Cilisimus

Voksne brudepiger????

20 indlæg i dette emne

Jeg tror nok, at tråden har været her før, men jeg kan simpelthen ikke finde den.... :balloon:

Så nu stiller jeg lige mit STORE spørgsmål: Hvor meget er voksne brudepiger brugt?

Og til de allerede gifte skønne quinder....Hvad sagde jeres familie til, at I havde valgt voksne brudepiger? Har I fået nogle "dårlige" kommentarer efterfølgende, eller var folk bare helt cool med det?

Vi skal selv have en lille brudepige (5 år ved brylluppet) og en brudesvend (6 år ved brylluppet) Ville det så blive for meget, hvis der også kom en voksen brudepige, eller ville det måske hjælpe så ungerne ikke går helt i koma?

Ihh, beslutninger, beslutninger.....

Hov, og lige et sidste spørgmål: Hvad sagde gemalen, da I sagde, at der skulle være en voksen brudepige?

Håber det er til at finde ud af.... blev vist lige rodet :bearhug:

()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da min lillebror blev gift for knap 5 år siden, var hans egen datter og min søn da henholdsvis brudepige og brudesvend. Men de var dog så små (lige fyldt 3 år), at selv om de egentlig blot skulle gå bagved brudeparret, så var de alligevel på vej ned mod orgelet istedet for alteret (kirke med sideindgang). Derfor måtte jeg, som var hjælper ude i våbenhuset, træde til og gelejde de små på ret kurs. Jeg gik dog ikke med - og alle mostre, tanter osv. spurgte netop bagefter, hvorfor jeg dog ikke bare gik med.

Tjaah - jeg synes jo ikke lige en brudepige på 34 er særlig yndigt. (Særligt ikke når bruden er 5 år yngre) Men for dem ville det åbenbart bare have været naturligt. Bagefter kan jeg godt forstå mostrene og tanterne, for jeg var vel nærmest klædt på til det - i en mørkerød, ankellang og helt enkel silkekjole, opsat hår og stilletter.

Når jeg skal giftes til Sankt Hans, regner jeg med, at mine to yngste børn på da 5 og 8 år skal være brudepige og brudesvend, hvis de vil. Men jeg vil også have min lillesøster til at gå lige bag dem (hun er 24) - netop hvis de går helt i koma over alle de mange mennesker og pludselig ikke vil alligevel, så er der en tæt på til at tage dem diskret med ind på en af kirkebænkene istedet for gråd og tænders gnidsel.

Vh. Laila

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Jeg kan fortælle dig, hvordan jeg vil forholde mig til mit bryllup. Jeg har endda snakket med min kæreste om det og han synes også at det er sådan det skal være.

Når vi skal giftes, vil jeg gøre hvad som helst for at få min lillesøster, der er voksen til at være brudepige. Såfremt nogen har noget imod det, så kan de blive væk.

Jeg ved godt at det er hårde ord, men min kæreste og jeg er enige om at det er vores bryllup, og dermed bliver på vores præmisser :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa ()()

Jeg skal også have to voksne brudepiger, min søster og en god veninde. De er brudepiger af den simple grund, at det vil betyde meget for mig, også er de også en god støtte/hjælp for mig inden det går løs.

Hvis folk har et problem med det, er det bare ærgeligt, for det er min & min kærestes bryllup, så vi bestemmer.

Det lyder måske barskt, at sige sådan...men vi har ikke tænkte os at give mange tusind kroner for et bryllup hvor vi ikke selv kan bestemme :balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke hvor meget det er brugt.

Hvis vi havde nogle små børn i familien, så skulle jeg nok have haft dem som brudebørn. Men jeg vil ikke have en veninde eller andre voksne som brudepiger - det er jo mig der skal ses på :bearhug:.

Jeg skal dog have en veninde til at hjælpe mig med kjole og slør, men hun skal ikke gå med mig og min far op ad kirkegulvet, men gå ind i kirken lige inden vi kommer.

Jeg synes man skal gøre det man har lyst til og hvis det er voksne brudepiger, så er skal det være det ()()

:balloon:

0

Del dette indlæg

Vi skal have 3 brudepiger (6, 21 og 21 år) og to brudesvende (4 og 6 år). I starten var det meningen vi bare skulle have de tre små, men så kom min søster og ytrede ønske om at være med, og så var det naturligt også at spørge hendes lillesøster

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift i juni i år og jeg havde valgt mine to tætteste veninder og min søster til at være mine brudepiger. Jeg skal ærlig indrømme, at jeg på intet punkt havde overvejet hvad andre mente om det (helt ærligt, fordi jeg ikke mener at andre har noget at skulle have sagt i den sag)

Min sviger blev da lidt grøn i hovedet, da jeg sagde nej til, at min mands 3 niecer og vores 3 drenge skulle være brudepiger/-svende. Men hold pænt sin mening for sig selv (overfor mig ihvertfald :balloon: )

Selvfølgelig havde jeg da spurgt min mand om hans mening, og han var helt med på den.

Det skal så siges, at deres "rolle" i vores bryllup var at være med og hjælpe med det praktiske og dele alle de fede ting med mig før,under og efter brylluppet. De gik ikke op ad kirkegulvet sammen med mig ()() Tilgengæld var vi ude og købe flotte kjoler til dem, som passede i farverne til hinanden (uden at være ens, da de er 3 meget forskellige piger, og den ene var gravid)

0

Del dette indlæg

()() Hejsa

Vi skal have min to piger til at være brudepiger og de er 20 og 10 år, så må folk tænke hvad de vil, men sådan bliver det nu engang, min søn skal følge mig og den sidste af mine børn vil ikke være med , da hun er en drengpige og vil ikke stå der i kjole eller jakkesæt, selv om at vi har sagt at det skal hun ikke. Men det er henders valg, så det man vi bare være sådan, men vil sidde nede i kirken.

Det kan jo være at hun laver det om... Hvem ved... :balloon:

0

Del dette indlæg

Vi skal have fire voksne brudepiger.. mine tre bedste veninder og min kommende svigerinde. De skal gå op ad gulvet også... og så skal de hjælpe mig før under og efter brylluppet... det betyder meget for mig, at de er brudepiger... min kæreste synes, at det er fint... de skal dog ikke have det samme tøj på... måske bare prøve at koordinere farverne lidt... Jeg er ligelgad med, hvad folk mener.. det er jo deres problem.. ikke mit :balloon:

()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde min voksne niece som brudepige, hvilket jeg var meget glad for. Det var rigtig rart at have en hjælper på dagen, som var gammel nok til at forstå hvad der foregik og give en hånd (man er lidt uhandy i den store kjole).

Jeg havde ingen yngre børn. Mest fordi der ikke er så mange i omgangskredsen.

Jeg har ikke fået nogen kommentarer overhoved - hverken fra familie/venner eller manden. Tror de fleste udemærket kan forstå, at det er praktisk med sådan en brudepige.

Og m.h.t. en voksen til at holde styr på rollingerne, så tror jeg igen at folk godt kan se det smarte i det. Synes at erindre, at der også var småbørn ved kronprinsens bryllup, som gik med en voksen brudepige i hånden (det var vist en god idé, for kan huske at én af drengene så ud som om han tænkte, at det kunne være enormt sjovt at træde på det dér lange slæb)

0

Del dette indlæg

Jeg har selv tænkt det samme...

Min søn skal jo være brudesvend(han er 14 mdr nu) og min venindes søn skal muligvis være det(han er 16 mdr nu) og så måske min veninde til at hjælpe de små drenge lidt da de jo ikke er så gamle der, men ved det ikke endnu. Altså mandens bedste ven er jo forlover og toastmaster så synes også min bedste veninde burde være noget :boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg havde tre voksne brudepiger, min kusine, svigerinde og bedste veninde. Jeg blev gift med australier, og hernede er det en tradition at have brudepiger og brudesvende.

Matt havde tre brudesvende. Ud fra min egen oplevelse, var det saa fedt at have dem med mig hele dagen, lige fra frisoer, til paaklaedning, til fotografering og festen. Her er et lille billeder af os alle, saa du kan se hvordan de er klaedt.

post-12581-1160915781.jpg

Held og lykke med det.

:cheerleader3: Louise

post-12581-1160915401.jpg

Redigeret af jazzmine
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, der er noget rigtig fedt ved at have voksne brudepiger. Jeg var selv brudepige ved min venindes bryllup i Canada sidste år, og overvejede også at have brudepiger groomsmen i matchende tøj, ligesom hun havde, men da jeg tænkte på, hvor mange bekymringer - og udgifter... - hun havde med kjoler og jakkesæt til otte mennesker, trpr jeg, jeg skipper det.

Men jeg vil stadig have en-to-tre veninder til at hjælpe mig på dagen. Min ene veninde er make-up artist, og hun skal lægge min make-up, en anden er designer, og hun vil være fantastisk at have med, hvis der skulle være noget med kjolen, og så vil min veninde fra Canada formentlig være der også - hun har jo lige prøvet det, og jeg vil bare gerne, at hun er der til at dele formiddagen med mig, ligesom jeg delte hendes dag med hende :balloons:

Men de skal ikke gå med mig op i kirken. De kan hjælpe med at kjolen, make-up'en osv. sidder, som det skal, og så kan de gå ind i kirken inden jeg vader afsted med min far...

Puhhh hvor er jeg bare spændt på det hele lige nu..... :cheerleader3:

- Louise

0

Del dette indlæg

Min søn på snart 1 år skal være brudesvend. Jeg ved dog ikke endnu og vi kan overtale ham til at gå op af gulvet inden mig eller om han er oppe foran hele tiden. Min søster skal være budepige og hjælpe med alt muligt inden. Jeg går ud fra at hun går op af gulvet inden mig og min far, men har ikke helt styr på logistikken endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer