tusindmusen

Brudekjolen efter bryllup

17 indlæg i dette emne

Hej, jeg blev gift d. 9.9. og havde en fantastisk dag. Nu står jeg med min kjole og tænker, hvor pokker gør jeg af den? I en æske og på loftet er da næsten synd. Jeg kan se, at nogle putter deres på en gine. Men bliver de ikke nusset med tiden af det? Jeg har også hørt om andre der sætter deres i ramme og hænger den op på væggen. Men hvor for man gjort det? Og er der andre kreative forslag til, hvad man kan gøre med kjolen for stadig at mindes livets mest romantiske dag?

Sanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Kjole er to-delt, nederdelen er rød, og ret brudeagtig efterhånden. Overdelen er cremefarvet og en jeg vil kunne bruge til enten bukser eller nederdel.

Jeg vil dog overveje kraftigt om jeg ikke piller mine kniplinger af nederdelen og det hvide tyl af foeret igen så den vil kunne bruges i anden sammenhæng.

Jeg synes at Jannes løsning er genial.

Der er også nogen der får lavet dåbskjole udaf brudekjolen, men hvis det er en 10000 kr sag, ville jeg nok betænke mig noget.

Omzig

0

Del dette indlæg

Det er meningen at min kjole m. slør skal på en gine. Men netop som du selv skriver, så bliver den nok noget nusset mm. af det.

Derfor kommer den så også i en glasmontre. Den skal stilles op i den ekstra stue som vi skal i gang med at bygge.

Jeg glæder mig helt vildt til at få det ordnet, da jeg savner den!!!!!

Knuz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Da jeg skulle pakke min brudekjole væk efter bryllupet , blev jeg helt :biggrin: af det , for jeg havde læst at mange her inde, plejer og sælger deres kjoler, men det kan jeg simpelhen ikke få mig selv til, så jeg tænkte osse på og købe en gine men jeg har kat kunne lige se i ånden at hun ville ligge sig i slæbet, + min veninde har to små drenge på 2 og 3 år , feddetfinge på min brude klole NEJ! det ville jeg slet ikke kunne holde ud, men jeg har fundet ud af noget helt andet :hug:

Vi har hjemme i stuen en blændet dør, som jeg vil polstre med velure hænge min kjole der ind med to spots og plexiglas som en dør så er det ingen kat eller barne finger kan komme til den + den bliver ikke støvet på samme måde som hvis det stod framme, jeg går og venter på at få plexigalsset hjem så jeg kan få lavet det færdigt.. :iloveyou: Glæder mig helt vildt :bearhug:

knuss Susanne

0

Del dette indlæg

Hej Troldepus og Majken. Det er præcis noget i samme retning jeg må gøre. Jeg ved mange sælger videre eller laver kjolerne om som Omzig og Janne. En super god ide, men jeg elsker min kjole og kan ikke nænne at ændre den. Synes den er speciel, netop fordi det er en brudekjolen. Tak for alle jeres indlæg - kom gerne med flere ideer :-)

Sanne

0

Del dette indlæg

Jeg blev også gift 9/9 - og har fået syet min kjole hos søde KamillaMarie. Når jeg lige har fået styr på det liv der lå stille imens jeg var i bridezilla-mode, smutter til til Århus - til Kamilla - igen og finder sammen med hende ud af hvordan kjolen skal syes om - og hvilke/n farve/r den skal farves i. Jeg glæder mig! :iloveyou:

;)

Birgit

0

Del dette indlæg

Jeg havde en ide om at sy min om til en dåbskjole, når den tid kommer. Vi har ikke en familiekjole eller noget i den retning, men jeg kunne godt tænke mig at starte traditionen. Jeg er dog ikke sikker på, at det bliver til noget alligevel, da jeg nok ikke vælger en hvid kjole. Og en dåbskjole skal vel være hvid...

Måske ender min med en omsyning, en farvning eller måske salg. Jeg vil i hvert fald ikke have den hængende i et skab eller et eller andet sted i lejligheden. Det passer slet ikke ind i min stil, og jeg har ikke plads. Så vil jeg langt hellere, at jeg kan bruge den igen.

Men det er heldigvis individuelt, hvad man ønsker :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har heller ikke haft "nænnet" til at sælge min. Er så glad for den. Og har desværre ikke pladsen til at udstille den.

Regner med, at når engang jeg får sparet et par tusind eller tre sammen, vil jeg gerne have den syet om, så den bliver en festkjole. Men da jeg selv er en spade til stof, skal det være med en skrædders hjælp. Puh - lyder allerede dyrt :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har planer om at min skal på en gine og pryde vores soveværelse..

Jeg er også temmelig nervøs for at den skal blive nusset..

Hvordan kan man sådan ret billigt lave en montre til den??

Er der nogen der har et forslag til det??

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:

Hej Sanne,

tillykke med dagen - blev selv gift d. 23/9. :loveshower:

Min mand og jeg har snakket med en glarmester om at få lavet en "montre" hvor kjolen samt sko kan hænges op på vægen, på den måde har man mulighed for at gemme og samtidig betragte kjolen fra den største dag i sit liv

-HAHA- Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Min hænger nusset og urenset i sin dragtpose her 5 måneder efter brylluppet! :biggrin: Planen er at få slæbet kortet af, og kjolen farvet, så jeg har en super festkjole. Men det får jeg nok først taget mig sammen til, når der indløber en indbydelse til større fest.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Har heller ikke haft "nænnet" til at sælge min. Er så glad for den. Og har desværre ikke pladsen til at udstille den.

Regner med, at når engang jeg får sparet et par tusind eller tre sammen, vil jeg gerne have den syet om, så den bliver en festkjole.

Lyder som en kanon ide... :hug:

Jeg har heller ikke nænnet at sælge min brudekjole :) , så indtil nu hænger den i dragtposen i mit klædeskab og er nyrenset og fin. :bearhug:

Jeg har overvejet om jeg kan leje den ud, men vil heller ikke klippe eller sy i den..såååehh :biggrin:

Måske jeg vil sy den om, eller bruge den til en dåbskjole eller egen festkjole hvis det kan lade sig gøre...men svært er det :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Da jeg skulle pakke min brudekjole væk efter bryllupet , blev jeg helt :balloon: af det , for jeg havde læst at mange her inde, plejer og sælger deres kjoler, men det kan jeg simpelhen ikke få mig selv til, så jeg tænkte osse på og købe en gine men jeg har kat kunne lige se i ånden at hun ville ligge sig i slæbet, + min veninde har to små drenge på 2 og 3 år , feddetfinge på min brude klole NEJ! det ville jeg slet ikke kunne holde ud, men jeg har fundet ud af noget helt andet -HAHA-

Vi har hjemme i stuen en blændet dør, som jeg vil polstre med velure hænge min kjole der ind med to spots og plexiglas som en dør så er det ingen kat eller barne finger kan komme til den + den bliver ikke støvet på samme måde som hvis det stod framme, jeg går og venter på at få plexigalsset hjem så jeg kan få lavet det færdigt.. -HAHA- Glæder mig helt vildt -HAHA-

knuss Susanne

Hej igen

Jeg vil bare lige vise hvordan det kom til og se ud... :bearhug:

Postet billede

Og jeg kan kikke på den hvergang jeg kommer forbi.

Knuss Susanne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer