mariaholm

Maria og Morten 6. maj 2006

328 indlæg i dette emne

Index

Frieriet

To-do liste

Kirken

Feststedet - Hillerød Slotskro

Kjolen - på modellos

Kjolen - på mig

Skoene

Sløret

Diademet

Sang som jeg vil synge til min kæreste

Inspiration til borddækning

Inspiration til bordkort[/url]

Min taske

Øreringene

Inspiration til hår

Første forsøg på invitationer

Mig med mine smykker og slør

Lidt bordpynt

Brudebuket inspiration

De endelige invitationer

Bryllupsrejsen

Ja, så er det vist blevet min tur til at oprette en tråd, efter jeg i stykke tid har snuset rundt i alle jer andres flotte tråde.

Først kommer lige her Mortens og min historie.

Det var faktisk helt til at starte med en tilfældighed at vi overhovedet lærte hinanden at kende. Jeg modtog i julen 2002 en sms fra en af mine gamle gymnasiekammerater, David. Den var slet ikke til mig, men sendt til mig ved en fejl. Vi skrev så lidt sammen, og han spurgte hvordan det gik med mig og mit band ( jeg er sanger), og jeg kunne fortælle ham at jeg ikke havde spillet i lidt over 1/2 år. Han fik så overtalt mig til at komme og prøve det band han spillede i.

I Februar 2003 startede jeg så i bandet, og var super glad for det, ikke mindst for de dejlige gutter jeg spillede sammen med. Jeg havde det som blommen i et æg, og brugte meget tid med især pianisten, bassisten og percussionisten. Vi var hinandens bedste venner, men der var ikke mere i det end det.

I efteråret 2003 begyndte bassisten og jeg at bruge lidt mere tid på hinanden alene. Det startede faktisk med at vi havde en vidunderlig aften på hans sofa med M&M's, juice og MGP. Det blev til mere og mere, og efterhåndenden var vi sammen stort set hver dag, men vi var IKKE kærester, det ville jo ikke gå når vi nu spillede i band sammen....

Det blev jul, og Morten rejste til Bruxelles for at fejre jul med familien, og da gik det op for mig, at jeg savnede ham lidt for meget. Jeg var ret trist den jul, da jeg jo vidste at det ikke kunne nytte noget, Morten havde jo sagt at det var udelukket.

Endelig d. 5. januar 2004, efter bandøver, sad vi hjemme hos ham ( som så mange gange før). Han spurgte mig om jeg var meget forelsket i ham, ville jeg jo kun kunne bekræfte. Han indrømmede så at han havde det på samme måde og syntes vi skulle give det en chance. Aldrig har jeg været så lykkelig. Vi har været sammen siden og boet sammen næsten lige så længe.

-HAHA- Maria

Redigeret af mariaholm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Frieriet

Nå, men jeg er jo også blevet friet til, og nu skal I høre hvordan.

3. januar i år rejste vi til Ægypten. Dejligt med sådan en solferie, når man er så langt væk fra sommeren i DK. Så var der jo også lige det, at vi havde 1 årsdag d. 5. Den 5. skulle så være en rigtig perfekt og dejlig dag. Om formiddagen havde vi bestilt massage på stranden, lød meget romantisk syntes vi, men vi blev noet skuffede. Vi kom ned til en lille barak, som dog lå på stranden, men vi skulle altså ligge derinde, og ikke nok med det, vi kom til at ligge i hver sin ende af denne her barak, med 4 kabiner imellem os - MEGET Romantisk! For at det så ikke skal være løgn, fik jeg den klammeste scorekarl som massør, og jeg tror altså ikke han vidst så meget om massage han troede i hvert fald jeg skulle masseres alle de intime steder - UUAAADDDER! Ikke ligefrem nogen succes.

Ved aftenstid da solen var ved at gå ned, slæbte min kæreste mig med ned på stranden, vor han faldt på knæ og sagde de berømte ord og lidt til. STOR OVERRASKELSE - og selvfølgelig sagde jeg ja på stedet :)

Det var den eneste vellykkede ting den dag.

Om aftenen ville vi selvfølgelig ud at spise en god middag med rødvin og det hele. Vi gik ned til den eneste "ordentlige" restaurant i nærheden, og så startede skuffelserne. Ingen hyggebelysning, kun sådan nogle blå fluefanger-lamper á la - lysstofsrør - meget hyggeligt. Næste skuffelse - ingen vin! Da Ægypten er et muslimsk land, erfarede vi at det er meget svært at opdrive alkohol. Men skidt pyt, vi drak i stedet en cola og ventede spændt på vores steak. Den kom da også, men var ultratynd, total overstegt og uden noget form for sauce eller garniture. Vi ventede på vores fritter i mere end 20 min. og da var bøffen for længst kold. Vi var SÅ skuffede, både over maden og for den service vi IKKE havde fået.

Som punktum for denne ellers så "vellykkede" dag, skulle vi tilbringe vores første nat som forlovede i en bus med alt for lidt plads, til Cairo.

Alt i alt en ret kikset 1 års / forlovelsesdag, men faktisk sjov at tænke tilbage på, vi glemmer den i hvert fald aldrig. Det vigtigste for os var jo også bare at være sammen, og det var vi :blush:

Her følger et et billede fra vores "forlovelsestur" i Cairo. Efter en 10 timer lang bustur fra Hurghada.

post-14912-1125660620.jpg

( Det blev da vist lige en lidt lang smøre, håber ikke I er faldet i søvn ()() )

Redigeret af mariaholm
0

Del dette indlæg

Tak for den varme velkomst. Det er virkelig rart at kunne dele sin planlægning, tanker og idéer med andre, især når ens nærmeste bliver trætte af det.

Jeg lover jer at I nok skal få en masse billeder, det er jo ret vigtigt herinde ;)

0

Del dette indlæg

Det er vi bestemt ikke.... Kom helt til at grine... Hvor er jeres oplevelser dog tragi-komiske.... Kan godt forstå det ikke er sjovt nu, men som du skriver I glemmer garanteret ALDRIG den dag og en dag kan I grine jeres R** i laser over hvordan dagen gik!!! :hearts:

Jeg syns nu altså stadig det lød som om, han fik gjort selve øjeblikket romantisk og meget specielt!!! :hearts:

()()

0

Del dette indlæg

Det er vi bestemt ikke.... Kom helt til at grine... Hvor er jeres oplevelser dog tragi-komiske.... Kan godt forstå det ikke er sjovt nu, men som du skriver I glemmer garanteret ALDRIG den dag og en dag kan I grine jeres R** i laser over hvordan dagen gik!!!  :hearts:

Jeg syns nu altså stadig det lød som om, han fik gjort selve øjeblikket romantisk og meget specielt!!! :hearts:

()()

Det gjorde han bestemt også. Især fordi det var så uventet, troede slet ikke han var så romantisk

:loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tyvstjålet en to-do liste herinde. Her kan I lige se, hvad jeg indtil videre har styr på.

Grøn = Er klaret, bestilt, købt etc.

Gul = ikke helt klaret / afklaret

Rød = Ikke klaret

Dato : 6. maj 2006 ( er det ikke en "flot" dato...? )

Kirken : Rønnevang Kirke i Taastrup kl. 14

Reception : Kirkens lokaler

Feststed : Slotskroen i Hillerød

Kørsel : Mine forældres Peugeot eller ?

Fotograf : Blænde8

Gæsteliste : Er lavet med forbehold til ændringer

Invitationer : Laver selv

Vielsesringe : Vi "genbruger" vores forlovelsesringe, får dem pudset op, og jeg får en sten i min.

Brudebuket og knaphulsblomst : Sørger Morten for, håber jeg kan påvirke hans valg en del ()()

Ønskeliste : Laves løbende

Gæstebog

Kirken:

Præst : Steffen Andresen, samme præst som konfirmerede mig, vi skal kontakte ham i marts

Salmer

Vielseshæfter

Ægteskabserklæring

Reception:

Bryllupskage : Vi har endnu ikke besluttet hvor vidt vi skal have en eller ej

Div. bagværk : Mig, min mor og min mormor

Øl og sodavand

Duge : Min mor har en masse flotte hvide duge

Service : Har kirken

Festen:

Musik : CNS-quartet

Menu : Vi skal kontakte slotskroen 2 mdr. før

Bordkort og bordpynt : Laver selv

Toastmaster : Måske min bror

Bryllupsnatten : Fredensborg Store Kro

Bruden:

Brudekjole : Købt og betalt

Tilretning : Helle Reistrup,Roskilde, skal mødes med hende i slutningen af marts/ starten af april

Slør : Købt og betalt

Sko : Købt

Hårpynt : Diadem købt

Strømper : Ved ikke om jeg skal have strømper på...

Undertøj : ikke købt

Strømpebånd

Smykker : Mortens mormors perlekæde og egne perleøreringe

Sjal / Cape : Har kig på noget fra Lilly

Noget lånt:

Noget nyt: Brudekjole, sko, slør etc.

Noget blåt:

Noget gammelt : min kærestes afdøde mormors perler

Frisør: Ikke bestilt

Gommen:

Jakkesæt

Skjorte

Manchetknapper

slips

Strømper

Sko

Undertøj

Vi venter lidt med at købe til ham, er dog på udkig hele tiden, og venter på at det rette dukker op.

Det var vidst det for nu. I må endelig give respons og sige hvis der er noget jeg mangler :)

Redigeret af mariaholm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja kom så med de billeder, vi eeeelllllsker dem. ()()

Og forresten velkommen til. Jeres tur til Egypten må jeg sige er "beroligende", da jeg står og skal derned i oktober måned, hvor min datter og jeg skal mødes med min mand på det containerskib, som han sejler på. Vi skal også ud og se pyramiderne.

Jeg har engang før været i Cairo og Suez, der var maden dog upåklagelig, men jeg brød mig dog ikke om at gå alene omkring dernede. I Suez var det omvendt racisme, hvis man kan kalde det det, hvor var det bare ubehageligt.

0

Del dette indlæg

Ja kom så med de billeder, vi eeeelllllsker dem.  ()()

Og forresten velkommen til. Jeres tur til Egypten må jeg sige er "beroligende", da jeg står og skal derned i oktober måned, hvor min datter og jeg skal mødes med min mand på det containerskib, som han sejler på.  Vi skal også ud og se pyramiderne.

Jeg har engang før været i Cairo og Suez, der var maden dog upåklagelig, men jeg brød mig dog ikke om at gå alene omkring dernede. I Suez var det omvendt racisme, hvis man kan kalde det det, hvor var det bare ubehageligt.

Ja, det oplevede jeg også. Følte virkelig ikke at vi kunne gå i fred, folke gloede på os som om vi var aber i et bur. Det var enormt anmassende og klaustrofobisk, især i Cairo. I Hurghada var befolkningen bare så dovne og ligeglade, MEGET kontrastfyldt.

Jeg håber at I dog trods alt får en rigtig dejlig tur :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, så starter vi så småt med billederne og lidt flere detaljer omkring min planlægning ()()

Kirken

Kirken vi skal vies i er Rønnevang Kirke i Taastrup - en ny og moderne kirke fra 70'erne, men fuldstændig ombygget i 2004. Kirken er desværre ikke særlig smuk udefra, men indenfor tror jeg at det kan blive rigtig smukt når vi pyntet op med div. blomster oa.

Det er mange grunde til at vi har valgt netop denne kirke. For det første er det min gamle sognekirke, hvor jeg også er blevet konfirmeret og mine forældre bor stadig i sognet. Så er der også lige det, at min far er formand for menighedsrådet og at min mor er ansat som organist i kirken, så vores tilknytning dertil er i hvert fald iorden :)

Min mor skal dog ikke spille til vielsen, men derimod skal min gamle korleder som er organist i en anden kirke i byen. Præsten er samme præst som konfirmerede mig.

Endelig skal det siges, at vi nærmest kan få tingene som vi vil have dem, da det jo nærmest er "vores" kirke. Receptionen skal også holdes i kirkens lækre og lyse mødelokaler.

Jeg synes at det er ret hyggeligt at have så meget tilknytning dertil, det bliver så familiært, hvis I forstår...

Nå, men der var jo også lige noget med nogle billeder

Denne stregtegning er det eneste billede jeg pt. har af kirken udefra

post-14912-1125863918.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej velkommen til. :)

Super sjov historie om Egypten :balloon: selv om jeg har lidt ondt af jer.

Glæder mig til billeder, især af kjolen :carrot: :carrot: . Den var krydset af din liste.....

Rinaldo :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer