang?

Hvad med præ- og postludium, vælger I da de traditionelle salmer, som "Here comes the bride" og "Bryllupsmarchen"?? :)

Spændt på at høre jeres svar! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var ude og snakke med præsten i sidste uge... og vi kom slet ikke ind på præ- og postludium??? der er altså nogle "detaljer" der smutter i farten, når man begynder at få tralvlt og sved på panden!!!!! det må jeg vist hellere få styr på i morgen... Nå, men af salmer har vi valgt 1. den signede dag 2. ...kan bare ikke komme i tanke om hvad den hedder... noget med mand og kvinde... og 3. det er så yndigt at følges... må ærligt indrømme at vi ikke har noget særligt forhold til salmerne. Vi fik at vide at nr. 3 var nærmest et must at vælge og nummer 1 kendte vi begge i forvejen og synes den er smuk..

:band: Sødehelle

Hov...hvad med dig... i må da også have valgt nu, eller hva?

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi ska synge følgende salmer: morgenstund har guld i mund (vi ska vies allerede kl. 10, så det vár perfekt med en morgensalme:-), op al den ting og det er så yndigt.

Vores ind- og udmarch bliver ganske traditionel. :hug:

Kh Maja

0

Del dette indlæg

Skrev jo slet ik noget om hvorfor vi har valgt disse salmer :hug:

Vi tog udgangspunkt i at det skulle være nogle salmer som de fleste kendte og derfor kunne synge med på. Derefter har vi så valgt dem vi synes er gode.

jobbar Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke talt med præsten endnu, men skal i næste uge. men jeg regner med at vælge: 1. Det er så yndigt....2. Du kom med alt....3. Den yndigste rose....

Og så kan det godt være, at det er mig som er HELT galt på den :banned: , men here goes: Jeg bryeder mig faktisk ikke om Præludiet: Here comes the bride! Jeg synes det der traditionelle: DAM-DAM-DA-DAM, DAM-DAM-DA-DAM, er sådan lidt tungt i det.... :huh:

Jeg kunne godt tænke mig noget andet, men stadig et kirepræludium, ikke en popsang... :band: Kender bare ikke så mange andre :)

:hug:

0

Del dette indlæg

Vi blev spurgt om vi havde ønsker til præ og postludium... Det havde vi ingen mening om - ønsker os ikke specielt "here comes the bride" (synes den er ret amerikansk i det) men kender ikke lige nogle andre - så det lader vi simpelthen organisten om at bestemme. Hvis det bliver "here comes the bride" er det også fint.

Af salmer har vi valgt: Det dufter lysegrønt af græs (selv om det vist egentlig er en forårssang - præsten foreslog den, og den synes vi er god), Op al den ting (den kender alle, så der skal nok blive skrålet med), I blev skabt som mand og kvinde (det er en god tekst, og kan i sær godt lide linierne: intet svælg er gud for bredt han kan gøre to til et, for vi er på mange områder modsætninger, der bare komplimenterer hinanden så godt) og så selvfølgelig: Det er så yndigt (den kender alle, og den skal bare være med :-))

:hug:

0

Del dette indlæg

Vi har tænkt os at vælge

Uberørt af byens travlhed

Som vintergrene

I blev skabt som mand og kvinde

og så har vi tænkt os at spørge min præst og organis om ikke nok vi må synge "vil du være min i nat" med Caroline Henderson... den er rigtig god! :hjerte: :hjerte:

:hug: Rikke

0

Del dette indlæg

og så har vi tænkt os at spørge min præst og organis om ikke nok vi må synge "vil du være min i nat" med Caroline Henderson... den er rigtig god!  :hjerte:  :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Rikke.

Det er en supersmuk og sød sang I vil vælge. :hearts: Jeg kan godt huske den fra en julekalender, for nogle år siden. Jeg tænker bare på; er der ikke mange, som ikke kender sangen/melodien? Men bare I gør, så kan I jo synge for! :guitar:

:) Smukbrud

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og så har vi tænkt os at spørge min præst og organis om ikke nok vi må synge "vil du være min i nat" med Caroline Henderson... den er rigtig god!  :hjerte:  :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Rikke.

Det er en supersmuk og sød sang I vil vælge. :hearts: Jeg kan godt huske den fra en julekalender, for nogle år siden. Jeg tænker bare på; er der ikke mange, som ikke kender sangen/melodien? Men bare I gør, så kan I jo synge for! :guitar:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig du - jeg er kirkesanger, så jeg er så vant til, at folk ikke kender de sange jeg synger ;) :)-HAHA-

Men ellers må jeg jo bare stille mig op og synge den for min mand... :hjerte: :hjerte: :hjerte:

:huh: Rikke

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Rikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig du - jeg er kirkesanger, så jeg er så vant til, at folk ikke kender de sange jeg synger ;) :)-HAHA-

Men ellers må jeg jo bare stille mig op og synge den for min mand... :hjerte: :hjerte: :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok Rikke, så kan jeg bedre forstå det! SÅ SKAL du jo synge for, og hvad med en solo?? DET kunne da være så smukt (og mon ikke gæsterne kniber en bette tåre..)

Ved du så, om man må vælge (næsten) frit, hvad sange der skal synges til ens bryllup? Man må altså godt vælge andre sange end salmer? :band: :lol:

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Rikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig du - jeg er kirkesanger, så jeg er så vant til, at folk ikke kender de sange jeg synger

Men ellers må jeg jo bare stille mig op og synge den for min mand... :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok Rikke, så kan jeg bedre forstå det! SÅ SKAL du jo synge for, og hvad med en solo?? DET kunne da være så smukt (og mon ikke gæsterne kniber en bette tåre..)

Ved du så, om man må vælge (næsten) frit, hvad sange der skal synges til ens bryllup? Man må altså godt vælge andre sange end salmer? :band: -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer helt an på både præst og organist - ja også kirkesangeren - for deres job er egentlig bare at kunne synge salmer. Jeg tror, at det er meget forskelligt fra kirke til kirke... :crocodile:

Jeg skal ikke synge for til vores bryllup... heheee... det ville se liiiidt åndssvagt ud, hvis jeg skulle fare frem og tilbage i brudekjole for først at synge, og derefter at sidde ved siden af føst min far og til sidst min mand... heheeee... så jeg håber, at vi kan finde en RIGTIG god afløser til brylluppet... for jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med hvem-som-helst... og jeg kan godt fortælle dig, at bare fordi man er ansat som kirkesanger, så er det ikke ensbetydende med at man synger godt... :):lol: Derfor er jeg liiiiidt kræsen mht. hvem der skal synge til vores bryllup ;) :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg skal ikke synge for til vores bryllup... heheee... det ville se liiiidt åndssvagt ud, hvis jeg skulle fare frem og tilbage i brudekjole for først at synge, og derefter at sidde ved siden af føst min far og til sidst min mand... heheeee... så jeg håber, at vi kan finde en RIGTIG god afløser til brylluppet... for jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med hvem-som-helst... og jeg kan godt fortælle dig, at bare fordi man er ansat som kirkesanger, så er det ikke ensbetydende med at man synger godt... :hug::) Derfor er jeg liiiiidt kræsen mht. hvem der skal synge til vores bryllup ;) -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Ai, okay :lol: ... Jeg mente også bare at så skulle du synge for, på den sang af Caroline H. og evt. selv synge den for din mand :huh:

Og ja, det andet ville nok blive lidt af et cirkus :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har tænkt os følgende salmer:

I blev skabt som mand og kvinde

Dejlig er jorden

Den sigende dag

Jeg ved en blomst

I østen stiger solen op

Vi har ikke talt med vores præst endnu, skal først på lørdag den 30/07, så vi er ikke helt sikre på hvor mange salmer vi skal finde, men det her er nogle vi vil vælge imellem..

Hvad angår præ- og postludium har vi ikke afgjort dette endnu..

maria

0

Del dette indlæg

Den yndigste rose ville være et flot valg til et decemberbryllup. Jeg var engang til et decemberbryllup hvor hele kirken var fyldt op med julestjerner, og så sang vi den UHA, hvor var det smukt :hug: Min veninde er kirkesanger heroppe i Nordjylland, og jeg ved hun har sunget alt fra Thomas Helmig til Anne Linnet ved bryllupper, så hvis præsten siger ja...... så er "Vil du være min i nat" et rigtigt sødt og originalt bud, synes jeg! Bare sig til hvis jeg skal spørge om hun er ledig.

0

Del dette indlæg

Vi har ikke helt bestemt os endnu, men har været inde på www.brede-kirke.dk På deres hjemme side kan man se hvilke salmer der traditionelt bliver spillet til bryllupper, samt høre lidt af dem :band:

Vi har tænkt lidt på:

Op al den ting.

Det er så yndigt at..

Alterlyset i Herres hus

Bimmerdal

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke rigtigt valgt salmer osv endnu, men til min nevøs bernedåb spillede min far "Love me Tender" til udgangen - en stille og meget meget stemningsfuld version. Han har lovet mig, at han spiller den til Roberts og mit bryllup også. Den er rigtig god til udgangen!

0

Del dette indlæg

hej alle samen

jeg vil da også lige sige hvad vi skal havde spillede i kirken vi har godt nok ikke snakkede med præsten endnu men derfor ved jeg godt hvad jeg vil havde spillede

1 I blev skabt som mand og kvinde

2 Det er så yndig

3 Jeg ved en blomst så farver fin

Jeg ved ikke hele hvad der bliver spillede når vi går ind og ud for min kærste om min mor har gang i noget som er en hemmelighed og jeg ved ikke om det har noget at gøre med når vi går inde eller om det er under selve vielsen de har fundet på noget de snakker noget om at min mors kærste skal synge i kirken men det tro jeg bare er for at jeg ikke skal gætte hvad det er

Mvh Wembie

0

Del dette indlæg

Vi har valgt: Giv mig Gud en salmetunge, Ial sin glans nu stråler solen, Den signede dag med fryd vi ser, Nu takker alle Gud.

Jeg ville også gerne have "Du kom med alt det der var dig" fra Højskolesangbogen. Jeg holder meget af den sang, den minder mig om tiden på højskole, men jeg synes også det er en sød og dejlig sang. Men præsten synes ikke den skulle synges i kirken, da den ikke er en salme, og så er den skrevet af en homoseksuel fyr omkring hans kærlighed til en anden mand. Og det syntes vores præst ikke lige var sagen. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nu skal vi ikke holde ceremoni i kirken med i en park, derfor er vores sange ikke helt traditionelle:

Indgang: Isn´t she lovely

Hvad er det min Marie

Du kom med alt det, der var dig

Det er så øndigt

Fly me to the moon

Udgang: Love will keep us together

Midt i det hele vil søde Annen synge en overraskelsessang for Jan.

:band:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt:

1. Giv mig, Gud, en salmetunge

2. Jeg ved en blomst

3. Det er så yndigt

Mht. præ- og postludium, så sagde præsten under vores samtale, at det ikke nødvendigvis er de traditionelle, der bliver spillet - det kommer an på, hvad organisten lige føler for! Men det bliver under alle omstændigheder noget festligt... (overvejer liiiige at ta' en snak med organisten!)

0

Del dette indlæg

vi har efter præstens gode råd valgt:

ind: here comes the bride

1: du kom med alt

2: det er så yndigt at følges ad

3: i blev skabt som mand og kvinde

ud: bryllupsmarchen

knus lisbeth :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

HVOR SKÆGT! Vi har netop i dag talt med vores præst, og vi må IKKE synge Du kom med alt.... :)

Det er ikke en salme, og da der nævnes noget om ØL (Fy skamme..) må vi ikke synge den i kirken. ØV ØV. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer