Guest Vesper

Hvilke samler har I valgt til kirken?

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har snakket om følgende fire

Nu falmer skoven

O, kristelighed

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt.

Vi haar dog aftalt med kirkesangeren, som vi kender privat, at hun skal synge en sang eller to.

Så det ender sikkert med at en af dem må "lade livet"

Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

op al den ting (som gud har gjort)

dejlig er jorden

alterlyset i herre hus

i østen stiger solen op

se nu stiger solen

o kristelighed

du gav mig o herre

tænk at livet koster livet (den er ny )

i blev skabt som mand og kvinde (i den nye )

nu falmer skoven trindt om land

det er de sange vi talte om og bruge, du kan se de endelige i min tråd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øhmmm... nu skal jeg ikke gøre mig klog men jeg syns bare at man gerne synger "Nu falmer skoven.." til begravelser... det er ihvertfald der jeg har sunget den flest gange :balloons:

Det er et stort ønske fra min mands side, så selvfølgelig synger vi den. Den har han fredet lige som jeg har fredet "O kristelighed". Vi skal i øvrigt velsignes den 3. november, så det er da ikke ulogisk at tage en "efterårssalme". I øvrigt HAR præsten sagt god for den. Jeg kan iøvrigt ikke mindes at have sunget den til en begravelse.

Helle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke besluttet os endnu, men vi vil begge gerne synes 'Du kom med alt det, der var dig'. Det er godt nok ikke en salme, men den er bare så smuk - og den brtyder meget for mig. Så det håber jeg, vi får lov til :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øhmmm... nu skal jeg ikke gøre mig klog men jeg syns bare at man gerne synger "Nu falmer skoven.." til begravelser... det er ihvertfald der jeg har sunget den flest gange :bearhug:

Det er et stort ønske fra min mands side, så selvfølgelig synger vi den. Den har han fredet lige som jeg har fredet "O kristelighed". Vi skal i øvrigt velsignes den 3. november, så det er da ikke ulogisk at tage en "efterårssalme". I øvrigt HAR præsten sagt god for den. Jeg kan iøvrigt ikke mindes at have sunget den til en begravelse.

Helle

ok kan jeg da godt forstå.. det var heller ikke for at gøre nogen ked af det.. jeg har bare ofte oplevet den til begravelser... har desværre været til en del :)

:balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får selv lov at vælge vores salmer, karsten kender ikke rigtigt til nogen af dem alligevel, så jeg har fået lov at bestemme :bearhug:

så det bliver nok nogen af dem her

Blomstre som en rosengård

Det er så yndigt at følges ad

En rose så jeg skyde

Hil dig, Frelser og Forsoner

Se nu stiger solen

jeg er vild med dem alle sammen..

:balloons: Gitte

Redigeret af Gika
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have "I blev skabt som mand og kvinde".... :balloons::bearhug:

Ej, den var dog på overvejeren, men tror sgu, at vi holder os til følgende:

Det er så yndigt at følges ad

Nu titte til hinanden

Og skam mig, men jeg kan simpelthen ikke huske den sidste!!! Pinligt... :bask:

- Lisette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg regner med "Nu titte til hinanden...", "Op al den ting..." og sidst men ikke mindst "Det er så yndigt..." - synes de er perfekte - og så kender jeg dem, hvilket jo må siges at være en fordel :balloons:

Dorthe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have "I blev skabt som mand og kvinde".... :balloons::bearhug:

Ej, den var dog på overvejeren, men tror sgu, at vi holder os til følgende:

Det er så yndigt at følges ad

Nu titte til hinanden

Og skam mig, men jeg kan simpelthen ikke huske den sidste!!! Pinligt... :bask:

- Lisette

Den sidste er Op al den ting :)

Demens-haj!

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohh - bliver helt nostalgisk nu... inden længe er det vores 2-års bryllupsdag -HAHA-

Vi sang:

Puff (hvor kan man finde drager som dig)

Du, som gir' os liv og gør os glade

I blev skabt som mand og kvinde (med den nye melodi)

Nu titte til hinanden

-Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg får selv lov at vælge vores salmer, karsten kender ikke rigtigt til nogen af dem alligevel, så jeg har fået lov at bestemme http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

så det bliver nok nogen af dem her

Blomstre som en rosengård

Det er så yndigt at følges ad

En rose så jeg skyde

Hil dig, Frelser og Forsoner

Se nu stiger solen

jeg er vild med dem alle sammen..

-HAHA- Gitte

Hejsa.

Ikke for at være negativ eller noget, men "Hil dig, Frelser og Forsoner" er bestemt IKKE en salme man kan bruge til et bryllup. Jeg har været kirkesanger i 19 år og jeg ELSKER også den salme, men som sagt, det er IKKE en bryllupssalme, snarere tværtimod. Den bruges mest til begravelser og så selvfølgelig i påsken, hvor den jo synges, fordi den handler om Jesus' død.

Mvh Pernille. -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ohh - bliver helt nostalgisk nu... inden længe er det vores 2-års bryllupsdag -HAHA-

Vi sang:

Puff (hvor kan man finde drager som dig)

Du, som gir' os liv og gør os glade

I blev skabt som mand og kvinde (med den nye melodi)

Nu titte til hinanden

-Lisbeth

Sang i Puff? Åhr hvor genialt! Den er vi simpelthen også nødt til at have.

Var der nogen bestemt grund til, at I valgte den? Det er da utraditionelt, må man sige. Men fed idé!

- Mie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have "I blev skabt som mand og kvinde".... :balloon::biggrin:

Ej, den var dog på overvejeren, men tror sgu, at vi holder os til følgende:

Det er så yndigt at følges ad

Nu titte til hinanden

Og skam mig, men jeg kan simpelthen ikke huske den sidste!!! Pinligt... :bask:

- Lisette

Den sidste er Op al den ting :toot:

Demens-haj!

-Sophie

hehe... hvor er I goe' måske en alzheimers light på vej... :bearhug: *fnis*

Iøvrigt kan jeg godt li' at I tar' "Nu titte til hinanden" med... tror jeg stjæler den ide.... -HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bunny_4.gif

-HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg får selv lov at vælge vores salmer, karsten kender ikke rigtigt til nogen af dem alligevel, så jeg har fået lov at bestemme -HAHA-

så det bliver nok nogen af dem her

Blomstre som en rosengård

Det er så yndigt at følges ad

En rose så jeg skyde

Hil dig, Frelser og Forsoner

Se nu stiger solen

jeg er vild med dem alle sammen..

-HAHA- Gitte

Hejsa.

Ikke for at være negativ eller noget, men "Hil dig, Frelser og Forsoner" er bestemt IKKE en salme man kan bruge til et bryllup. Jeg har været kirkesanger i 19 år og jeg ELSKER også den salme, men som sagt, det er IKKE en bryllupssalme, snarere tværtimod. Den bruges mest til begravelser og så selvfølgelig i påsken, hvor den jo synges, fordi den handler om Jesus' død.

Mvh Pernille. :bearhug:

nu har jeg fundet den på den her hjemmeside fra roskilde folkekirke, hvor den rent faktisk står opført som en traditionel bryllupssalme, så det er sådan set derfra jeg har fået ideen, jeg er også helt pjattet med den, rent faktisk havde vi den som 'slagsang' i skolen i sin tid :balloon: , så da jeg så den var jeg ikke i tvivl, men har heller ikke bestemt mig endnu, så det kan ske den må lade livet...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Gitte

Redigeret af Gika
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have "I blev skabt som mand og kvinde".... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif -HAHA-

Ej, den var dog på overvejeren, men tror sgu, at vi holder os til følgende:

Det er så yndigt at følges ad

Nu titte til hinanden

Og skam mig, men jeg kan simpelthen ikke huske den sidste!!! Pinligt... :bask:

- Lisette

:bearhug:

I øvrigt så synes jeg at i skulle overveje "du kom med alt hvad der var dig" Ham der har skrevet den (Jens Rosendahl) er homoseksuel og har skrevet den til sin kæreste. :balloon: Det vil da være en ekstra tanke til jeres forhold i kirken!

-HAHA- Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg får selv lov at vælge vores salmer, karsten kender ikke rigtigt til nogen af dem alligevel, så jeg har fået lov at bestemme :)

så det bliver nok nogen af dem her

Blomstre som en rosengård

Det er så yndigt at følges ad

En rose så jeg skyde

Hil dig, Frelser og Forsoner

Se nu stiger solen

jeg er vild med dem alle sammen..

:balloons: Gitte

Hejsa.

Ikke for at være negativ eller noget, men "Hil dig, Frelser og Forsoner" er bestemt IKKE en salme man kan bruge til et bryllup. Jeg har været kirkesanger i 19 år og jeg ELSKER også den salme, men som sagt, det er IKKE en bryllupssalme, snarere tværtimod. Den bruges mest til begravelser og så selvfølgelig i påsken, hvor den jo synges, fordi den handler om Jesus' død.

Mvh Pernille. :blush:

nu har jeg fundet den på den her hjemmeside fra roskilde folkekirke, hvor den rent faktisk står opført som en traditionel bryllupssalme, så det er sådan set derfra jeg har fået ideen, jeg er også helt pjattet med den, rent faktisk havde vi den som 'slagsang' i skolen i sin tid :blush: , så da jeg så den var jeg ikke i tvivl, men har heller ikke bestemt mig endnu, så det kan ske den må lade livet...

:bearhug: Gitte

Hejsa.

Ja det har du da ret i, at de skriver... :huh: Men ja min mening og min erfaring siger nu stadig, at den ikke er egnet til bryllupper. Den handler jo som skrevet, om Jesu død og det er da ikke noget at synge om til en glædelig begivenhed som et bryllup! Men det er jo helt op til dig selv. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

:biggrin:

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får selv lov at vælge vores salmer, karsten kender ikke rigtigt til nogen af dem alligevel, så jeg har fået lov at bestemme :blush:

så det bliver nok nogen af dem her

Blomstre som en rosengård

Det er så yndigt at følges ad

En rose så jeg skyde

Hil dig, Frelser og Forsoner

Se nu stiger solen

jeg er vild med dem alle sammen..

:balloons: Gitte

Hejsa.

Ikke for at være negativ eller noget, men "Hil dig, Frelser og Forsoner" er bestemt IKKE en salme man kan bruge til et bryllup. Jeg har været kirkesanger i 19 år og jeg ELSKER også den salme, men som sagt, det er IKKE en bryllupssalme, snarere tværtimod. Den bruges mest til begravelser og så selvfølgelig i påsken, hvor den jo synges, fordi den handler om Jesus' død.

Mvh Pernille. :blush:

nu har jeg fundet den på den her hjemmeside fra roskilde folkekirke, hvor den rent faktisk står opført som en traditionel bryllupssalme, så det er sådan set derfra jeg har fået ideen, jeg er også helt pjattet med den, rent faktisk havde vi den som 'slagsang' i skolen i sin tid http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif , så da jeg så den var jeg ikke i tvivl, men har heller ikke bestemt mig endnu, så det kan ske den må lade livet...

:bearhug: Gitte

Hejsa.

Ja det har du da ret i, at de skriver... :huh: Men ja min mening og min erfaring siger nu stadig, at den ikke er egnet til bryllupper. Den handler jo som skrevet, om Jesu død og det er da ikke noget at synge om til en glædelig begivenhed som et bryllup! Men det er jo helt op til dig selv. :huh:

:biggrin:

Mvh Pernille.

som sagt har jeg heller ikke bestemt mig 100pct endnu, tror nok også du har ret i at den ikke rigtigt egner sig til et bryllup, men nu må vi se hvor vi ender henne... skal jo også lige have talt med præsten om det, hun har jo også et lille ord at skulle have sagt...

:) Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer