Guest tlh

Taler

9 indlæg i dette emne

Ved i alle at der bliver holdt de traditionelle taler for jer (gom, far og svigerfar)?

Jeg ved at der ikke er nogen af de ovennævnte som holder tale for os/mig, og det har jeg det fint med, for det er ikke lige dem. Jeg er mere bekymret for hvad de "traditionsbundne" gæster tænker og om de sidder og venter på det, men det skal jeg jo nok ikke tænke på, når det er ok med os/mig, for jeg ved jo at der kommer sange fra dem i stedet for.

Er der ikke andre der står i samme situation, og hvordan har i det med det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har talt åbent om at holde tale med min kæreste, så vi ved begge, at vi holder for hinanden. Traditionerne brydes så lidt, ved at det er min svigermor og min mor, jeg kan forestille mig, holder en tale og min søster har sagt, hun holder en.

Men jeg synes, du bare skal have det fint med det, hvis det er ok med dig, og så er det jo ligemeget, hvad gæsterne tænker. Måske der er nogle af dem, der holder en tale? Jeg er rimelig sikker på, at der også er nogle af vores onkler og tanter der holder tale. Sange ved jeg til gengæld ikke, om der kommer nogle af, men i stedet nok noget underholdning.

Ved ikke, om du kan bruge det til noget, da jeg ikke sidder i samme situation som dig. Men nyd din fest, som den nu bliver. Alle de der traditioner er da kun til, for at blive brugt eller brudt.

Venligst fra Cecilia

0

Del dette indlæg

altså hvis der slet ingen indslag var fra gommen ville jeg nok synes det var underligt - men det er nok også bare fordi: sådan er det jo altid :bearhug: Men hvis der kommer sange i stedet for taler synes jeg da det er fint, så kan det jo være sangen bliver afsluttet med at din mand siger at han elsker dig og synes gæsterne sammen med han skal udbringe en skål for dig.

knus SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg regner bestemt ikke med at f.eks. min far holder en tale - det er bare slet ikke ham at gøre det og det ville i hvertfald overraske mig meget. Mine forældre får sikkert lavet en god sang - det er der mere tradition for i min familie.

Derimod regner jeg lidt med at svigermor holder en tale - hun er vant til i sit job at tale i forsamlinger og har da også holdt båltalen flere gange ved Sankt Hans, så hun er 95% sikker. Svigerfar er samme type som min far, så jeg regner med at svigermor klarer ærterne på deres vegne.

Og så regner jeg da også med at min kære Michael holder tale - det gjorde han ved hans fars runde fødselsdag for et par år siden (med stor succes!), og det vil ikke genere ham spor.

Men jeg har da tænkt på, at Michaels side af familien måske vil syntes, at det er lidt underligt, at min side ikke holder tale, men det er så deres problem - jeg vil ikke ønske at nogen skal gå og have det dårligt fordi de er skide nervøse for at holde en tale for os.

Jeg har selv forsøgt at lave en tale til Michael og øve talen alene - men jeg bare tuder og tuder, og det vil jeg bare ikke den dag. Jeg kommer helt sikkert til at tude under de andre taler og måske også under sangene, så det vil jeg bare ikke byde nogen. Jeg finder på noget andet - måske en særlig sang.

Lad ikke andres forventninger diktere, hvad der skal ske på jeres dag!! Ikke to bryllupper forløber ens og ikke to familier er ens - sådan er det bare!

:bearhug::biggrin::respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sagde til kim :

"skat....hvis det er sådan at du får det dårligt og det ødelægger hele din dag så du slet ikke kan nyde den, så LAD VÆRE med at holde en tale"

Han så bare så lettet ud og fik tårer i øjnene og så fik jeg en mega krammer :bearhug:

Kim er ikke så god til det der med at have al opmærksomheden og tale foran mange mennesker.

Jeg ved jo godt han elsker mig alligevel :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hvis ingen af dem vil holde tale, så synes jeg I skal begynde at sprede rygtet i familien.

For nogle af gæsterne vi måske holde en tale og de sidder bare og venter på at de tre "hovedtalere" HAR talt før DE kan holde deres tale. Og så har I pludselig 3 taler i desserten :bearhug: Forstår du?

Runes far har ikke lyst til at holde tale og da han er den sidste i den traditionelle talerække kan folk jo ikke holde deres tale inden han har. Derfor har vi sagt til folk at efter Runes tale er ordet frit. Jeg har en meget "talende" familie :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej Thl

Et eller andet sted synes jeg det er synd for dig/jer at INGEN af dem vil holde en tale. Personligt synes jeg de burde tage sig sammen. Jeg kan godt forstå, hvis enkelt én ikke kan lide det, men... alle 3 - synes det er for tamt.

Thl, nu er du forberedt på det, og du skriver selv at du har det ok med det. Er du sikker på, at de ikke bare siger det for at overraske dig og gommen? Hvis du VED, at det er sten sikkert, så vil jeg sige det samme som Librian, fortæl det til jeres toastmaster, hvis I har sådan en eller til resten af fam. hvordan tingene hænger sammen.

Men.. igen at ingen af de 3 vigtigste personer I dit/jeres liv ikke kan lave en sang eller sige et par kærlige ord til sin kone/datter og svigerdatter-søn undre mig meget.

Men jeg håber inderligt, at I vil blive glædeligt overrasket. ;)

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Jeg sagde til kim :

"skat....hvis det er sådan at du får det dårligt og det ødelægger hele din dag så du slet ikke kan nyde den, så LAD VÆRE med at holde en tale"

Han så bare så lettet ud og fik tårer i øjnene og så fik jeg en mega krammer :bearhug:

Kim er ikke så god til det der med at have al opmærksomheden og tale foran mange mennesker.

Jeg ved jo godt han elsker mig alligevel :bearhug:

Hans-Henrik har det på præcis samme måde og jeg har også sagt at det er helt ok at han ikke holder tale. Men jeg forventer dog at han kommer med et eller andet indslag: en sang eller en sanger der synger for os eller noget helt tredje som han har det ok med. Men der er ingen forventning om tale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg VED at min far holder en tale, for sådan er han bare.

Mine svigerforældre holder ikke nogen tale, da ingen af dem kommer med til brylluppet. Det regner vi ihvertfald ikke med.

De bor på Færøerne og min svigermor er desværre en meget syg dame og derfor bryder hun sig ikke om at rejse. Så derfor tror vi heller ikke at svigerfar kommer.

Men vi håber stadig :blush:

Min bror som også skal være toastmaster holder sikkert også en tale. Men hvis han gør bliver det en af de sjove uden mening og indhold i..

Sådan er vi i min familie.. Fyldt med humor og der skal altid være et meget sjovt indslag til vores fester.. Så det kommer nok fra ham :bearhug:

Så regner jeg da stærkt med at min kommende holder tale for mig :bearhug:

Jeg holder ikke nogen for ham, da jeg slet ikke kan få mig selv til at gøre det. Jeg har derimod tænkt mig at lave en sang til ham.

Resten af talerne må være en overraskelse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer