Guest MSSO

Pose til kjolen

11 indlæg i dette emne

Efter at have købt KJOLEN, skulle jeg også bruge en pose til at opbevare den i. Så jeg gik i Lilly og købte en opbevaringspose.

Mit spørgsmål er så følgende: Kommer kjolen ikke til at lugte af plastik (posen lugter faktisk ganske meget af nyt plastik)?

Nogen med erfaringer?

Bettemusen :cheerleader3:

Redigeret af MSSO
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her vil jeg lige følge med.

Jeg har også en plastik-pose til min kjole. Det er ikke en af dem med lynlås!

Det er bare en i alm. hvid plastikpose plastik, man ligesom trækker op over kjolen. Der er bindebånd i toppen så den kan snørres helt sammen.

Jeg har så hørt et sted at man ikke må opbevare tøj i plastikposer, da disse kan mugne!.

Jeg har ringet og snakket med butikken hvor jeg har købt kjolen.

De sagde at det problem havde de aldrig hørt om.

Men at hvis jeg ville være på den sikre side(jeg tror hun syntes jeg var lidt fjollet!) så kunne man trække et hvidt dynebetræk over kjolen inden man trak plastikposen på. Så ville den tage evt. fugt, og man kunne lægge lidt potpurri nederst i plastikposen, så holder evt. "dyr" sig også væk, og kjolen ville ikke komme til at lugte af plastik!

Jeg vil da derfor gerne lige høre jeres mening/erfaring om denne sag, da jeg jo nødig vil have en kjole der lugter, eller mugner inden brylluppet som først er om 9 mdr.!!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg kunne da også godt forestille mig at tøj i en plastik pose kommer til at lugte...

Kan du ikke spørge butikken hvor du købte kjolen, hvordan du skal opbevare den ?

Min hænger ved butikken hvor jeg købte den, glæder mig super meget til at jeg får den hjem, så'n ca. 3 uger før brylluppet...Da er ski længe til :loveshower:

Pernille :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg kunne da også godt forestille mig at tøj i en plastik pose kommer til at lugte...

Kan du ikke spørge butikken hvor du købte kjolen, hvordan du skal opbevare den ?

Min hænger ved butikken hvor jeg købte den, glæder mig super meget til at jeg får den hjem, så'n ca. 3 uger før brylluppet...Da er ski længe til  :loveshower:

Pernille  :cheerleader3:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jeg jo sådan set også gjort. De gav mig jo selv posen med hjem!.

Og da jeg ringede sagde de, at den bare skulle opbevares i posen!

Der er den alm. gennemsigtige pose med hul i bunden, udover denne er der så den hvide pose der trækkes op over, som snørres sammen ved bøjlen.

Jeg kan ikke tage den ud af den hvide pose, da der jo så vil være frit i bunden til støv og skidt, og da mine forældre har hund, går dette ikke.

De har ikke et skab der er langt nok til at kjolen kan hænge derinde, uden at krølle sammen i bunden. (Den hænger nu på ydersiden af en skabslåge)

Jeg skal i Lilly om 14 dage med min veninde, som også skal giftes. Der har jeg jo på deres hjemmeside set deres dragtposer. Men det er jo som sagt også PVC materiale.

Hvad har alle I andre gjort?? Kan jeg lade den hænge i 9 mdr. i poserne, som den er nu, uden dynebetræk og potpurri?? Eller hvad skal jeg gøre??

Man kan jo ikke gå ud i alm. butikker og købe stof-dragtposer, de er jo ikke lange nok til en brudekjole! Og jeg ville mene at der i stof-dragtposer også kan komme støv osv. igennem stoffet??

HJÆLP!!

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså... jeg ved ikke om kjolen kommer til at lugte af plastic, men hvis I er bekymrede for det, har jeg lige et fif:

IKEA har dragtposer billigt!

De har både i plastic med 'åndehuller' samt nogle lidt lækrere i et tykkere stof - ligeledes med huller, så kjolen/habitten kan ånde.

Jeg har alle mine kostumer hængende i disse poser og er rigtig glad for dem.

0

Del dette indlæg

Altså... jeg ved ikke om kjolen kommer til at lugte af plastic, men hvis I er bekymrede for det, har jeg lige et fif:

IKEA har dragtposer billigt!

De har både i plastic med 'åndehuller' samt nogle lidt lækrere i et tykkere stof - ligeledes med huller, så kjolen/habitten kan ånde.

Jeg har alle mine kostumer hængende i disse poser og er rigtig glad for dem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er nu mere nervøs for om de mugner ved at hænge så længe!

Er de lange nok til en brudekjole??(De er jo RET lange)

Hvad koster de??

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

De mugner ikke! Nogle af mine kostumer er 5 år gamle. Som sagt er der 'huller' med net for, så tøjet får luft. Jeg mener de kan fås i 2 længder, men nok ikke så lange, at en kjole med slæb kan være der uden at blive foldet op for neden. Prismæssigt mener jeg at de billige er 3 for 50 kr. Den dyre koster vist 50 for én.

0

Del dette indlæg

De mugner ikke! Nogle af mine kostumer er 5 år gamle. Som sagt er der 'huller' med net for, så tøjet får luft. Jeg mener de kan fås i 2 længder, men nok ikke så lange, at en kjole med slæb kan være der uden at blive foldet op for neden. Prismæssigt mener jeg at de billige er 3 for 50 kr. Den dyre koster vist 50 for én.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er da billigt!

Kjolen hænger pt. på bøjlen med slæbet "hægtet op dvs. enden af slæbet er bøjet op så den er oppe ved bøjlen, så vidt jeg husker.

Jeg kan lige gå med kjolen i strakt arm opad, og jeg er 170 cm høj(+arm).

Tror du de er lange nok.??

Nu ved du jo også lidt om kjolerne. Kan jeg lade den hænge som den er nu?? Eller er det for risikabelt?? (mug).

Kan der ikke komme fugt/støv/fedt i luften gennem stofposen??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej 2 meter lange er de desværre ikke! :cheerleader3:

Jeg tror nu altså ikke du behøver at bekymre dig så meget over det med plasticposen. Hvis det er lugten der bekymrer, så køb en pose potpourri og hæng om bøjlen. Jeg har aldrig hørt om mug-problemet før. Hvem har dog fortalt dig den slags?

Jeg kommer til at tænke på, at når man køber tasker og sko, er der ofte en lille pose vedlagt. Den er fyldt med små fugtsugende kugler. Så det fås altså. Hvor ved jeg bare ikke.

0

Del dette indlæg

Nej 2 meter lange er de desværre ikke!  :cheerleader3:

Jeg tror nu altså ikke du behøver at bekymre dig så meget over det med plasticposen. Hvis det er lugten der bekymrer, så køb en pose potpourri og hæng om bøjlen. Jeg har aldrig hørt om mug-problemet før. Hvem har dog fortalt dig den slags? Jeg kommer til at tænke på, at når man køber tasker og sko, er der ofte en lille pose vedlagt. Den er fyldt med små fugtsugende kugler. Så det fås altså. Hvor ved jeg bare ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Min kæreste! :bearhug:

Han har set en udsendelse i TV engang, hvor de sagde at man ikke måtte lade tøj hænge i skabet i plastikposer/dragtposer, da det kunne mugne, fordi det ikke kunne ånde.

De havde heller ikke hørt om det i butikken(men deres kjoler i kælderen, hænger jo også kun i de alm. gennemsigtige poser med hul i bunden.) Min har jo desuden plastikposen der er trukket ud over, som bindes sammen i toppen v/bøjlen.

Denne tør jeg altså ikke tage af, da mine forældre har hund. Jeg er derfor bange for at den vil gøre den beskidt. Det sagde de også i butikken.

0

Del dette indlæg

Det med muggen sker KUN når folk har opbevaret deres kjoler i længere tid (ofte efterbrylluppet) i en pose et sted hvor der er fugtigt, som kælder/loft/garage - hvis folk har haft et ekstra klædeskab et af disse steder.

I et alm. hjem hvor der er en rimelig konstant varme sker der intet.

Jeg har aldrig været ude for at noget af mit tøj har taget "plastiklugt" af mine dragtposer, tvært imod ville jeg være mere bange for at min kjole skulle risikerer at lugte af de rædsomme parfumelugte som potpouri lugter af (min mening)

Badutski

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer