Guest tarri

Hvordan betalte I for jeres sko?

26 indlæg i dette emne

Jeg kom til at tænke på, at man jo i gamle dage skulle spare alle sine (25 ører tror jeg nok) sammen og så betale sine brudesko med dem...

Jeg har hørt om flere kvinder der har sparet sammen og så gik i banken og fik deres 25 ører samlet i sådan nogle smarte ruller så ekspedienten i butikken ikke skulle stå resten af dagen og tælle mønter..

Men hvad gjorde/gør I?

Jeg er meget stor tilhænger af traditioner, men jeg har ikke samlet så mange mønter og kommer nok heller ikke til det..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg startede med at samle 25 øre sidste år, og min kære familie har hjulpet til!! Det første par sko jeg købte, var over nettet, og blev derfor automatisk betalt med kort. Andet par jeg købte, kunne jeg have købt med 25 øre, men det var hu hej vilde dyr, da jeg var inde i byen og jeg havde faktisk ikke regnet med, at jeg skulle nå at finde andre sko, så derfor var pengene blevet hjemme.

Jeg tror nu heller ikke, at jeg ville have haft taget dem med, hvis jeg havde planlagt bedre, så jeg går i banken med dem, når jeg får mulighed for det og sætter dem ind!! De dækker vel ca 1/5 del af mit skobudget :blush: men har synes, det var sjovt, så længe det varede

Svale :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Denne tradition har faktisk altid ligget i baghovedet på mig og jeg har igennem flere år gemt mine 25 øre og 50 øre til dette formål. Resultatet blev dog at jeg glemte ALT om alle de mønter da jeg faldt over de sko jeg ville have, så de kom på kortet.

Men havde jeg husket mine mønter ville jeg havde lagt dem i ruller og betalt med dem i butikken. Det bliver godt nok noget tungt at slæbe rundt med, men hvis de skal veksles i banken til sedler først, så går der det sjove af traditionen syntes jeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ups, var slet ikke klar over denne tradition. Tog den også på kortet. Hvad sker der så med os som har taget det på kortet? ;)

Krebs

Der sker ikke noget!! :bearhug:

Det må bare ikke være din tilkommende der har betalt for dem!

Jeg hævede pengene på mit dankort, også overførte vi dem fra en fælles opsparing.

Men da det er købt på mit kort(og der var penge på konto inden overførslen), så vælger jeg at tolke det som om jeg har betalt for dem!!!

0

Del dette indlæg

Jeg kendte godt traditionen, og har samlet 50 ører cirka siden min konfirmation - for det skal være kobbermønter...Så da jeg endelig skulle giftes havde jeg RIGTIG mange penge til sko...

post-12583-1150467421.jpg

post-12583-1150467434.jpg

Flere end jeg skulle bruge...Men HOLD DA OP de var tunge at bære ned til butikken!!! :blush:

:bearhug: KnuZ Dorthe

0

Del dette indlæg

Ja, jeg kender godt den tradition, og jeg vil også købe mine sko med 25 ører og 50 ører... :blush:

Og til dig Dee, Sikke en samling du har fået samlet der, ville godt tro det var tungt, men hvad siger butikken egentligt til at få så MANGE 25 ører og 50 ører ??? Jeg mener at have hørt de blir irreteret over alle de små mønter, men er det rigtig ??? :denmarkflag:-HAHA-

Knus

0

Del dette indlæg

Jeg kendte godt traditionen, og har samlet 50 ører cirka siden min konfirmation - for det skal være kobbermønter...Så da jeg endelig skulle giftes havde jeg RIGTIG mange penge til sko...

:blush: Det er godt klaret!

Jeg kendte ikke selv til traditionen, da jeg købte mine sko. Men jeg tror nu ikke, jeg ville have samlet mønter sammen af den grund.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender godt traditionen, men ved ikke om jeg begynder at samle. Kunne godt forestille mig, at butikkerne bliver en kende irriteret - de skal trods alt tælle alle rullerne og slæbe dem ned i banken - og der er altså også begrænset plads i kasseapperatet (20-40 ruller for et par sko til 400 kr. i 25/50 ører).

0

Del dette indlæg

Mine sko blev købt med 25- og 50 øre som jeg har samlet fra jeg blev konfirmeret. En tradition min mor også brugte.

Jeg kontakte butikken inden og spurgte om det var okay og det var det helt bestemt. De syntes at det var en alletiders tradition og snakkede meget om det da jeg kom ind til tilretning :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at lægge min skæbne i overtroens hænder, og det er nok godt, for jeg betalte mine sko med plastik. Min tilkommende var med på indkøb, og vi har fælles konto, så han har også betalt for dem. Hvilken brudgom har ikke det idag? ;)

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Ovs.... det har jeg aldrig hørt om! egentlig en rigtig sød tradition.

Så har du måske heller ikke hørt, at man ikke må sælge sine brudesko eller give dem væk?

Det betyder nemlig uheld hvis man gør det.

Uheld for den første eller en anden brud??

For den første brud så vidt jeg ved..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde faktisk 900 kroner i 25 ører, men de står stadig i 'grisen' inde på stuegulvet. De vejer ENORMT meget og jeg skulle med S-tog, metro og gå lidt for at købe mine dansesko/brudesko. De blev købt for et gavekort jeg havde fået af mine søde danseveninder! Kobbermønterne var smpelthen for tunge! :biggrin:

0

Del dette indlæg

øv den har jeg så ikke hørt om...... men jeg har ikke købt sko endnu så jeg får travlt med at samle 25-50 øre :biggrin:

men jeg ha en en krukke med mønter i og der er vist en masse men der skal jo mange mønter til så jeg har da vist lidt travlt...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer