Guest søster25

Ida & Sørens bryllup d. 26. august 2006

42 indlæg i dette emne

Så må jeg vist til at få lavet mig en lille planlægningstråd. Har nu været herinde siden starten af februar iår, men har endnu ikke lavet min egen tråd.
Vi skal giftes 26. august 2006 og spændingen hober sig efterhånden op...

(Sætter lige et billede ind af det kommende brudepar...)
post-18129-1152727499.jpg
Tror jeg for overskuelighedens skyld vil lave et lille index og løbende fylde lidt op...

VORES HISTORIE

FRIERIET

FESTSTEDET

MUSIKKEN

KIRKE & PRÆST

KJOLE-INSPIRATION

KJOLEN

SKOENE

INVITATIONER

BORDDEKORATIONS-INSPIRATION

BRUDEBUKET-INSPIRATION

NYT, GAMMELT, BLÅT & LÅNT

MIDDAGEN

VORES SALMER

POLTERABEND

TOASTMASTER-KLOKKE

:loveshower:Ida :loveshower:

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VORES HISTORIE

Vi mødtes i november 1999 (henholdsvis 19 år og 24 år gamle). Rent faktisk mødtes vi på en bytur i Ringsted og der var bestemt ingen af os der havde intentioner om at skulle have kæreste på, men sådan gik det alligevel.

Efter en aften med snak og en del øl (det var premiereaften for julebryg), mente Søren at vi bestemt skulle skulle spise sammen den efterfølgende aften. Ligeså stædig som jeg er, holdt jeg på det modsatte. Han sluttede dog af med at sige: " Hvis du ikke kan bestemme dig, må du jo bare komme hjem til mig og spise imorgen". Vi tog hver til sit, men næste formiddag slog jeg ham op i telefon-bogen og ringede og takkede JA til invitationen. Tror I lige at han var en anelse paf i den anden ende af telefonen.

Som I nok kan regne ud laver han god mad og vi har været sammen lige siden. (vi fik mørbradbøffer med flødesovs, kartofler og salat og "hjemme-bragt" vienetta-Is)

Det viste sig at han rent faktisk arbejdede for mine forældres nabo (han er uddannet driftleder indenfor landbrug) og derefter flyttede vi hurtigt sammen.

I de efterfølgende år har vi flyttet et par gange (en ulempe ved hans job....) Vi har boet 1½ år lidt udenfor Kalundborg, 4 år på Lolland udenfor Nakskov og lige nu bor vi i Vordingborg, da Søren har valgt at læse videre til akademimerkonom (avanceret landmand). Jeg har i den mellemliggende periode læst til sygeplejerske og har det sidste 1½ år arbejdet på en lukket psykiatrisk afd. i Vordingborg.

Nu er Søren her i juni blevet færdig med sin uddannelse og har fået job på et gods i Sverige og flyttede i weekenden derop. Jeg flytter med pr. 1. august og skal ligeledes starte nyt job pr. 1 august på psyk. afd. på Amager hospital.

0

Del dette indlæg

FRIERIET

Frieriet kom fuldstændig bag på mig. Ikke at det var usandsynligt eftersom vi havde kendt hinanden i 6 år, men jeg har altid været overbevist om at jeg (læs: kvindelig intuition) ville vide at nu er det nu. Meeeeen sådan gik det ikke. Vi var d. 17.december 2005 på et kort visit hos mine forældre, inden vi havde planlagt en tur i tivoli til julemarked. Hos mine forældre mødte vi nogle af deres gode venner, som også i tidernes morgen var den præst der konfirmerede mig og min bror.

Da vi fortsatte turen til tivoli sad jeg (ganske uvidende om hvad der skulle ske) og fortalte at når jeg engang skulle giftes, skulle den tidl. omtalte præst vie mig!

Vi havde forinden haft en del diskussion om hvorvidt det var smart at tage til julemarked i tivoli på en lørdag, men Søren holdt på at vi SKULLE afsted. Inde i tivoli var det hundekoldt og Søren ville ikke være med til at få noget vamt gløgg, kakao elle lign. Han gik (set i bakspejlet) meget målrettet mod det kinesiske tårn og ville op i toppen. Prøvede at forklare ham at man ikke kan komme derop, da det jo er en restaurant, men det troede han ikke på! Forsøgte enddog at tale med dem inde i restauranten, men uden held. Vi fortatte i de 5 frostgrader uden noget varmt at drikke og jeg må sige at jeg efterhånden blev lettere irritabel. Da vi kom ned til søen med de mange lys, ville han tage et billede af mig inde en lille pavillion der går lidt ud i søen. Havde lidt svært ved at syntes det var en god idé, da jeg stod med rødmossede kinder, stor hue og vinterjakke på og lignede en :bearhug: . Han tog kameraet frem og tog et billede. Da han ville tage endnu et billede var jeg ved at blive lidt sur ( jeg frøs, syntes han var umulig o.m.a.....) og vendte mig om for at tælle til 100. Da jeg igen vendte mig om, lå han på knæ i indgangen til pavillionen og spurgte om jeg ville gifte mig med ham! Med 2 ringe i hånden!

Hvem tror I lige der fik snøftet JA! og ellers tudbrølede? Jeps - det var mig!

(et billede af den pavillion i Tivoli hvor søren friede
- Sørens eget billede blev aldrig til noget)

post-18129-1152729955.jpg

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

FESTSTEDET

Så var det tid til planlægning, for Søren havde flere planer end bare frieriet.....
Iflg. ham skulle vi giftes allerede i år (2006). Jeg syntes måske det var lidt hurtigt, men sådan ønskede han det skulle være!

Han havde sågar allerede fundet det perfekte sted - og det kan jeg kun give ham ret i. Det er nemlig hovedbygningen i den skov hvor min far er skovfoged og hvor jeg har kommet siden jeg var helt lille. Et helt specielt sted, der netop i januar i år er blevet udlejet til restaurationsbrug (mere perfekt kan det ikke blive)

Det er en smuk stråtækt ejendom beliggende i verdens dejligste skov, med lyse luftige lokaler og den helt rette atmosfære.

Og så kan I selv gætte resten..... HER KOMMER BILLEDER.......

(Set fra haven) post-18129-1152730741.jpg

(set fra vanddammen) post-18129-1152731192.jpg

(festsalen) post-18129-1152731320.jpg

(festsalen) post-18129-1152731273.jpg

Se evt. mere HER

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MUSIKKEN

Vi har været så heldige at booke Jørgen Lang til at spille til festen. Han spille selv under middagen og ca. kl. 23 kommer der yderligere en guitarist og en trommeslager der så spiller til ca. kl. 02. Vi skal give omkring 10.000 kr, hvilket er mange penge, men også en vigtig prioritet for vores fest.

Se mere her :
Jørgen Lang

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

KIRKE & PRÆST

Som nogle måske har læst tidligere (under frieriet) har jeg hele tiden haft en tanke om at den præst der konfirmerede mig (og som er mine forældres venner) skulle vie mig når den tid kom! Og nu blev det tid til at spørge hende og gudskelov sagde hun JA!

Så kom det næste problem (eller som de positive vil sige : udfordring!) Præsten er ikke længere præst! Eller rettere sagt hun har ikke længere et embede og dermed ingen kirke. Jeg har foruden præsten, altid drømt om at blive viet i min barndomskirke i Vigersted på midtsjælland. Jeg ringede til den nuværende præst og spurgte om vi måtte låne kirken d. 26. august og selv medbringe præst. Hun indvilligede, men har efterfølgende hørt at hun var lidt skuffet over at vi ikke ville bruge hende.

JUBIIIII nu har vi den bedste præst og de rigtige kirke!

(vigersted kirke)

post-18129-1152733049.jpg

0

Del dette indlæg

KJOLE-INSPIRATION

Har egentlig aldrig haft en drøm om det store bryllup, den flotte kjole og alt det andet der ofte hører med til et bryllup og jeg går ALDRIG i kjole. Så det var lidt af en udfordring at skulle finde den rigtige kjole. Havde egentlig en idé om at min mor skulle sy min kjole (hun er uddannet designer), men jeg måtte på inspirationstur inden jeg kunne finde den rigtige model.

Her er noget af det jeg kiggede på hjemmefra.... bla. Linea Raffaelli, Brinkmann, rembo styling

post-18129-1152733714.jpg

post-18129-1152733773.jpg

post-18129-1152733802.jpg

post-18129-1152733844.jpg

men det blev ingen af dem.......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KJOLEN

Jeg har været i House of Brides i Taastrup for at finde inspiration til min kjole, men fandt efter at have prøvet ca. 3 kjoler, den HELT RIGTIGE! Det var slet ikke meningen at jeg ville købe kjole, men at min mor skulle sy den. Jeg prøvede yderligere 5-6 kjoler men ingen af dem var rigtige. Jeg valgte at køre hjem og tænke over det - hovedsageligt fordi kjolen kostede 12.800 kr. Det var næsten dobbelt så meget som jeg havde regnet med at bruge på alt mit tilbehør og kjole.

Jeg var i vildrede i flere dage, men kæresten sagde bare "hvis det er den du gerne vil have skat, så skal du da bare købe den - vi skal jo kun giftes 1 gang". Jeg ville dog ikke gå på kompromis, før min kære dejlige mor tilbød at betale halvdelen (årh ... hun er bare så fantastisk).

Jeg fik pruttet lidt om prisen og vi endte på en pris der hedder 10. 000 kr. Mange penge, men jeg kunne ikke få en bedre kjole. Jeg havde/har det sådan at den er pænere på mig, end på modellen...... :loveshower: så det må være den rigtige. Det skal måske lige siges at det er en Brinkmann model fra 2006.

Hmm..... syntes der er noget jeg har glemt......................

hvad er det nu jeg skal huske?????

Nåh jo....... der er nogle der gerne vil se billeder! (har dog ikke nogen med mig selv i kjolen)

post-18129-1152734906.jpg post-18129-1152734935.jpg

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

SKOENE

Jeg fandt faktisk skoene inden jeg fandt kjolen..... eller dvs. jeg ville have disse sko og jeg havde bestemt mig for at ville giftes i guld-&/eller sølvsko.

Disse sko fra Vagabond kostede 499 kr. og er bare super dejlige at have på! Glæder mig til at bruge dem bagefter.

post-18129-1152736953.jpg

0

Del dette indlæg

INVITATIONER

Mange forslag har været fremlagt og gemalen har bare sagt "hmm"..... "det da meget godt"..... og "du bestemmer da bare selv skat"....

Men så en dag fik manden pludslig en idé! Det skulle være en kombineret indbydelse/kuvert i-én. Det skulle indeholde et af de roger la borde billeder jeg tidligere havde vist ham (troede egentlig ikke han havde set efter) og så ville han gerne have at det skulle være aflangt.

Med så mange ideer var der ingen vej udenom. han måtte selv igang med at producere....

post-18129-1152738678.jpg post-18129-1152738823.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Og tillykke med at du langt om længe har fået din egen planlægningstråd... Det er nu meget rart synes jeg.. *ss*

Din kjole er flot men ville da meget hellere se billeder med dig indeni i stedet for en model

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Py-ha en omgang. Tror jeg holder for i aften, der er vist lidt mere end jeg lige havde regnet med.

Tak for de søde ord.....

og MIA - jeg havde godt regnet med at høre den med modellos-billedet.....! Men det er et bevidst valg jeg har gjort (altså ikke at få taget billeder i kjolen). Syntes så mange bliver usikre på deres valg jo mere de kigger på deres billeder og pludselig finder små fejl eller detaljer der kunne være anderledes.
Jeg nyder at "besøge" min kjole hos mine forældre og engang imellem smutte en tur i den og posere lidt foran spejlet.

:loveshower: Ida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BRUDEBUKET-INSPIRATION

Som I efterhånden har læst jer frem til, er vi 2 om at bestemme herhjemme lige i øjeblikket. Sådan plejer det ikke at være, så det er lidt underligt pludselig at høre gemalens mening om så mange ting!

Èn ting han med garanti selv står for er BRUDEBUKETTEN - det har han sagt fra start og det kan der ikke røres ved. Jeg ved også at det er i helt trygge hænder.

Meeeeen derfor har jeg da alligevel kigget på lidt forskelligt.....

post-18129-1152743105.jpg

post-18129-1152743114.jpg

post-18129-1152743131.jpg

0

Del dette indlæg

Super lækker tråd du har her!! Og der er ikke mange der har kommenteret den endnu.. mystisk... for her er da mange ting at kigge på!!! Fiiiin kjole - lige min stil! Og blomsterne.. og invitationerne - Roger er et HIT! Og nu ikke noget med at posere alt for meget i kjolen - en har engang fortalt mig at kjolen taber lidt af sin mystik på den måde.

Hey fra knirke :bearhug:

Redigeret af Knirke
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd. Dejligt at se lidt nyt.

Det hele ser jo :bearhug: godt ud.

Jeg er specielt helt vild med jeres feststed. Det er da så hyggeligt og romantisk som det kan blive.

Jeg er lidt misundelig på at du har så stor tilknytning til dine rammer om brylluppet - både kirke, præst og feststed. Sikkert fordi jeg er tilflytter i det område jeg skal giftes, så har jeg ikke tilknytning til noget som helst - det kunne jeg godt ønske mig.

Nå men, held og lykke med den videre planlægning.

:bearhug: Lone

0

Del dette indlæg

NYT, GAMMELT, BLÅT & LÅNT

Traditionen tro skal vi brude jo være lidt kreative for at sikre os de bedste vilkår i det kommende ægteskab og jeg er så småt gået igang med at samle ind......

NYT: kjole, sko, undertøj m.m.

GAMMELT: et smukt lommetørklæde jeg har fået af min farmor for et par uger siden. vedlagt var et lille brev, hvori der på den ene side stod:

"Ida skal have dette på sin bryllupsdag"

og på den anden side stod:

"Dette brev skrev jeg for flere år tilbage, da helbredet så lidt sort ud og jeg gerne ville have det skulle komme i de rette hænder, nu kan jeg med glæde selv give dig det"

post-18129-1152785079.jpg

BLÅT: enten strømpebåndet med den blå sløjfe eller en smuk ring jeg har arvet fra min mor og hendes familie.

post-18129-1152785092.jpg

LÅNT: tror jeg skal forbi min mors smykkeskrin og låne et smukt guldarmbånd hun har. (Tror nemlig ikke jeg skal have halskæde på, da der er en del fylde i min halterneck).

0

Del dette indlæg

MIDDAGEN

Vi skal jo holde festen i "skoven" hvor jeg er født og opvokset og hvor min far er skovfoged og ivrig jæger og derfor var det nærliggende at vi skulle have vildt til middagen.

Min kære far har så her i foråret/forsommeren været ekstra meget på jagt og har nu sørget for at skyde alt det vildt vi skal bruge. Syntes det er lidt sjovt at kødet er fra skoven og skudt af min egen dejlige far.

Menuen ser således ud:

FORRET
Farseret andebryst med appelsinstykker og agurkecreme

HOVEDRET
Dyremedaljoner med tyttebær, waldorfsalat, risolets og vildsauce

DESSERT
Bryllupskage med parfait og skovbær

NATMAD
Ciabattaboller med div. fyld.

Som I kan se forsøger vi at holde et gennemgående tema med lidt syrlige frugter, bær eller andet igennem middagen. Håber det bliver rigtig godt!

0

Del dette indlæg

Tillykke med din egen tråd. Dejligt at se lidt nyt.

Det hele ser jo :bearhug: godt ud.

Jeg er specielt helt vild med jeres feststed. Det er da så hyggeligt og romantisk som det kan blive.

Jeg er lidt misundelig på at du har så stor tilknytning til dine rammer om brylluppet - både kirke, præst og feststed. Sikkert fordi jeg er tilflytter i det område jeg skal giftes, så har jeg ikke tilknytning til noget som helst - det kunne jeg godt ønske mig.

Nå men, held og lykke med den videre planlægning.

:bearhug: Lone

Vi er også meget glade for at det hele har flasket sig så vi kan være i "hjemlige" omgivelser. Kan mærke at jeg efterhånden bliver mere og mere rørt over hvor dejligt det hele er...

Hvor er det lommetørklæde smuk. Jeg synes det er en meget rørende historie om din farmor - blev du ikke glad????

Beatles

Jeg blev meget rørt og måtte fælde en lille tåre eller to. Fik det med posten og kunne næsten ikke forklare søren om brevet og hvad der stod uden at begynde at græde igen.

Holder så uendelig meget af min dejlige farmor der efterhånden nærmer sig 87 år, men stadig bor i eget hus sammen med farfar på 92 år.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer