KarinaT

Min tidligere bedste veninde...

11 indlæg i dette emne

MIN TIDLIGERE BEDSTE VENINDE

Jeg har netop taget en "drastisk" beslutning...jeg har besluttet ikke at invitere min gamle veninde med til brylluppet alligevel.

Vi lærte hinaden at kende på Handelsskolen og vi var sammen 24-7...men efter vi var blevet studenter flyttede vi til hver vores ende af landet, men holdt dog kontakten så vidt muligt. Det er ikke altid nemt når man bor så langt væk fra hinanden så telefonregningerne blev høje engang imellem...

Men efterhånden er vi vokset fra hinanden...vi har haft vores ture hvor vi ikke rigtig kunne finde ud af snakke sammen og det var for alvor ved at koste vores venskab - den rest vi havde tilbage

Men i løbet af det sidste halve år er vi virkelig bare vokset i hver sin retning - føler jeg i hvert fald. Det startede omk december hvor jeg havde lidt problemer med julefrokosten med den gamle klasse og en fødselsdag...men at jeg prioterede fødselsdagen frem for julefrokosten har hun heller ikke kommeteret...havde måske regnet lidt med at hun gerne ville vide hvorfor jeg ikke kom når jeg havde sagt det...men ingen interesse der :balloons:

Msn-beskeder og sms'er blir sjældent besvaret og hvis de gør er det korte og ligegyldige svar eller at hendes mor lige ringer så hun ikke kan skrive. Telefonopkald bliver afvist, og indbydelser til fest (sendt 2 gange) var sjovt nok ikke modtaget...

Jeg føler mig røvrendt og hun har bare skuffet mig så mange gange så nu har jeg sagt stop. Jeg tog en beslutning i går aftes og slettede hendes mobilnr, adresse , mm...(havde nok fået en drink for meget, men fortryder det ikke i dag)

Det blev nok lidt langt men havde bare lige brug for at få det ud af systemet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FLOT BESLUTNING! :balloons:

alt andet dræner en for kræfter. De evindelige spekulationer på om man stadig har noget sammen, får noget sammen igen og om hvis initiativ det nu er til at tage kontakten. Har været det samme igennem for ca. ½ år siden. Savner hende engang imellem (specielt her i bryllupsplanlægningen), men har ikke fortrudt at jeg brød med hende.

:balloons: Ida

0

Del dette indlæg

Sådan skal det gøres!! :balloons:

Jeg har stået i det samme dilemma omkring en gammel veninde - men hvorfor skal man dog invitere folk, som man aldrig ser eller snakker med? ...... jeg er bare ikke nået dertil, hvor jeg har slettet alt omkring hende. Måske det her indlæg var sparket :balloons:

:balloons: Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle gange vokser man bare fra hinanden, jeg har et par veninder der er røget på den konto :balloons:

Vi er bare gledet længere og længere væk fra hinanden. Jeg har egentligt ikke savnet de veninder, for kontakten med dem er bare stille og roligt forduftet.

Tilgengæld er de veninder jeg ahr tilbage gode veninder som jeg holder utroligt meget af.

:balloons:

Mie

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er det hårdt at gøre det på den måde, men jeg var bare træt af at være den der skulle tage kontakten hele tiden og bagefter sidde som sådan en dum en når der aldrig blev svaret...og det gider jeg bare ikke sådan noget...

Jeg har det fint med det, men det eneste jeg tænker på lige nu er om jeg skal skrive et brev til hende og sige hvordan og hvorledes, eller om jeg bare skal lade hende være...har selvfølgelig mest lyst til det sidste for så får hun jo af egen skuffe og det er jo hvad hun fortjener...

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå, du har taget den beslutning!!!

Og ja - jeg tror ikke du vil få noget videre ud af, at skrive hende et brev.....når du ikke har fået noget videre respons på de andre henvendelser til hende, ville du så få det på sådan et brev? Nej lad hende være....måske opnår du hermed, at hun vil studse.....

Jeg har selv måtte lade en veninde smutte i svinget, men det var af helt andre grunde.....og ja det er rart, når man er afklaret med det, så er man fri for at bruge mere unødig energi på det!!!

Hvor meget vil du mangle hende i dit liv? Som jeg læser det ud af dit indlæg, så er det jo kun dig, der har ydet til at holde kontakten ved lige?? Nej hold du fast ved din beslutning!!!!

Svale

0

Del dette indlæg

Hej,

Du skal ikke skrive til hende!!

Nogle gange glider venskaber bare ud og det er der ikke noget at gøre ved, selvom det kan være svært at acceptere - er selv gledet fra min veninde som jeg ellers havde kendt siden jeg var 2 år gammel, og det var sgu' svært, men vi havde bare ikke noget at snakke om til sidst.

Andre gange har jeg følt at det var mig der krampagtig forsøgte at holde kontakten lige som dig, men blev affejet og det har jeg nu fundet frem til at livet er simpelthen for kort til det - gider ikke spilde tid på dem. OG det er præcist hvad du gør hvis du sender hende et brev.

Når hun opfører sig sådan har hun heller ikke fortjent at komme med til bryllup!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå, du har taget den beslutning!!!

Og ja - jeg tror ikke du vil få noget videre ud af, at skrive hende et brev.....når du ikke har fået noget videre respons på de andre henvendelser til hende, ville du så få det på sådan et brev? Nej lad hende være....måske opnår du hermed, at hun vil studse.....

Jeg har selv måtte lade en veninde smutte i svinget, men det var af helt andre grunde.....og ja det er rart, når man er afklaret med det, så er man fri for at bruge mere unødig energi på det!!!

Hvor meget vil du mangle hende i dit liv? Som jeg læser det ud af dit indlæg, så er det jo kun dig, der har ydet til at holde kontakten ved lige?? Nej hold du fast ved din beslutning!!!!

Svale

Det har du ret i...og jeg håber da lidt at hun undrer sig over at der ikke er kommet en invitation...det ville fryde mig (ja jeg er lidt skadefro nu, sorry)

Hej,

Du skal ikke skrive til hende!!

Nogle gange glider venskaber bare ud og det er der ikke noget at gøre ved, selvom det kan være svært at acceptere - er selv gledet fra min veninde som jeg ellers havde kendt siden jeg var 2 år gammel, og det var sgu' svært, men vi havde bare ikke noget at snakke om til sidst.

Andre gange har jeg følt at det var mig der krampagtig forsøgte at holde kontakten lige som dig, men blev affejet og det har jeg nu fundet frem til at livet er simpelthen for kort til det - gider ikke spilde tid på dem. OG det er præcist hvad du gør hvis du sender hende et brev.

Når hun opfører sig sådan har hun heller ikke fortjent at komme med til bryllup!

Det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre...hun har bare fortjent samme omgang og det kan godt ske at det blir hårdt at lade vær med at svare hvis hun engang skulle ringe eller skrive...men der er det jo bare at bide i det sure æble for min egen skyld...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer