Daisymus

Jeg skal bede om noget hjælp

24 indlæg i dette emne

Jeg er netop trådt til for at hjælpe en kollega...

Jeg skal derfor lave 2 lagkager i aften - men hvad kommer man i

Det er til en børnefødselsdag og barnet kan ikke tåle bananer???

Endvidere skal jeg bage boller til 17 mennesker til morgenmad, hvor mange skal jeg lave???

Hjælp :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne jo lave den ene med chokoladebunde, blande flødeskum m/ kagecreme og ligge daimkugler i....eller rutebiler...det smager drøn godt

Forslag til andet indhold kunne være div. frugt såsom jordbær, hindbær eller ananas måske et par klatter syltetøj imellem....markroner er også super...

Hmm bollerne og antal.....bag hellere lidt ekstra...ved ikke om det er til voksne eller børn men jeg ville nok sikre mig så der er 3 til hver...så har du hvertfald nok!!!

Svale :blush:

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Vi fik forleden en rigtig god en. Hvide bunde. Knuste rutebiler var vendt i flødeskum og lagt imellem. :blush:

Jeg vil nok bage 30 boller, men som før skrevet kommer det an på om det er børn eller voksne.

KH

JannieD

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du har mod på det og godt kan lide at stå og nusse med alt det, hvorfor så ikke bare bage en ordentlig omgang boller?

Så kan du/I vente med at skære alle sammen ud og se hvad der bliver tilbage og så fryse dem til en hyggelig aften en anden gang.

Men må ærligt indrømme, at du er for sej når du siger ja til sådan en opgave.. :blush:

:hug:

0

Del dette indlæg

Jeg plejer at lave en nem, men også rigtig god en!

Almindelige eller hvide bunde - frit valg!

Al den frugt man har lyst til skåret i småstykker (her undtagen banan) jeg plejer at bruge vindruer, jordbær, æbler, fersken!

Let pisket flødeskum rørt op med vaniljesukker og små mørk chokolade stykker!

Det hele blandes sammen til en slags abemad! Kagen dækkes med flødeskum og glasur på toppen som man kan skrive på med eks. gele eller glasur!

Mht. boller skal du nok beregne 2 boller pr. barn og 3 boller pr. voksen!

0

Del dette indlæg

Og den dovne, men stadig gode løsning:

Almindelige lagkagebunde fra supermarkedet, noget piskefløde pisket til skum og blandet med et dåse blandede udskårne frugter, som kan købes i ethvert supermarked til ingen penge. Bland et en smule sukker og vanillesukker i flødeskummet før frugten kommer i - smager fantastisk.

Overtræk så med enten glassur iblandet chokolade/kakao eller blot flødeskum.

God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Ananasmos i lagkage er SÅÅÅÅÅÅÅ godt!!

Man kan få det på dåse.

Eller flødeskum med knuste "rutebiler" i. Knus kiksene og mix dem i flødeskummet. MUMS!

Hun kunne jo også udstikke små lagkagebunde og så lade ungerne lave dem selv?? Så kan alle få hvad de gerne vil have. og hvis de er gamle nok til at holde styr på det.

Bliver helt lækkersulten :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh gud jeg føler mig som en husmoder-spasser!

Det lyder som om ALLE herinde INCLUSIVE vores ene hane, er helt hjemme i det der med at lave lagkager! Det lyder som om I bager lagkager flere gange om ugen LOOOOOOOOOOOL

og........

hva er rutebiler?

:blush::hug::kiss::kiss:

0

Del dette indlæg

Åh gud jeg føler mig som en husmoder-spasser!

Det lyder som om ALLE herinde INCLUSIVE vores ene hane, er helt hjemme i det der med at lave lagkager! Det lyder som om I bager lagkager flere gange om ugen LOOOOOOOOOOOL

og........

hva er rutebiler?

*LOL* Det er sådan noget småkage-agtigt noget, som består af 95% luft og 5% enormt sød knasende stads, som ungerne elsker - jeg gjorde i hvert fald da jeg var lille.

At lave lagkage er da det mest enkle man overhovedet kan lave i køkkenet. Tag nogle færdige produkter og bank det sammen, stil det i køleskabet og spis det efter et døgns tid (så bundene ikke er for tørre). :blush:

Knus fra Jesper, der bare MÅTTE brillere lidt :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen.......det er nok bare fordi der ikke er tradition for lagkager i min familie hehe. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en lagkage inden for familiens rammer :blush:

og lavet en ??? det har jeg vist ALDRIG!!

LOL

jeg føler mig TOTALT som en outsider!!

0

Del dette indlæg

og lavet en ??? det har jeg vist ALDRIG!!

Det er jeg nu faktisk heller ikke sikker på at jeg har... Jo måske pyntet den, men tvivler på at jeg har lavet det hele alene :blush:

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kan du SÅ komme ned fra din høje hest "hr.-sådan-knalder-du-lige-en-lagkage-sammen-men-jeg-har-faktisk-aldrig-selv-prøvet-det"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kan du SÅ komme ned fra din høje hest "hr.-sådan-knalder-du-lige-en-lagkage-sammen-men-jeg-har-faktisk-aldrig-selv-prøvet-det"

:kiss:

Kunne bare ikke lade være :hug:

Men det SER nu altså ikke så svært ud :blush:

Det kommer nok lidt an på om det bare er et par købebunde, noget flødeskum og et par bananer man knalder sammen, eller det er vildt avanceret med alle mulige cremer og frugter og stivelse op alle mulige steder :kiss:

0

Del dette indlæg

Det kommer nok lidt an på om det bare er et par købebunde, noget flødeskum og et par bananer man knalder sammen, eller det er vildt avanceret med alle mulige cremer og frugter og stivelse op alle mulige steder :hug:

Ja det sidste her med stivelse og alle mulige konditor-fancy sjov lader jeg andre om :blush:

0

Del dette indlæg

Det kommer nok lidt an på om det bare er et par købebunde, noget flødeskum og et par bananer man knalder sammen, eller det er vildt avanceret med alle mulige cremer og frugter og stivelse op alle mulige steder :kiss:

Ja det sidste her med stivelse og alle mulige konditor-fancy sjov lader jeg andre om :hug:

præcis!!

:blush:

0

Del dette indlæg

Ja det sidste her med stivelse og alle mulige konditor-fancy sjov lader jeg andre om :kiss:

præcis!!

Smukke kvinde - næste gang du kommer laver jeg en lagkage til dig! Rettelse vi laver en sammen, så kan du se hvor let og simpelt det er! Så skal vi hygge og smovse! :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Allesammen

Tak for jeres gode forslag.

Det blev til - og hold nu fast.

ca. 100 boller (så de kan de fryse overskuddet)

2 bradepander chokoladekage den ene fik de kun halvdelen. Den anden hele blev pyntet med glasur + kokosmel + navn, tillykke og alder

1 bradepande Daim-kage

2 stk lagkager.

1 med nektarin og kiwi i chokobunde med blandet creme og flødeskum.

1 med nektarin, kiwi og ananas. Creme og flødeskum rørt med knuste rutebiler.

Alt frugt var frisk.

Begge kager pyntet med flødeskum på siderne, glasur på toppen, sølvkugler i siderne og m&m ansigter på...

Så noget blev det da alligevel til på 5 timer + indkøb...

Så håber jeg bare pigen bliver glad i morgen - har leveret boller og kage og lagkager klarer jeg i morgen

0

Del dette indlæg

RESPEKT

De er dælme flotte.

Freja bliver to år om en måned. Du er hyret :balloons::cheerleader3:

Ej, jeg har besluttet mig for at jeg også vil lave noget festligt til hendes fødselsdag. Hun skal have hendes egen lille lagkage hun kan gratte med.

MEN jeg HADER flødeskum. Hvad kan man ellers bruge?

0

Del dette indlæg

Freja bliver to år om en måned. Du er hyret :cheerleader3::super:

MEN jeg HADER flødeskum. Hvad kan man ellers bruge?

Tak - det er altid rart med jobs... :bearhug: Men der er nu lidt langt til hadsten... Ellers var jeg gerne på!

Altså hvis det er inden i kagen så forskellige slags creme evt. rørt op med en lille smule flødeskum. Ellers er en eller anden form for mouse også godt at komme i - det gør vi til min far som ikke kan lide creme (chokolademouse og ananas)

Så kan den jo pyntes med sugarpaste eller med marcipan alt efter hvad man er til - så mulighederne er mange.. spørg endelig løs, jeg har prøvet en del - bare ikke sugarpaste - synes det er for sødt...

:balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer