Guest Katharina Stendys

Jeg er bare så trist!

16 indlæg i dette emne

:shooter: Jeg er simpelthen dybt frustreret!

Dette har så absolut ingen ting at gøre med bryllup, men det kommer måske til at påvirke alligevel....

Jeg har lige været ved lægen idag, og det eneste positive der var at mit blodtryk er som det skal være... Men til gengæld er min nakke, som min læge så pænt udtrykte det, noget LORT!

Jeg har, grundet et biluheld for 3 mdr siden, fået et piskesmæld. Jeg fik en bus i røven og det har så resulteret i at alle mine nakkehvirvler, som burde vende ind ad som en C, vender ud ad, og alle torntakkerne har rykket sig til høje!

Det er noget LORT LORT LORT.... Jeg er bare så frustreret! Min læge skulle udfylde en lægeerklæring til noget forsikring, og et af spørgsmålene var:

"Forventer du at patienten, kommer i snarlig bedring" hans svar var - Nej det gør hun ikke, piskesmæld er langvarigt!

Til mig siger han at det er noget LORT og at der ikke er noget at gøre, hvis min kiropraktor kan hjælpe er det fint, men han tror ikke at min nakke kan blive rettet ud igen!

Så nu skal jeg (som ikke engang er 21 endnu (først på tirsdag) affinde mig med at min lidelse formegentlig kommer til at tage meget lang tid, og måske bliver kronisk..

Jeg har hovedpine HVER dag, nakkesmerter, en sovende arm som jeg ikke kan bruge til en skid når det er slemt, ryg smerter, jeg sover dårligt, kan ikke huske noget, er træt hele tiden og kan ikke koncetrere mig for en skid!

ARGHHHHHHHH....

Jeg er bare så frustreret... Jeg fortsætter til kiropraktor, jeg vil ikke give op, men synes bare det er lidt hårde udsigter, og har lidt svært ved at se lyst på det nogen gange!

Det værste er at jeg har eksamener nu her, og jeg har så svært ved at fokusere og koncentrere mig om det!

Øv øv øv.... Har virkelig lyst til at finde den latterlige buschauffør der påkørte mig :bask: ! Hvor stor en rar har man lov til at være... kører 25-30 km på en vej der er belagt med 5 cm sne og smat, der er ingen udsyn pga kraftigt snevejr og der er rødt lys, OG SÅ HOLDER HAN IKKE AFSTAND! ARGHHHH

EN fucking busplan der skulle overholdes og en mands dumhed har kostet mig søvnløse nættter og uendelige smerter i 3 mdr. nu!

Jeg kan ikke engang løfte min 9 mdr. gamle lillebror da det resulterer i akut hovedpine som varer i en uge!

Undskyld min omgang galle... Måtte bare lige ud med det, det er ikke sjove nyheder at få, synes jeg ikk!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da ellers noget af en trist melding at få af sin læge! Kan godt forstå at du er ked af det. Vi må håbe at lægen ikke har ret, og at du snart får det bedre. Jeg sender dig lige nogle viryelle knus, og håber at det kan hjælpe på humøret bare et par sekunder...

:shooter::angry::shooter::blink:

GOD BEDRING!

hjul

0

Del dette indlæg

Jeg håber også bare at der snart sker en bedring... men har desværre ikke rigtig været nogen endnu!

Synes bare det er så urimeligt... De sidste 9 mdr af mit liv har bare været den ene skade oven på den anden.. og alt sammen pga nogle idioter...

Først fik jeg smadret mit knæ på grund af en latterlig trunte..

Så fik jeg endnu en depression pga min psykopatiske stedfar

Og Nu det her!

Jeg er fandme blot 20 år, jeg burde rende rundt og have det sjovt, og ikke sidde herhjemme og have smerter!

Tak for det virtuelle kram! Det hjælper altid!

Og undskylder endnu engang for min omgang galle.. Det er bare så rart at komme ud med det!

0

Del dette indlæg

Tak for det virtuelle kram! Det hjælper altid!

Og undskylder endnu engang for min omgang galle.. Det er bare så rart at komme ud med det!

Det er da det vi er her for! Til at støtte og hjælpe hinanden, så en ordenlig omgang galle er altid velkommen! Der er altid nogen der har overskud/tid til at prøve at trøste... jeg kan jo se at du gør det samme for andre der har brug for en krammer...

hjul, som sender endnu et kram :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Katharina

Jeg føler med dig og ved præcis hvad du snakker om, og at fortælle dig min historie vil sikkert ikke få dig til at se lysere og mere optimistisk på din situation. Men alligevel.. Jeg var 16 år da jeg fik mit piskesmæld, det er idag 15 år siden, og jeg har det dårligere i dag end jeg havde dengang. Jeg er en af de 10 % piskemælds patienter som oplever at det er blevet til kroniske smerter (signalforstyringer i nervebanerne), og jeg forsøger at leve med det. Men tænk på at der er 90 % chance for at du ikke havner der, at du måske vil døje med det i mange måneder, for derefter pludselig en dag at være smerte fri.

Jeg håber alt det bedste for dig og kan kun sige at du skal blive ved med at kæmpe. Jeg ved hvor hårdt det er at være ung og have mod og lyst til livet, men samtidig at være begrænset i at leve det som man vil. Hvis du får lyst til at snakke med en ligesindet skal du endelig føle dig fri til at skrive til mig, jeg kunne i hvertfald godt i mine sene teenage år have brugt en ligesindet.

Mange :shooter: og tanker fra Tine

0

Del dette indlæg

Kære Tine...

Tusinde tak for dine søde ord... Det kan godt tænkes at jeg vil benytte mig af dit tilbud! Til tider føles det som om hele ens omverden er komplet uforstående, for der er ingen der selv har prøvet det!

Det at have smerter hver dag, og være hæmmet er på ingen måde sjovt, men det hjælper at høre at der er 90% der kommer videre.. det er jo mange!

Er ked af at høre at dit ikke er forbedret! DU får lige en krammer :shooter:

Knus Katharina

0

Del dette indlæg

Hej Katharina

hvor er det bare trist og høre din historie...

nu har jeg ikke været ude for sådan noget, men jeg føler nu med dig..

jeg har selv sygdomme og slås med en sukkersyge og en kronisk rygsygdom.. jeg har haft mega ondt i ryggen her i 2 -3 uger og frygtede at jeg ikke ville kunne gå op ad kirkegulvet om 22 dage... jeg går arbejdsløs og kan ikke rigtigt finde mig et job så jeg får kun dagpenge... men alligevel kontaktede jeg en akupunktør og fortalte om mine rygsmerter.. jeg fik en tid i onsdags og mine smerter er næsten væk.. jeg skal til 2 behandlinger mere inden mit bryllup så jeg kan blive fri for de smerter.. utroligt at man kan fjerne smerter ved og få nogle nåle i sig...

ved ikke om en akupunktur behandlinge ville kunne hjælpe dig men du kan da prøve og ringe og snakke med en det har man da lov til...

jeg kan kun sige godt for det da jeg har prøvet det en et par gabge første gang jeg fik sådan en behandling tog det mine smerter i 3 år...

sender dig de varmeste kram her fra mig af

hilsen Camilla :shooter:

Redigeret af Camilla1981
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg det er virkelig ked at høre :huh: Du har ret det er ikke retfærdigt :shooter: Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget for at hjælpe díg men det kan jeg ikke HUUG Jeg kan kun sende dig en masse knus :angry::blink::pokey: og så håber jeg at din kæreste er der for dig og støtter dig så I sammen kan koomme igennem det her.

Jeg tænker på dig :shooter:

0

Del dette indlæg

Jeg fik selv et piskesmæld kort før jeg blev 22 og kender det udemærket. Jeg er desværre også en af dem der er kroniskskadet, men man siger at inden for de første fem år kan det bedres eller forværres, så jeg håber da at du er en af dem der får det bedre. Jeg kan anbefale dig at prøve kraniosekralterapi da der er flere, der i blandt mig selv, der har mærket en bedring ved det og ellers at melde dig ind i PTU, der kan give dig gode råd og vejledning i hvordan du håndterer en hverdag med de skader du har fået... :shooter:

0

Del dette indlæg

Så kan jeg da prøve at komme med en positiv version - For 10 år siden, da jeg var 20 år, landede jeg på hovedet i en baglæns salto i stortrampolin og fik piskesmæld - det resulterede i tre uger med stiv halskrave og derefter 2 måneder med blød halskrave ( måtte kun tage den af når jeg skulle i bad eller lå helt stille..)

Jeg gik til både kiropraktor og fysioterapeut, og der var ikke noget der hjalp ordenligt. Det korte af det lange er at i 2 år havde jeg konstant hovedpine ( de gode dage var når det bare var " almindelig" hovedpine og de slemme nærmest migræneligenende) så prøvede jeg at gå til zoneterapi og efter 3 uger med 2 ugentlige behandlinger havde jeg ikke ondt i næsten en uge.... Efter 2 måneder var det stort set væk og siden har der kun i perioder været behov for lidt massage eller zoneterapi og de sidste to år har der ikke været noget

Så jeg håber du får en lige så lykkelig udgang på det, men det kan desværre godt tage lidt tid, så mit råd er -prøv alt i forsøget på at blive smertefri til din store dag !!!

Du får lige et par :shooter::angry::shooter: med på vejen

Inge

P.s. Bare giv lyd hvis du trænger til at snakke....

0

Del dette indlæg

Hvor er i altså bare søde alle sammen! Det er vidunderligt at møde sådan en støtte og forståelse!

Jeg er villig til at prøve alt næsten, men vil heller ikke gennemgå unødig smerte eller besvær...

Er lige kommet hjem fra en tur til kiropraktor, og det er lidt komliceret!

Jeg er født med ret hyper mobile led, hvilket gør at jeg generelt har nemt ved at gå af led om man så må sige, og derfor er dette meget svært at behandle, plus at det forværrer hinanden.

Jeg ved at akupunktur og zoneterapi kan hjælpe på meget, har selv fået akupuktur for migræne og det hjalp bare himmelsk. Men det største problem er at min knoglestruktur i nakken er blevet flyttet, og det er svært at rykke med nåle!

Men nu må vi se, skal afsted til kiropraktor to gange i næste uge, så må hun rive i mig, massere og knække min krop til hun bliver gul og blå i hovedet, bare det hjælper, og gør det ikke det, ja men så har vi forsøgt!

Det var bare endnu mere deprimerende at komme hen til hende, da hun umiddelbart heller ikke lyder så positiv pga. min hypermobilitet. Min nakke skrider automatisk af led, og derfor bliver det svært at få den på plads igen! Hun kan sætte det samme på plads gang efter gang!

Men er taknemmelig over at have en kæreste der støtter mig så meget som han gør, som tager støvsugeren i stedet for mig og ordner haven, samt giver mig kys og kram.

Jeg er glad for at høre jeres beretninger, og jeg er glad for at vide at jeg ikke er den eneste, for det føles nemt sådan!

Tak til jer alle, også tak til dig Ive for også at tilbyde at snakke!

I er bare så søde alle sammen, så nu vil jeg løfte næsen lidt og være lidt glad! Det kan man jo godt selvom man har ondt! :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Katharina... :shooter:

Nogen gange må man også se tingene fra den lidt lyse side... Jo gu er det da træls at du har fået piuskesmæld og det er tiladt at pive og være nede lidt indimellem.. men man skal også sørge for at se det positive i tilværelsen...

Du har en dejlig kæreste der gør alt det du nu ikke kan og som ovenikøbet bliver din mand om ikke så længe, det er da pragtfuldt.. det er der ikke mange der kan prale af hvis de pludselig bliver syge og får af vide at det kan blive kronisk.. Så har de fleste en tendens til at smutte fordi det kan de ikke lige overskue, de er der i medgang, men hvis modgangen bliver for stor så smutter de...

Jeg lider selv af gigt i en udbredt grad, så jeg har mange kroniske smerter og en del akutte smerter også, og nej det er ikke sjovt og hvor har jeg bandet det væk MANGE gang.. Men ikke på vilkår om det skal stoppe mig i at nyde livet, det resultere så jævnligt i at jeg møder folk der ikke tror jeg er syg, for hvis man har ondt så kan man ikke grine.... Hmm.. Hva så? Skal jeg græde i stedet for?? Næh nej du.. Et smil og et grin er den bedste medicin pga indorfinerne eller havd de nu hedder de der tingester der bliver frigivet..

Tro ikke jeg negligere dine problemer, for det gør jeg ikke og jeg håber virkelig at du er mellem de 90% der får det bedre, det er ikke sjovt at være ung og lide af en kronisk sygdom.. Er selv født med mine sygdomme, så jeg ved hvad jeg snakker om...

Knuz og kram Mia :shooter:

0

Del dette indlæg

Kære Mia

Tak skal du have... og jeg ved godt du ikke negligerer mine problemer! Normalt er jeg også smilende og glad, og holder humøret højt, der er så mange ting i mit liv jeg er lykkelig for!

Fik bare den melding idag, og blev bare så ked af det, at jeg bare måtte ud med det!

Jeg sender dig en masse kram og smil! :shooter::angry:

Jeg er heldig da min lidelse kun måske er kronisk, du må leve med det hver dag, og respekterer virkelig det faktum at du kan sætte hovedet højt og smile på trods... Det er så flot!

Tak igen! :shooter:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Det lyder da godt nok slemt, når din læge ligefrem udtaler sig sådan...

Jeg har en god veninde som er fysioterapeut. Hun siger, at det bedste for piskesmæld er Kranio-sakral terapi. Det er en form for massage, men kun med 10 grams tryk, og det skulle altså kunne udøve mirakler...

Håber du får det bedre snart.

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer