HenrietteS

det kunne være sjovt at prøve

36 indlæg i dette emne

Hvordan man behandler afslag fra firmaer

Hvem der bare havde mod på dette :boohoo::blush:

Send et brev, som f.eks. det følgende:

[Dags dato]

Kære [personalechefens navn]:

Tak for Deres brev af 17. april. Efter nøje overvejelse beklager jeg at måtte meddele Dem, at jeg desværre ikke kan tage i mode Deres afslag om arbejde i Deres firma. Dette år har jeg været særlig heldig med at modtage en usædvanlig stor mængde afslagsbreve. Med et sådant varieret og lovende udbud af kandidater, er det umuligt for mig at acceptere alle afslag.

På trods af Deres firmas fremstående kvalifikationer og tidligere erfaring med at afslå ansøgere, er det min vurdering at Deres afslag ikke lever op til mine nuværende ønsker og behov. Derfor vil jeg påbegynde ansættelse i Deres firma umiddelbart efter min eksamensafgang. Jeg ser frem til at se Dem til den tid.

Jeg ønsker held og lykke med afslag af fremtidige kandidater.

Med venlig hilsen

[dit navn]

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Det viser da virkeligt et stort engagement!!! :blush:

Det kunne jeg faktisk godt finde på at gøre... Men jeg regner ikke med at få afslag! :bunny_4:

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige lavet et brev med denne tekst til den sidste jeg fik afslag fra og jeg sender det imorgen... Havde ikke nogen frimærker hjemme, så det må købes imorgen formiddag på vej til byen.

Men jeg er godt nok spændt på hvad der kommer ud af det. :blush:

Jeg skal nok holde jer opdateret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige lavet et brev med denne tekst til den sidste jeg fik afslag fra og jeg sender det imorgen... Havde ikke nogen frimærker hjemme, så det må købes imorgen formiddag på vej til byen.

Men jeg er godt nok spændt på hvad der kommer ud af det. :bunny_4:

Hvor er du sej! :blush:

0

Del dette indlæg

Men jeg er godt nok spændt på hvad der kommer ud af det. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Hvor er du sej! :bunny_4:

:bearhug: Tusind tak, det tager jeg som en kompliment..

Men jeg har gået ledig i ALT for lang tid nu og jeg er så træt af, at der ikke er nogen som gider ansætte mig.

Jeg har også overvejet i min næste ansøgning at skrive noget helt vildt negativt og beskrive mig selv som uduelig, humorforladt, hader stående, gående og siddende arbejde, osv..

Jeg er træt af at beskrive mig selv som sød, smilende, positiv og lærenem når man alligevel får "desværre vi har fundet hvad vi skal bruge i denne omgang" smidt tilbage i hovedet..

:blush:

0

Del dette indlæg

Men jeg er godt nok spændt på hvad der kommer ud af det. :bearhug:

:bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif :pokey:

Hvor er det skægt! Så kan de nemlig lærer det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/super.gif

Glæder mig vildt meget til at høre om du får noget svar!! Det kan være de svare dig bare for at sikre sig, at du ikke pludselig står der en dag og kræver arbejde :blush:

Jeg har ofte selv fantaseret om at skrive en sindsyg negativ ansøgning, eller bare være liiiiiidt for ærlig, alla:

Jeg kan godt være lidt doven og elsker at surfe på nettet, så mine netkundskaber er helt i top.

Men jeg nåede det aldrig :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HIHIHI ja den skulle jeg have brugt for snart 3 år siden da jeg søgte læreplads på kontor eller ligende. Jeg sendte 151 ansøgning ud og fik ikke nogle af dem. Og ja det skal dog lige siges, at jeg alligevel fik læreplads det ene sted jeg havde søgt, men først efter at jeg havde fået afslag, men dette skete kun fordi det var en grossist der leverede vare til min svigerfars firma og de havde lavet en masse fejl, ikke bare små fejl, så da min svigerfar sagde at de kunne godtgøre det med at tage mig til jobsamtale og overvej det, kunne de¨pludselig godt bruge mig.. Og detder er endnu sjovere er, at her hvor jeg sidder idag hvilket er en konkurrent til det firma jeg blev uddannet også havde mig til jobsamtale men de ville ikke tro at jeg kunne klare at gå 10 uger på skole i sønder Jylland fordelt på 2 år når jeg havde to børn, jeg oplyste dem dog om at der var en klar aftale med kæresten der hjemme og at det ikke bleve noget problem.

En lille historie fra mig

Janne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor coool :kiss: Du får min dybeste respekt, det er sgu modigt gjort, og jeg håber for dig at der kommer et eller andet ud af det. hvem ved måske tænker de, der er dælme en med ben i næsen vi napper hende altså til en samtale. :blush:

Jeg glæder mig ligesom de andre til at høre hvad deres forhåbtlige reaktion bliver. Om ikke andet så har vi herinde på BK da fået en griner over det. :hug:

Mie

0

Del dette indlæg

:blush: Hvor er det bare totalt genialt!!!

Problemet med afslag er jo bare, at man som regel først får afslaget når andre har været til samtale og en anden er ansat - ellers kunne det da godt være brevet kunne motivere til at man kom med i puljen.

Jeg er da godt nok også spændt på om du får en reaktion - og af hvilken karakter :hug:

:kiss:

Birgit

0

Del dette indlæg

:hug:

Jeg synes det er fedt, der er nogen der sender et afslag ind - jeg tror svaret afhænger meget af den personale-ansvarlige - er det en, der er lidt frisk, vil den sikkert blive modtaget i den rette ånd om jeg så må sige. Omvendt tror jeg, at hvis det er en stivstikker uden lige - og dem er der trods alt også en del af, så vil det blive opfattet meget negativt - og frækt. Men hey - de kan jo bare lade være med at sende et afslag :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser

Synes virkelig den var genial.......................stjal den med det samme, og sendte den igår til et firma, som jeg havde modtaget afslag fra, da jeg kom hjem fra Langelands Festivalen i går.

Idag ringede de så, og sagde, at det havde de godt nok aldrig oplevet før...................og at de da synes jeg skulle komme til samtale på mandag......... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloon.gif

Det er sgu da alt for sejt at gøre sådan.

Glæder mig til at høre jeres andres resultater.

Knus Mia..................der glæder sig til mandag.

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Synes virkelig den var genial.......................stjal den med det samme, og sendte den igår til et firma, som jeg havde modtaget afslag fra, da jeg kom hjem fra Langelands Festivalen i går.

Idag ringede de så, og sagde, at det havde de godt nok aldrig oplevet før...................og at de da synes jeg skulle komme til samtale på mandag......... :blush:

Aaaaaaarh, hvor fantastisk :thumbsupsmileyanim::bearhug::bearhug:

Det synes jeg bare er FOR FEDT!

Tillykke med samtalen :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Idag ringede de så, og sagde, at det havde de godt nok aldrig oplevet før...................og at de da synes jeg skulle komme til samtale på mandag......... :thumbsupsmileyanim:

HÆ - ja det ligner sgu dig at gøre det :bearhug:

Hvor fedt, at de kalder dig til samtale - så skal du bare lige vise dem din super personlighed, og så er jobbet dig...

:bearhug:

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer