Camilla S

Hvor sidder I

11 indlæg i dette emne

Hej piger

Vi var ude at snakke med vores præst igår, hvor vi også gennemgik hele forløbet i kirken. :bunny_4:

Han sagde bl.a., at når min far og jeg kommer ind i kirken, så skal jeg sidde på stolen ud mod menigheden.

Jeg troede, at jeg skulle sidde på stolen længst oppe ved alteret, sådan at jeg sidder overfor min tilkommende.

Mit spørgsmål er derfor, hvor du sad/skal sidde?

:) Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede, at jeg skulle sidde på stolen længst oppe ved alteret, sådan at jeg sidder overfor min tilkommende.

Sådan sad jeg i hvert fald! Det virker da mest rigtigt at brudeparret sidder overfor hinanden og tættest på alteret...

Efter vielsen sad jeg derimod ud mod menigheden og min mand tættest på alteret :bunny_4:

:) Tina

0

Del dette indlæg

Hej,

vi er lige blevet gift forrige lørdag, og jeg sad også først tættest ved alteret (overfor min kommende mand) og dernæst tættest på menigheden.

Som du skal sidde, vil du sidde på din fars højre side, som er den side, du går ind ved. Mon det er derfor, Jeres prøst foreslår det?

/Louise

0

Del dette indlæg

Som du skal sidde, vil du sidde på din fars højre side, som er den side, du går ind ved. Mon det er derfor, Jeres prøst foreslår det?

/Louise

Jeg går ind i kirken på venstre side af min far, så det kan ikke være derfor præsten foreslår det..

:cheerleader3: Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja ind på venstre side af far og sidde på venstre side af far.

For først når du er gift skal du om på højre side.

Så længst op mod alteret med dig.

MVH AM

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger

Vi var ude at snakke med vores præst igår, hvor vi også gennemgik hele forløbet i kirken. :thanks:

Han sagde bl.a., at når min far og jeg kommer ind i kirken, så skal jeg sidde på stolen ud mod menigheden.

Mit spørgsmål er derfor, hvor du sad/skal sidde?

:) Camilla

Hejsa

Det lyder da lidt besynderligt...men hvad ved jeg...jo jeg ved hvor jeg skal sidde *gg* :carrot:

Hos os er der plads til 3 på hver side oppe ved alteret. I venstre side sidder vi sådan: mig oppe ved alteret,dernæst min stedfar og derefter min mor.

I modsatte side sidde Christian tættest på alteret,dernæst hans bestman og derefter min svigermor.

Dvs. at til at starte med sidder Christian og jeg overfor hinanden og når vielsen er overstået så flytter min stedfar over ved siden at Christians bestman og Christian flytter over til mig.

:bearhug: Anja

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde sammen med ryggen mod menigheden uden far og best-man. På siderne skal mine brudepiger sidde på min side, og Simons best men på hans side...

Jeg synes det er en lidt spøjs måde at gøre det på og er egentligt lidt træt af at jeg ikke skal sidde med min far, men sådan er det at blive gift katolsk...

0

Del dette indlæg

Min præst sagde:

Bruden kommer ind i kirken på sin fars VENSTRE side

Sætter sig tættest på alteret overfor sin forlovede

Når I bliver kaldt op til præsten står du på din forlovedes VENSTRE side

Efter vielsen vender I jer OM JERES EGEN AKSE så du kommer til at stå på din forlovedes HØJRE side

I sætter jer så han er tæt på GUD (altså alteret) og du er tæt på FAMILIEN (altså meningheden)

Når I går ud går du på din forlovedes HØJRE side

Ifølge vores præst var der meget symbolik i at gøre det sådan fordi det rettede sig efter de ting, der læses op fra biblen i forbindelse med vielser

Held og lykke

Katrinus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer