Librian

Bryllupscrapbog

10 indlæg i dette emne

Jeg har kigget lidt på scrapbøger his og her.

Jeg tænkte hvor mange sider Jeres bøger er på og om 30 sider er nok?

Jeg vil lave en bog med billeder og regninger fra forberedelserne, indbydelserne, bordkort, sangene og billeder, men jeg er i tvivl om hvor mange sider der er nok...

Hvad har I andre erfaret?

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, nu må I lige hjælpe os der ikke har købt en bog endnu!

<{POST_SNAPBACK}>

Næ, men gør det nok snart. Jeg har dog ikke spekuleret så meget over antal sider, køber nok bare én med en masse sider i, og fylder ud med billeder, hvis der er for mange. -HAHA-

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil lave en bog med billeder og regninger fra forberedelserne, indbydelserne, bordkort, sangene og billeder, men jeg er i tvivl om hvor mange sider der er nok...

Jeg har købet et A3 ringbind hos en bogbinder (det er lavet i gammeldags pap) og har købt noget lækkert genbrugspapir - ca 150 sider. Der er plads til alt fra billeder, bordplaner og des lige - også ting som ikke må blive bøjet. Man kan også få plastik lommer til - men det synes jeg er at gøre det lidt for almindeligt. Min husbond er idømt at tegne kanter i romantiske krummelyre blade rundt i hjørnerne :hearts: :bearhug: :sang:

0

Del dette indlæg

Jeg har købet et A3 ringbind hos en bogbinder (det er lavet i gammeldags pap) og har købt noget lækkert genbrugspapir - ca 150 sider. Der er plads til alt fra billeder, bordplaner og des lige - også ting som ikke må blive bøjet. Man kan også få plastik lommer til - men det synes jeg er at gøre det lidt for almindeligt. Min husbond er idømt at tegne kanter i romantiske krummelyre blade rundt i hjørnerne :hearts: :bestwishes: :sang:

Jeg tillader mig lige at blande mig i jeres 'diskussion' - jeg kan anbefale en ny bog lavet til lejligheden - nemlig en bryllupsscrapbog som min kommende kone sidder med næsten hver aften for at holde styr på det hele - budgetter, To Do lister, Gæsteliste m.m. Hun er meget begejstret for den og jeg synes faktisk også det er lidt hyggeligt at kigge med over skulderen. Der er også plads til noter og tanker samt fotos og har den sådan nogle smarte lommer hvor man kan opbevare alt det løse i. Den hedder 'Bryllup - minder og gemmer'. Jeg mener hun har købt den i Salling - men den kan også købes på deres site www.specialday.dk. God fornøjelse!

0

Del dette indlæg

Jeg gjorde det at jeg købte en ganske almindelig bog, med linierede sider. Den har sort for- og bagside, som jeg har pyntet. Inde i bogen har jeg startet med kort at skrive om hvordan vi mødte hinanden og om tiden intil nu, med planlægning af bryllup m.m. som en slags dagbog.. Under brylluppet gik den rundt som gæstebog og nu kan jeg så bruge den til at fortætte historien om os. Jeg vil bruge den til at skrive alle de små vigtige ting i, der sker i vores liv. Deruover har jeg dekoreret et ringbind, hvor jeg i palstiklommer har samlet alt lige fra invitationer, bordbord, sange fra gæster til alle de kort vi har fået. Sidst men ikke mindst har jeg lavet en fotobog på tdc.dk og de 3 bøger kan så sammen fortælle historien om os, og vores bryllup.

:balloon:

Håber det kunne give lidt inspiration

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg har siddet og lavet en scrapbook/fotoalbum til min veninde som hende og hendes mand fik i bryllupsgave den 1/9 07. Jeg brugte ialt 19 sider, men det var også kun en fotobog, ingen sange eller noget var med, da det "bare" var en fortælling om de ting vi har oplevet sammen i vores venindetid, sommerferier osv.

Det er jo svært at sige hvor mange sider der er rigtigt, men det afhænger meget af hvad tanken bag bogen er. Er det meningen at alle billeder fra dagen skal ind i bogen, istedet for et fotoalbum, så tror jeg ikke 30 sider er nok. Til gengæld tror jeg det er nok hvis i blot skal have nogle specielt udvalgte billeder i. Det der skal huskes på, er at der maks. skal være 4 billeder på hver side hvis bogen er 30x30, da der ellers bliver alt for proppet på siden, og det hurtigt bliver forvirrende og grimt at se på.

Vil i have noget på begge sider af siden, så er der jo faktisk 60 sider....

Til min venindes bryllup var der 12 sange, og hvis i vil have hver sang ind på sin egen side, samt en invitation, menuen, kirkeprogram, bordkort, og billeder så er 30 sider jo ikke nok....

Bare lidt input, som måske kan hjælpe jer til den rette beslutning :thumbsupsmileyanim:

Hilsen Anna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer