annabritta

Simon og Anna, 16. august 2008

368 indlæg i dette emne

Hejsa alle herinde på BK! :)

Efter at have været herinde i nogen tid nu, og brugt jeres erfaring og viden til at hjælpe i min egen planlægning, nydt jeres bryllupsberetninger osv., er det vist ved at være på tide, at jeg fortæller min/vores historie... Så er det jo lige det med, hvor man skal begynde! :lol2:

Jeg hedder Anna, er 29 år og jordemoderstuderende. Min tilkommende, eller faktisk så er vi gift(!) på rådhuset i Århus den 21. april i år - mere herom senere, hedder Simon, er 31 år og nyklækket historiker - læs arbejdsløs! Vi bor i Århus N. Vi har været sammen i tre år og boet sammen i 2½ år. Jeg har fra tidligere forhold en søn på 8, Nicolai. Han ser som Simon som sin far, og Simon ser ham som sin søn, hvilket selvsagt er skønt! Den 16. juni i år fik vi lille Victoria, som er vores lille øjesten og Simons eneste barn - indtil videre...

Vi havde mødt hinanden nogle gange, inden vi rigtig fik øjnene op for hinanden. Faktisk har min mor en vigtig rolle i vores forhold... Vi går marchture, og skulle ned til Esbjerg og grille og overnatte hos en af vores fælles venner aftenen inden vi skulle gå på Fanø. Min mor havde i lang tid snakket om, hvor sød og rar og dejlig osv. ham Simon var, men jeg var fast besluttet på, at min mor IKKE skulle have noget at sige i forhold til mit kærlighedsliv, så jeg ignorerede hende. MEN efter en del rødvin til maden :smolf: blev jeg lidt træt (læs: fuld), og lagde mig til at sove i min og en venindes telt. Simon satte sig efterfølgende hos min mor, og fortalte hvor sød han syntes, jeg var bla. bla. Min mor er en handlingens kvinde, så hun nærmest smed ham ind i teltet, som jeg sov i, med beskeden om "hvis hun ikke vil have dig derinde, smider hun dig nok ud igen. ":boohoo: Eneste men: jeg var ret fuld og Simon ligeså, så vi var begge lidt forvirrede om morgenen, da vi vågnede! - ved siden af hinanden... og med kæmpe hovedpine! Jeg fik hans visitkort dagen efter, og vi har været uadskillelige siden... Det skal lige nævnes, at min veninde var skide fornærmet over, at Simon havde taget hendes plads, så hun måtte sove på sofaen i vores kammerats lejlighed. Ups... :shooter:

Efter jeg blev gravid (og vel egentlig også før det, hvis jeg skal være helt ærlig overfor mig selv og jer...), ville jeg vurdere Simons holdning til ægteskab. Jeg viste kun, at han til tider er noget nærig :bearhug: , og syntes, at bryllupper er alt for dyre at holde... Så jeg begyndte at drille Simon med, at han ikke havde gjort mig til en ærbar kvinde, før han gjorde mig gravid. Mellem jul og nytår kom spørgsmålet så! Helt uventet, da vi havde vores første uenighed, så jeg var egentlig sur. Jeg blev helt tavs! -og det er ellers svært at opnå... Jeg tænkte, at når han vil have mig, selvom jeg kan blive så sur og dum, så er det med at sige ja! -og tænk hvis han ikke spurgte igen... I kan jo selv gætte hvad svaret var. :carrot:

Så kom alt det fede: at planlægge bryllup!!! Jubiiii!!!!

-men jeg blev i tvivl, hvor jeg skulle starte, så jeg googlede bryllup, og endte meget hurtigt herinde! :bearhug: Hvilket selvfølgelig er det fedeste forum på nettet. Jeg tror, at jeg allerede ville være blevet gråhåret over at finde lokaler, da vi har valgt den 21. april (i år og næste!), hvis ikke det var for EilaL (TUSIND tak igen for hjælpen!). :biggrin: Vi blev gift på Rådhuset i Århus den 21. april i år, for at sikre alle vores rettigheder i forhold til forældremyndighed osv. Vi havde kun indviet to af vores venner i plannerne for denne tur, så Simons mor var ved at køre galt, da han fortalte hende over mobilen, at vi var blevet gift... :bearhug: Min mor ringede for at ønske os tillykke med bryllupsdagen minus 1, så måtte jeg fortælle, at næste år blev plus 1 i stedet, og så var hun jo helt oppe at køre. :denmarkflag: De to vi valgte at tage med, er Simons bedste ven, han bliver bestman næste år, og jeg havde valgt min bedste veninde, som også bliver en form for "maid-of-honor" næste år. Det var en tam oplevelse, beklager, men vi var inde og ude igen på 2½ minut - vi tog billeder af rådhus uret for at kunne bevise det. Der var ikke noget med at elske og ære eller til døden jer skiller, det var bare "vil du?" og så underskrifter! Vi valgt ens datoer, så vi ikke har flere end højest nødvendig at huske på. Det skal lige nævnes, at jeg er ligeså dårlig til datoer, som han er, så det er for vores begges skyld!

MEN jeg vil have den helt store tur også... Så Simon må frem med den store pung. :bearhug: Vi har begrænset (!) os til reception for ca. 100 mennesker og middag for ca. 70. I februar løb vi ind i første problem: Vi har valgt at lægge dagen midt i konfirmationssæsonen, så det var praktisk taget umuligt at skaffe lokaler. Men vi var heldige: fede lokaler til en fornuftig pris og en god placering. Tre uger efter vi havde reserveret dem, vågnede jeg med en træls smag i munden, og sagde til Simon, at jeg ikke følte mig sikker på lokalerne, før jeg stod med en kontrakt... Samme eftermiddag ringede udlejeren og fortalte, at hun havde dobbeltbooket - altså stod vi igen uden lokaler! :bearhug: Jeg skyndte mig herind, og fik en masse navne og adresser, og vupti vi havde gode lokaler med en kok, servering og alt andet. Og så var det til en god pris! Det eneste negative er, at de ikke har runde borde, så der kunne vi godt gå på kompromis.

Hmmm.... Hvad er der mere at fortælle? Jeg har pga. fødslen for seks uger siden ikke været ude at kigge på kjole endnu, men håber, at kunne komme af sted i næste uge eller den efter. Nu kan jeg simpelthen ikke VENTE mere! Størrelsen skulle gerne en smule ind inden brylluppet, men jeg må bare ud og prøve at have nogle på, for modellerne i bladene ser jo alle sammen knald godt ud, meeeeeen nu er jeg ikke en lille pind, har mere kvindelige former! :banned:

I må endelig skrive, hvis der er mere I gerne vil vide! Jeg er ikke specielt god til at brug en computer, så jeg kan ikke lave smarte links til mine forskellige indlæg, så I må bladre igennem dette indlæg, hvis der er noget specielt I gerne vil finde. Jeg kan dog finde ud af, at lægge billeder ind (hvis de ikke er for store!), hvilket er en god ting herinde!

:balloon: , AnnaBritta

Index:

Feststed -Hasselagerhus /S. 1

Modellos i MIN kjole... /S. 1

Monogram, sko og taske /S. 1

Vores monogram i lak/segl /S. 1

Vores lækre unger /S. 2

To-do-liste /S: 2

1.kjoleprøvning - ikke kjolen! /S. 2

Bode og blomster inspiration /S. 2

Invitation inspiration /S. 3

Kager, kager og flere kager! Mums.. /S. 3

Victoria - billeder fra fotografen /s. 3

Brudebuketer /S. 3

Nicolais tøj /S. 4

Kjolen - med mig i... =0)/ S. 4

Hår inspiration /S. 5

Vores dejlige unger... igen! /S. 6

Bordpynt, champagne på is osv.. /S. 6

Gaveæsker/poser /S. 6

Paraply /S. 6

Undertøj.... /S. 6

..og mere undertøj! /S. 7

Ringe /S.7

Diadem /S. 7

"Bordkort" /S. 7

"Topfigurer" /S. 7

Overnatningsmuligheder / S. 8

Gaveposer/ S.10

Menu forslag... /S. 11

Vores lommetørklæder lavet af AnnieW plus håndklæder /S. 11

Flere inspirations buketter!/S. 12

Første bryllupskage smagsprøve - Nytårsaften 2006/2007! /S. 12 og 13!

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heeeeej :bearhug:

Og velkommen til dette fantastiske forum...

Glæder mig til at høre mere om din/jeres planlægning :denmarkflag:

Skøn historie om jeres møde, så er der da ingen tvivl - han er svigermors drøm :bearhug:

Dejligt at se endnu en april-2007-brud (skal selv giftes d.28/4 2007) man kan "følges med"

Kan udemærket forstå at du dårligt kan vente med kjolen, jeg har også allerede været ude at se, og tjae købe :balloon: Men sådan er det jo når det bare er den rigtige man får på :carrot:

:) Mia

0

Del dette indlæg

Heeeeej :cheerleader3:

Og velkommen til dette fantastiske forum...

Glæder mig til at høre mere om din/jeres planlægning http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Skøn historie om jeres møde, så er der da ingen tvivl - han er svigermors drøm :heart:

Dejligt at se endnu en april-2007-brud (skal selv giftes d.28/4 2007) man kan "følges med"

Kan udemærket forstå at du dårligt kan vente med kjolen, jeg har også allerede været ude at se, og tjae købe -HAHA- Men sådan er det jo når det bare er den rigtige man får på :carrot:

:cheerleader3: Mia

Tak for hilsnen og velkomsten!

Ja, han har en STOR stjerne hos min mor. Det gjorde det ikke bedre, at han gav hende en barnebarn mere :heart: - han skal passe på, at han ikke falder ned af den pedistal, hun har sat ham op på! Spøg til side; det er altid dejligt, når ens mand kan med ens mor, så jeg klager ikke.... :heart:

Skynder mig ind og se jeres tråd... :heart: Er der måske noget, jeg kan låne??? :heart: Hvor er det fedt, at du har fundet din kjole! Tillykke med det.... Bare det var mig! Ud og prøve... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif

:cheerleader3: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa - og velkommen til :cheerleader3:

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt af din historie; jeg kan lige forestille mig hvordan jeg ville ha' haft det, hvis det var min mor der spillede "Kirsten-Giftekniv" http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

Glæder mig til at se og høre meget mere!

-HAHA-

Birgit

Hejsa Birgit. :cheerleader3:

Tak for din besked!

Man kan sige meget om at min mor har leget "Kirsten-Giftekniv", men hun havde da mere held med at finde manden i mit liv end jeg selv havde.... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/pokey.gif Hvor irriterende er det lige at blive mindet om, HVER eneste gang HUN skal fortælle historien :loveshower:

Jeg skal nok få lagt nogle billeder ind, så hurtigt jeg kan. Victoria er ikke så god til at sove til middag, så jeg er som regel helt færdig om aftenen, når hun endelig sover, at jeg ikke kan overskue at sidde bag skærmen alt for længe... Men jeg skal nok få langt en hel masse ind! Det lover jeg....

:cheerleader3: , AnnaBritta

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Hej AnnaBritta..

Dejlig med endnu en 2007 brud, velkommen hertil, det skal blive spændende at følge med i jeres planlægning og se hvad i finder frem til at spændende ting og sager... Billeder elsker vi jo herinde, men det er du klar over kunne jeg læse..

Knuz Mia :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej AnnaBritta..

Dejlig med endnu en 2007 brud, velkommen hertil, det skal blive spændende at følge med i jeres planlægning og se hvad i finder frem til at spændende ting og sager... Billeder elsker vi jo herinde, men det er du klar over kunne jeg læse..

Knuz Mia :angry:

Hej Mia... :blush:

Tak for velkomsten! Det er dejligt med alle vi 2007 brude, der kan hente inspiration hos hinanden... Jeg håber, at jeg kan bidrage lidt til de ellers så kreative indlæg herinde! :biggrin: For her er godtnok mange flotte ting imellem... Billeder er på vej!

HUUG , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har iøvrigt valgt Hasselagerhus til at holde vores fest. Det er enormt hygglige lokaler, og når man hører Carsten, der ejer stedet, beskrive hvordan han kæler for maden, kan det ikke være andet end godt! :biggrin: -så det håber vi jo på, at det også er...

post-18853-1155578928.jpgStore sal, hvor selve festen holdes...

post-18853-1155578902.jpgPejsestuen, hvor man kan sidde lidt bedre... RIGTIG hyggeligt, syntes jeg!

post-18853-1155578964.jpgLille sal, hvor der serveres velkomstdrink og aftenkaffe...

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Hej

Og stort velkommen her ind.. dejligt med en historie om dig og Simon

Glæder mig til at følge jer.. det bliver skønt. Og dejligt med flere 2007 brude :biggrin:

Tak til dig også! -hvor er I altså bare søde herinde! HUUG:):blush::blush:

Vi syntes også, at det er en ret sjov historie, som vi helt sikkert kommer til at høre om til "den store dag" :angry:

Knus, AnnaBritta :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu skal I også se, hvilke snit jeg overvejer til min kjole, dog VIL jeg have en kjole med ærmer ála Marys - de er bare så klassiske, syntes jeg... Jeg har rigtig grimme arme syntes jeg, så det er også nødvendigt... Hvis I husker Fish fra "Ally"- han var helt vild med "turkey-blæver" - det syntes jeg, at jeg har på mine arme! :biggrin: :bask: -jeg syntes bare ikke, at det er charmerende!

post-18853-1155580003.jpg

post-18853-1155580026.jpg

post-18853-1155580051.jpgKjolen er fra Panayotis i Vejle...

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Ups... Vi har iøvrigt også et monogram - som vi har fået lavet herinde :biggrin: Simon fik det lavet som segl til mig, jeg fik det i barselsgave... Er han ikke bare sød??? Vi har brugt det til at forsegle invitationerne til Victorias barnedåb, fedt ikke? Det er vores familie segl, er vi blevet enige om...

post-18853-1155580391.gif

Desuden er jeg lidt lun på disse sko:

post-18853-1155580437.jpg

-og denne taske:

post-18853-1155580473.jpg

Redigeret af annabritta
0

Del dette indlæg

Også et stort velkommen fra mig - dejligt med endnu en 2007-brud at følges med... :biggrin:

Tak!!!! HUUG Jeg syntes, at det må være den fedeste dato at holde bryllup- den 7/7-´07! :loveshower:

Jeg glæder mig også helt vildt til at følge alle jeres planlægningstråde!!! :angry:

:blush: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøve kjole nu.. hvor du kan.. Jeg snakked om at jeg havde lyst til at prøve kjoler til min forlovede.. han fattede ik jeg ville det allerede.. når det først er til Maj.. det mente han godt kunen vente til januar eller lign.. Han mener også mange kvinder når at få psykisk stress af bryllup.. og i lang tid i forvejen.. tja, jeg ved det ikke.. men held og lykke. Er super glad på dine vegne. :blush::biggrin:

0

Del dette indlæg

Prøve kjole nu.. hvor du kan.. Jeg snakked om at jeg havde lyst til at prøve kjoler til min forlovede.. han fattede ik jeg ville det allerede.. når det først er til Maj.. det mente han godt kunen vente til januar eller lign.. Han mener også mange kvinder når at få psykisk stress af bryllup.. og i lang tid i forvejen.. tja, jeg ved det ikke.. men held og lykke. Er super glad på dine vegne. :blush::biggrin:

Uha... HUUG Jeg har læst flere steder, at man skal ud i god tid, hvis nu den kjole man vælger skal bestilles hjem fra udlandet!!! Desuden kan det jo godt tage nogen tid inden man finder den helt rigtige?!? -og den skal evt. syes ind osv osv... :banned:

Få du lige din kæreste overbevist om, at du først kan slappe af, NÅR du har fundet KJOLEN!!! :bask:

:angry: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hejsa igen :griner:-

Jeg har iøvrigt "smugtrænet" mht, hvordan man kan lave invitationer.... Jeg har nemlig leget lidt med indbydelserne til barnedåb. Ved godt, at det ikke hører til herinde, men jeg syntes altså, at de er rigtig fine... :blink:

post-18853-1155762670.jpg Kuverterne forfra...

post-18853-1155762715.jpg Vores monogram/segl i lak! Sejt, ikke???

post-18853-1155762749.jpg Kuverterne bagfra...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.

Dejligt med en man kan følges lidt med. Jeg skal giftes (sjovt nok :blush:) i Esbjerg

D. 31 Marts 2007.

Jeg må nok også snart få taget mig sammen til at komme ud og få prøvet nogle kjoler.

Held og lykke Knus mette :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer