mimse29

udkast af min tale.

11 indlæg i dette emne

Har forsøgt at lave en tale til min kommende mand...Har lånt lidt da jeg ikke er skide go' til sådan noget og ville egentlig ikke ha lavet en men ville gerne overraske ham da han helt klart ikke forventer nogen....

(han ved hvor genert jeg er)

Ris og ros modtages med kyshånd.

Først vil jeg lige takke vores forældre for at være, som I er. Der er ingen tvivl om, at det er jeres fortjeneste, at vi begge føler, at vi har fået en god ballast til livet i vores egen lille familie. Det er en sjælden rigdom både at have en dejlig familie og svigerfamilie lige i baghånden. I føles tæt på, selvom vi bor så langt væk. Tak til Merete og Bjarne for at have taget så godt imod mig, da Kenneth kom hjem med mig under armen. I er uden tvivl nogle af mest åbne og imødekommende mennesker, jeg kender. Tak til mor og far for kort og godt at være de bedste forældre i verden. I har været der til at bakke mig op i mine ideer og projekter, lige meget hvor tossede de til tider har lydt i en forælders ører.

Nu vil jeg fortælle en lille historie, jeg vil i hvert fald forsøge at gøre en lang historie kort....

En sommer for mange år siden var en ung pige i byen med veninderne, her mødte hun en ung mand, som hun gerne ville lære bedre at kende. Henover sommeren stødte de flere gange på hinanden på byens diskoteker og barer. Som I jo nok har gættet er historien min og Kenneths. Kenneth var nu lidt speciel, en af hans måder at vise sin interesse for mig var bl.a smide mig op på køleren af en bil, forsøge at bestikke en taxa chaffør til at køre mig ned....Ikke de bedste score triks... (legetøjsbil)

Skal dog siges til hans forsvar at han ind imellem også var en gentleman, der hjalp mig med at slippe af med anmassende fyre og følge mig hjem fra byen så jeg ikke skulle gå alene, tiltrods for han selv lige var kommet...han blev sågar stående foran opgangs døren.

Sommeren gik og det begyndte at blive efterår, Kenneth og jeg havde stadig ikke rigtig fundet et fælles fodslag...Først troede den ene at vi bare kun skulle være venner så den anden. Efter måneders legen katten efter musen og med lidt hjælp fra vennerne fandt vi ud af det...helt præcis 5 oktober 1996. 14 dage efter flyttede jeg hjem til mine forældre, hvor kenneth også hurtigt flyttede ind. (på min mors opfordring) Vi boede så i min morfars campingvogn i indkørselen.Lidt koldt om vinteren..... Men denne lille gave du får her kan heldigvis bruges hele året....(campingvogn).

Først i det nye år fandt vi så en lejlighed i Næstved, 1 februar flyttede vi ind, måske mine forældre synes de skulle havde ladet os bo hos dem lidt længere for den weekend vi flytter ind blir jeg gravid vi havde kendt hinanden ca. 4 måneder ( ikke planlagt) . Vi talte frem og tilbage om hvad vi nu skulle gøre..Familiens reaktioner talte for sig selv. Her er et lille minde om dengang......(Billede af ham og stephan).

Sommeren gikog maven voksede. I september måned skulle vi til spanien, jeg skulle flyve for første gang. Pludselig siger Kaptajnen at vi nu befandt os over Paris og kenneth greb ned i lommen tog en lille æske frem og spurgte om jeg ville forlove mig med ham...Lidt romantisk kan han altså være....Her er en ting du kan muntre dig lidt med og mindes denne dag.......(flyvemaskine).

I Oktober kom Stephan så til verden, der gik ikke lang tid før den 2 værelses blev for lille. Med hjælp fra min mor og far fik vi et lille hus lidt udenfor Glumsø. Tiden og årene går med hvad livet nu må bringe af op og nedture...et par sygehusophold for os begge og en trafik ulykke men vi kom næsten helskindet igennem, kenneth har dog sin gigt at slås med.....Så her er lidt til at tage det værste af smerten....( 1 pk. iphren)

Efter en tid i glumsø hev vi teltpælene op igen...denne gang valgte vi at slå os ned langt fra familien, i Bårse. En sommerdag i August 2002 hvor vi var på tur til sommerland med Bjarne & Merete Ser vi begge en lille baby i bussen og snakken falder på at det måske var tid til at vi fik barn nummer 2, Stephan var jo trods alt næsten 5 år og som alle jo her nok ved så tager det i hvert fald 9 mån. før sådan en bitte størrelse kommer til verden. Ved juletid det år finder vi ud af at nr 2 er på vej, vi ville gerne ha' en dreng og en pige. Lykken tilsmilede os d. 27 juli 2003 hvor Michelle kom til verden, i følge Kenneth fik jeg nu min lille princesse......Så her er noget du kan bruge sammen med Stephan når i skal ha' noget "drenge" tid.......( fodbold billetter).

Hverdagen blev vendt lidt på hovedet nu vi pludselig var 4, men vi fandt hurtigt en rytme i hverdagen. Der kan nu til tider være godt gang i den med råben og skrigen, så driller Michelle stephan og så er det omvendt, det gør at man af og til har brug for lidt "luft". Når Kenneth har brug for lidt fred og ro pakker han sit legetøj sammen, hvis der skulle sidde nogen og tænke hvad er det vil jeg oplyse jer om at det er computeren, og tager indtil Michael for at lege...indimellem ender de dog på et af byens bajer huse i stedet også er jeg indimellem lidt mopset når han kommer halv el hel beruset hjem klokken lort om natten/morgene....Men her er noget du kan pakke med ned næste gang du skal ind og lege hos gomsi.....(flaske rom).

Bare rolig jeg er ved at nå historien's slutning.....

Gennem de sidste par år har vi forsøgt at finde stedet hvor vi skulle danne rammen om et hjem til vores børn, bedst som vi troede at nu havde vi fundet det gik noget galt. Jeg tror og håber på at det nu er lykkedes for ærlig talt så gider jeg ikke flytte mere. Skulle det ske at vi engang i fremtiden skulle vælge at hive teltpælene op igen må jeg her sige at du selv må stå for at flytte denne sidste pakke som du får......(fladskærm til pc).

Men nu til Kenneth, for det er jo dig og os, det handler om i dag. Jeg er glad for og stolt af at være gift med dig. Du er en spændende personlighed, som kan blive ved med at overraske mig. Du er varm og kærlig over for os i din lille familie. Du er åben og interesseret i at lære nye mennesker at kende. Du er ikke særlig romantisk anlagt, men ind imellem overgår det dig nu alligevel. (Som f.eks: forlovelse, smykker i undertøjet, mad,bad,blomster)

Et enkelt svagt punkt kan jeg måske bringe på banen... Du har noget med datoer. Du kan egentlig godt huske dem i god tid, men nogle gange kan det alligevel være svært. I mit fag tales der jo tit om at teste. Man tester de ældre for demens og for at finde ud af hvilke pleje ressourcer de har behov for . Jeg har også lavet en lille test til dig i dag. Du skal gætte hvad disse datoer har med os at gøre:

20 Maj: Vores bryllupsdag

22 februar: Min fødselsdag

2. søndag i maj: Mors dag

5 oktober: Vi begyndte at komme sammen (altså for alvor)

5 september: forlovelses dag.

7. juni: Ingenting – tester bare lige

27 oktober: Stephan's fødselsdag

27 juli: Michelle's fødselsdag.

Kunstpause – plads til ris eller ros og klapsalver.

Forfatteren Christopher Morley er citeret for at sige, at hvis vi fik at vide, at jorden ville gå under om fem minutter, ville alle telefonbokse være optaget af folk, der ringede til andre mennesker for at sige, at de elskede dem. Man burde sige det noget mere...

Kenneth, jeg elsker dig for alt det du er, og alt du får frem i mig. Jeg synes ikke, at kærlighed kun har at gøre med stearinlys og roser (og det er måske meget heldigt). Det har meget mere at gøre med, at man vil kærligheden, at man satser på den. Bruger tid, gør sig umage. Det gør vi, det gør du, og det elsker jeg dig for.

Redigeret af mimse29
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en meget flot, rørende og sjov tale, det hele er blandet godt sammen hele vejen igennem, så den virker meget velafbalanceret. God ide med gaverne - er ret sikker på at fladskærmen falder i god jord...

Kh

Mette

0

Del dette indlæg

Stående bifald herfra - og meget rørende slutning.... Nu er jg godt nok gravid og kan snøfte over ketchup-reklamer hvis jeg er i det hjørne, men din tale fik tårene tættere på øjenkrogen og smilet på læben - og jeg kender jer ikke engang! FLOT!!!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen.

Tusind tak for de søde og rosene ord....

Var bange for at den var for lang eller kedelig, upersonlig eller sådan noget...

Tusind tak og stort kram til alle...

:denmarkflag:

Mimse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:l31: Hold da op en flot tale, og hvor er det bare godt med gaverne.

Tænk engang at jeg sidder her med tårer i øjnene og sug i maven. Føler at jeg kender jer uden overhovedet at gøre det. :denmarkflag:

Hvor er den bare smuk

Tusind tak skal du ha'. Synes selv det er et lidt sjovt indslag med at han skal pakke gaver op og så får jeg tid til at samle mig undervejs...måske også lige tørre øjnene..

:griner:- mimse

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer