annemad

Hvilken kjole skal jeg vælge ?

17 indlæg i dette emne

Hej !

Er i den heldige situation, at jeg skal giftes d. 3. juni i år !

Men jeg er meget i tvivl.....det skal være kirkebryllup - det vil min kæreste gerne. Selv har jeg været gift før (1983) i kirke som hvid brud og ydermere er jeg nu 44 år.

Har været ude og kigge på brudekjoler, og der er mange smukke, men jeg synes de er lige i overkanten for en kvinde i min alder. Har kigget lidt på festkjoler, men synes man er lidt "bundet" af kirke-vielsen til at kunne vælge hvad som helst. Min kæreste vil gerne være i traditionel sort smoking og det stiller jo nogle krav til min kjole - synes jeg.......

Jeg hører meget gerne jeres mening, da jeg er ret forvirret efterhånden. Vil gerne "give" min kæreste en dejlig traditionel oplevelse med sit første (og forhåbentlig eneste bryllup), men kan ikke se mig selv som hvid marengs med langt slæb og slør.....??

A

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Rembo Stylings kjoler? Som en inkarneret Remo fan synes jeg jo de kan gå til alle lejligheder - de fås i forskellige farver (lyse/champagne - og hertil matchende farver) eller rosa eller grønne nuancer. Jeg synes de er meget flotte - men de er selvfølgelig ikke at sammeligne med mange andre "traditionelle" kjoler.

Ellers er der Gudnitz kjoler - de er også anderledes

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af .

hej og velkommen til fra knirke :hug:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Først og fremmest tillykke med brylluppet.

Jeg synes simpelthen, at der er så mange muligheder i forbindelse med farver idag, så du kan næsten vælge frit. Der er både røde, blå, grønne og orange kjoler at vælge imellem, hvis du ikke lige synes, at du vil stå hvid brud igen.

Som du selv er inde på, så kunne en selskabskjole da være en super løsning.

Din alder er ingen hindring. Jeg synes bare, at kjolen selvfølgelig skal passe derefter. Og jeg er sikker på, at du sagtens kan finde en...

Nu ved jeg ikke, hvad der passer til din figur og stil, men måske noget lign. dette kunne være dig:

post-17031-1136463422.jpg

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens finde en super flot brudekjolen som ikke nødvendigvis er det helt store hvide skrud. Husk på at før i tiden var bruden jo slet ikke hvid, men derimod rød (kærlighedes farve), hvilket jeg personligt føler også er et smukkere og mere tidstilsvarede budskab end jomfruelig hvid ( :hug: )

Jeg har fundet et par super flotte eksempler (synes jeg selv) på www.houseofbrides.dk som virkeligt viser at brudekjoler kan være flotte uden at være hvide. Og jeg mener bestemt også de vil kunne matche en smoking...

post-14218-1136463435.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der findes masser af kjoler der ikke er marangs-agtige. Også i brudekjoleforretningerne. Jeg skal selv giftes i kirke til maj, men følte mig også virkelig mærkelig i de helt store skrud. Så det bliver det ikke! Tag et smut ind i en forretning og forklar dem sagen. Der findes selvfølgelig også en kjole til dig!

Kærligst Gitte

post-15692-1136463601.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en kjole fra Mathyro fundet hos House of Brides.

Nå, nu kommer jeg lige i humør til flere forslag.

Det kunne f.eks. også være i denne stil.

Den er fundet under selskabskjoler hos ABC brudekjoler...

Nu er der lidt at kigge på og tænke over...

Jeg glæder mig til at se resultatet.

Mange hilsner fra Maja :hug:

post-17031-1136463736.jpg

0

Del dette indlæg

Hejsa :hug:

I mine øjne kommer det halt an på ens figur, hvilken kjole man skal have på. Min brudekjole er f.eks. heller ikke en stor marengs men en todelt kjole, med underdel i havfrue snit og så er den helt i blonder. Er helt sikker på at du sagtens kan finde en smuk brudekjole som du syntes om, og som din kommende mand vil syntes du er vidunderlig i :hug:

Jeg har købt min i Panayotis, og kan kun varmt anbefale dem. De har kjoler for en hver smag og alder!!!

Held og lykke med at finde kjolen.

Janni :hug:

0

Del dette indlæg

Der findes masser af kjoler der ikke er marangs-agtige. Også i brudekjoleforretningerne. Jeg skal selv giftes i kirke til maj, men følte mig også virkelig mærkelig i de helt store skrud. Så det bliver det ikke! Tag et smut ind i en forretning og forklar dem sagen. Der findes selvfølgelig også en kjole til dig!

Kærligst Gitte

<{POST_SNAPBACK}>

Iiih, den er så flot din kjole :loveboard:

0

Del dette indlæg

tja, jeg ville gerne komem i noget meget afdæmpet, men kæresten var lidt hooked på noget meget brudeagtigt - så jeg droppede den fra Carøe som jeg prøvede først, da den nok vilel være for almindelig til hans smag - og det er jo VORES bryllup - jeg endte med en Gudnitz - der er strut for alle pengene, men samtidig er den hamrenee behadelig og jeg skal ikke bekymre mig om slæb etc.

Her er et billede af den fra Carøe og nedenunder den jeg valgte - fra Gudnitz som Knirke også nævner :bearhug:

så der er et væld af muligheder - flere brudebutikekr forhandler jo både brudekjoler og selskabskjoler (det gør både gudnitz og carøe)

:loveboard:

post-10253-1136494879.jpg

post-10253-1136494955.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg er selv 41 og har været gift før, så jeg stod i samme dilemma.

Jeg har dog valgt, at når det er et kirkebryllup skal det også en rigtig brudekjole.

Så jeg har fravalgt sløret og valgt en kjole i Light gold.

(benytter lige chancen til at vise mit kjolevalg igen - dog kan jeg ikke finde et billede med den rigtge farve)

post-15040-1136496818.jpg

Der er masser af super flotte kjoler med eller uden slæb, der ikke lige er hvide, så du skal nok finde en smuk kjole - du skal bare ud og prøve.

:loveboard:

Annie

0

Del dette indlæg

hej

Jeg har valgt en sand og lys laksefarvet kjole og slet ikke marengs.

Er kun 28 og vil ikke blonder perler også noget. Der er mange lyse festkjoler som kan bruges og ellers en enkel kjole uden slæb kan du da også bruge.

Rinaldo :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej !

Er i den heldige situation, at jeg skal giftes d. 3. juni i år !

Men jeg er meget i tvivl.....det skal være kirkebryllup - det vil min kæreste gerne. Selv har jeg været gift før (1983) i kirke som hvid brud og ydermere er jeg nu 44 år.

Har været ude og kigge på brudekjoler, og der er mange smukke, men jeg synes de er lige i overkanten for en kvinde i min alder. Har kigget lidt på festkjoler, men synes man er lidt "bundet" af kirke-vielsen til at kunne vælge hvad som helst. Min kæreste vil gerne være i traditionel sort smoking og det stiller jo nogle krav til min kjole - synes jeg.......

Jeg hører meget gerne jeres mening, da jeg er ret forvirret efterhånden. Vil gerne "give" min kæreste en dejlig traditionel oplevelse med sit første (og forhåbentlig eneste bryllup), men kan ikke se mig selv som hvid marengs med langt slæb og slør.....??

A

Hejsa :cheerleader3:

har set en kjole på www.snehvidebrudekjoler.dk

Den er lidt utraditionel. vist nok en rembo.

den er vist på en model.

håber du finder din kjole.

hilsen laila

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer