millapigen84

Camilla og Davids bryllup d. 25. aug. 2007

71 indlæg i dette emne

Nu vil jeg da også have en planlægningstråd når de andre har GG

Det bliver et lidt anderledes bryllup end de fleste af dem herinde kan jeg læse mig til.. Det er nemlig med mikromikromikrobudget! En automekanikerlærling og en lærerstuderende som også har købt lejlighed og bil=ikk ret mange gysser!

Men vi vil simpelthen så gerne giftes og nu har han jo friet den kære David, så til sommer skal det være!

Forresten friede han i vores bil, nogen der har prøvet det? GG det var faktisk romantisk selvom det ikke lyder sådan.. men det beviser jo også bare at stedet ikke er altafgørende, bare situationen er rigtig:-D

Nå men jeg vil da lige komme med en beskrivelse af vores tanker indtil videre, det blir nok uden så mange billeder men de kommer en af dagene..

Vi skal giftes i Skt. Jørgens kirke i Næstved d. 25.aug. 2007 kl 16 (hvor jeg også arbejder som kirkesanger)

Min søster er præst, så hun skal vie os. Så er man i hver fald også sikker på at det bliver personligt;-)

Bagefter skal der foreløbig ikke være nogen reception, men forslag modtages gerne, for er meget i tvivl!

Men middagen skal i hvert fald foregå i sognegården som ligger bag kirken. Det er et fint stort lyst lokale med plads til 100 og med køkken, toiletter, garderobe osv. og der er også alt service vi skal bruge - pånær vinglas, den skal vi lige have kringlet (kan man tillade sig at skrive i invitationen: medbring kun godt humør - og eget vinglas? GG)

Vi skal have tunmousse som vi pålægger forskellige kyndige husmødre i familien at kreere

Så skal vi have all you can eat-spareribs, komplet med bagekartofler, coleslaw og spande til de afgnavede ben (skylder måske lige her at skrive at David har boet i USA og er meget begejstret for den slags, så gerne at hele festen var i USA tema meeeen..)

Og til dessert skal vi nok have forskellig frisk frugt og smeltet chokolade - har dog også overvejet forskellige oste i stedet for, også her modtages forslag gerne!

Bryllupskagen er mine to veninder (med hjemkundskab som linjefag) blevet sat til at lave - den ene af dem kender en bager og håber at kunne charmeret sig til et stativ og måske nogle fifs

Musikken er vi til gengæld lidt på bar bund med - altså under middagen skal en veninde spille lidt hyggeklaver i baggrunden, men til dans bagefter har vi ikke planlagt noget.. tror ikke det går godt hvis man bare tager et anlæg med, for render alle folk så ikke bare hen og skifter nummer hele tiden?? Ville helst have en dj, modtager gerne forslag hvis nogle kender til en der ikk er for dyr? Kjolen og sko er købt, fandt det brugt på nettet - det ser nu helt nyt ud - og jeg er helt vild med det og faktisk kan jeg bedre kan lide den kjole end dem jeg havde prøvet i butikkerne, så det kan jo ikke være bedre:-D

Undertøj og slør har min gavmilde mor doneret med tårer i øjenkrogen ala "tænk at min lille pige er blevet stor" og Davids mor vil tage ham med på shoppetur og forære ham et jakkesæt, så tøjet er der ved at være styr på.

Invitationer og menukort er jo nærmest et helt kapitel for sig, men kort beskrevet laver jeg dem selv i samarbejde med min mor og lillesøster. temaet bliver et nærbillede af brudekjolens broderi som vores foto-ven har taget, det er super flot og ser meget proft ud - det kommer på her så snart jeg får fingre i det;-)

Så blir det cremefarvet karton der bliver foldet, og billedet bliver så stukket ind i fire snit med hobbykniv - ja det lyder altså sært med ord.. men teksten skal stå på pergament papir som så bliver lagt indeni.. Kuverterne bliver i det samme karton og så lukket med et rødt laksegl med to hjerter i..

Menuerne bliver det samme billede altså bare kun fotoet og så et tilsvarende stykke pergamentpapir lagt ovenpå hvor menuen så står, så man kan se det lidt igennem og så sat fast foroven med hvidt satinbånd (tak for hjælpen Søstrene Grene, 5 kr rullen)

Bordkortene bliver i det samme karton som invitationerne, her fandt vi ud af at vi kunne spare en masse hvis vi købte et stort stykke karton og selv skar dem ud i stedet for at købe færdigudstukne kort.. og så bliver der limet en lille satinrose på ved siden af navnet - igen tak til søstrene.. GG

Forresten, hvis I ikke allerede har set det, så har www.cchobby.dk nogle ret fine ting hvis man er hobbytypen som jeg, og meget af det er billigere end panduro hobby..Nå jeg vil stoppe for nu, vender tilbage med billeder og nyt snarest!

KH Camilla

post-25227-1172177020.jpg

post-25227-1172177933.jpg

post-25227-1172177990.jpg

post-25227-1172178399.jpg

Redigeret af millapigen84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen hertil!

Det ser da ud til du har styr på de meste.

Vi skal giftes kl 15 og har bestemt at sløjfe receptionen. Klokken bliver næsten halv fem inden vi er på resturanten, og så synes vi det er bedre at vi sammen med gæsterne kan ta det stille og roligt, i stedet for at jage gennem en reception, og invitere en flok folk man måske ikke får snakket med alligevel.

God fornøjelse med tråden, glæder mig til at følge den.

0

Del dette indlæg

Velkommen hertil!

Det ser da ud til du har styr på de meste.

Vi skal giftes kl 15 og har bestemt at sløjfe receptionen. Klokken bliver næsten halv fem inden vi er på resturanten, og så synes vi det er bedre at vi sammen med gæsterne kan ta det stille og roligt, i stedet for at jage gennem en reception, og invitere en flok folk man måske ikke får snakket med alligevel.

God fornøjelse med tråden, glæder mig til at følge den.

Hej og tak for velkomsten!

Det lyder da meget fornuftigt med at sløjfe den, det jeg bare er lidt i tvivl om er hvad gæsterne skal lave mens vi bliver fotograferet.. men ellers kan man vel stille noget frugt og velkomstdrinks op så de kan stå og sludre.. Problemet er nemlig at der kommer mange langvejs fra, så de kan ikke lige køre hjem og skifte tøj.. men jeg tænker måske at spørge i kirken om jeg kan få en nøgle til de andre lokaler, kontorer osv og så sige til folk at de må lave "base" derinde, også til dem der har børn med... Det må vi lige se på.. Men dejligt at høre at der er andre end mig der ikke planlægger reception!:-)

KH Milla

0

Del dette indlæg

Hej Camilla

Først: Tillykke med at I skal giftes og velkommen til :balloons:

I er godt nok allerede nået lang i planlægningen. Jeg kan forsikre dig for, at I er bestemt ikke de eneste med et lidt lavt budget... Vi er også begge studerende, men vi har dog været så heldige, at vores forældre vil give en del, så det er jo dejligt, men der er mange andre herinde, som også planlægger skønne bryllupper til ikke så mange penge. Det vigtigste, synes jeg, er, at man får en fantastisk dag med sine kære, hvor man kan fejre ens kærlighed til hinanden, og hvad det så lige koster, eller hvor fint det er, det er måske ikke så vigtigt :shooter:

Vi holder heller ikke reception, hvor vi inviterer alle dem, vi kender, men der vil være lidt for gæsterne til festen. Vi skal giftes kl. 15, og mens vi bliver fotograferet, kan gæsterne kører hen til feststeder (25 km væk), hvor der vil være kransekage, champange, øl og kaffe.

God fornøjelse med den fortsatte planlægning :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal have det lange organzaslør på, men også det kniplingsslør som er gået i arv i min familie.. har bare ikk besluttet om det skal ligge helt dobbelt, så det ikke er ligeså langt som det lange slør?? Eller lægge det "halvdobbelt" så det flugter for neden, men man til gengæld kan se kanten på midten igennem? Eller noget helt tredje??

post-25227-1172757508.jpg

post-25227-1172757536.jpg

Redigeret af millapigen84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Camilla...

Jamen du er skam ikke den eneste med et lille budget, det er jeg også på, men det er mere fordi, min kæreste og jeg prioriterer et hus mere end et bryllup...

Vi kunne holde et kæmpe gilde, men så går der bare længere tid med huset, æv...

Men synes godt nok det lyder rigtig godt det du har fået planlagt, og mums... Jeres menu, jeg er selv helt tosset med Tunmousse... mmm... bare mad i det hele taget :respekt:

Forresten, det der strømpebånd du har købt, hvor er det altså bare sødt, hvor har du købt det henne??

Og dit slør, WOW hvor er det altså bare smuuukt!!!!

Glæder mig til at følge med i din tråd...

:carrot: :rolleyes::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Camilla og velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Hvor ser det bare godt ud, indtil videre. Jeg glæder mig til at se kjolen på dig :rolleyes:

Mht. dine veninder og bryllupskagen, så har jeg lavet to bryllupskager tidligere og skal lave vores egen til brylluppet, så hvis de har brug for nogle tips, må du/I meget gerne sende mig en PM, så skal jeg hjælpe så godt jeg kan!

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Hejsa Camilla!

Ja, jeg er selv ret ny, men blev lige fanget af at du også skal giftes d. 25. august. Os = datosøstre :thumbsupsmileyanim:

Men tillykke med det forestående bryllup hvert fald, jeg håber at I får en fantastisk dag!

Knusar

Hej Mette!

Nej hvor sjovt at vi har datoen til fælles - synes faktisk ikke jeg er stødt på så mange andre "søstre"..

Glæder mig også til at følge med i din planlægning, dejligt at der også er andre der er lidt nye på BK :thumbsupsmileyanim:

Mange knus

Camilla

0

Del dette indlæg

Hej Camilla...

Jamen du er skam ikke den eneste med et lille budget, det er jeg også på, men det er mere fordi, min kæreste og jeg prioriterer et hus mere end et bryllup...

Men synes godt nok det lyder rigtig godt det du har fået planlagt, og mums... Jeres menu, jeg er selv helt tosset med Tunmousse... mmm... bare mad i det hele taget :griner:-

Forresten, det der strømpebånd du har købt, hvor er det altså bare sødt, hvor har du købt det henne??

:carrot: :respekt::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Hejsa!!

Super dejligt at høre at der er andre der ikke har et milliardbudget! (altså ikk fordi der er noget galt i det, men ens eget føles bare så skabet ved siden af :bearhug:

Har også været helt trist de sidste par dage fordi vi hørte så meget dårligt om det sted vi havde tænkt os at bestille hovedretten fra, så det virkede lidt håbløst.. Men nu har jeg ringet rundt og indhentet tilbud og det lader til at vi godt kan få samme menu til samme pris andre steder som er lækrere.. Tror det hjælper lidt at vi er 70 mennesker, så kan de vist presse prisen lidt :rolleyes:

Strømpebåndet fik jeg faktisk med sammen med skoene! Men jeg har set det helt magen til i Femiletbutikker, så det burde være til at kunne opspore..

Og tusind tak for roserne til sløret - har ellers været ret meget i tvivl, men nu synes jeg faktisk også det ser helt godt ud!

Godt min mor betalte, mener det kostede 1300...

Glæder mig også til at lure lidt nærmere på din planlægning! Men det bliver i morgen, hopper i seng nu :bearhug:

Mange knus

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Camilla og velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Hvor ser det bare godt ud, indtil videre. Jeg glæder mig til at se kjolen på dig :rolleyes:

Mht. dine veninder og bryllupskagen, så har jeg lavet to bryllupskager tidligere og skal lave vores egen til brylluppet, så hvis de har brug for nogle tips, må du/I meget gerne sende mig en PM, så skal jeg hjælpe så godt jeg kan!

:thumbsupsmileyanim:

Maja

Hej Maja!

1000 tak for ros - og endnu mere tusind tak for tilbuddet om hjælp! Har faktisk gået og overvejet om jeg skulle skrive et "bitte hilfe" indlæg herinde, for de er begge to helt grønne i bryllupskagebagningen, så det er super dejligt du tilbyder det!

Skriver en PM til dig i morgen :carrot:

Mange knus og tak igen!

Camilla

0

Del dette indlæg

Hej Camilla...

Men synes godt nok det lyder rigtig godt det du har fået planlagt, og mums... Jeres menu, jeg er selv helt tosset med Tunmousse... mmm... bare mad i det hele taget :griner:-

:carrot: :respekt::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Hejsa!!

Super dejligt at høre at der er andre der ikke har et milliardbudget! (altså ikk fordi der er noget galt i det, men ens eget føles bare så skabet ved siden af :bearhug:

Har også været helt trist de sidste par dage fordi vi hørte så meget dårligt om det sted vi havde tænkt os at bestille hovedretten fra, så det virkede lidt håbløst.. Men nu har jeg ringet rundt og indhentet tilbud og det lader til at vi godt kan få samme menu til samme pris andre steder som er lækrere.. Tror det hjælper lidt at vi er 70 mennesker, så kan de vist presse prisen lidt :rolleyes:

Strømpebåndet fik jeg faktisk med sammen med skoene! Men jeg har set det helt magen til i Femiletbutikker, så det burde være til at kunne opspore..

Og tusind tak for roserne til sløret - har ellers været ret meget i tvivl, men nu synes jeg faktisk også det ser helt godt ud!

Godt min mor betalte, mener det kostede 1300...

Glæder mig også til at lure lidt nærmere på din planlægning! Men det bliver i morgen, hopper i seng nu :bearhug:

Mange knus

Camilla

Det var da dejligt at I kunne finde noget til den samme pris, bare bedre, så behøver man ikke at gå og være urolig! Men ja, hold da op 70 mennesker, det var da ikke så lidt, vi skal godt nok holde et mini bryllup i forhold til jer... Vi inviterer omkring de 30, og jeg synes bare stadig at jeg har svært ved ikke at lade budgettet skride...

Uha, jeg tror hellere jeg må opdrive en femilet butik, synes simpelthen at det er SÅ sødt dit strømpebånd, og meget enkel... lige min smag!

Sløret synes jeg bestemt du skal være glad for, for det er godt nok meget smukt... Du er mere end velkommen inde på min tråd. Der er masser af billeder, ikke kun mig der ævler løs, he he he he...

Sov godt...

0

Del dette indlæg

Hej Camilla!!! - og david

Velkommen til BK og god fornøjelse med den videre planlægning ... selcom der jo ikke er meget tilbage at planlægge!

Jeg har ellers en kjole der er lige dig.. nok mest David? :thumbsupsmileyanim:post-23814-1172823911.jpg Hvad siger du så??? Det er da amerikansk så det batter! Har du ikke billeder af dig selv i kjolen... den er meget svær at se når den hænger på bøjle!.

Jeg håber du får god nytte af at være her sammen med alle os andre bryllups tossede! :wacko: Jeg glæder mig ihvertfald til at følge dig og lade mig inspirere..

For lige at svare på et af dine spørgsmål så ville jeg også droppe receptionen hvis jeg var jer... det er der simpelthen ikke tid til! og med hensyn til musik, så laver vi en computer med en masse afspilningslister og fed musik.. (Vi har heller ikke milliardær budget post-23814-1172824119.gif)

Ellers er der jo Diskobil... de er absolut ikke dyre og spiller over hele Sjælland tror jeg nok! jeg mener det er 4500 kroner for en hel aften! og dem kan du finde mange steder her på BK!

Mange smil fra Mette

Redigeret af MetteTejlmann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Camilla!!! - og david

Velkommen til BK og god fornøjelse med den videre planlægning ... selcom der jo ikke er meget tilbage at planlægge!

Jeg har ellers en kjole der er lige dig.. nok mest David? :thumbsupsmileyanim:post-23814-1172823911.jpg Hvad siger du så??? Det er da amerikansk så det batter! Har du ikke billeder af dig selv i kjolen... den er meget svær at se når den hænger på bøjle!.

Jeg håber du får god nytte af at være her sammen med alle os andre bryllups tossede! :wacko: Jeg glæder mig ihvertfald til at følge dig og lade mig inspirere..

For lige at svare på et af dine spørgsmål så ville jeg også droppe receptionen hvis jeg var jer... det er der simpelthen ikke tid til! og med hensyn til musik, så laver vi en computer med en masse afspilningslister og fed musik.. (Vi har heller ikke milliardær budget post-23814-1172824119.gif)

Ellers er der jo Diskobil... de er absolut ikke dyre og spiller over hele Sjælland tror jeg nok! jeg mener det er 4500 kroner for en hel aften! og dem kan du finde mange steder her på BK!

Mange smil fra Mette

:rolleyes: Det er da godt nok en fed kjole, det ville han helt sikkert elske!! Ih jeg ville altså også gerne selv have billeder af kjolen med mig indeni, men jeg kan simpelthen ikke komme i den alene med alle de snører! Så jeg må lige vente til jeg kan shanghaie en veninde til at hjælpe med at stoppe rullepølsen GGGG

Tror du har ret i det med receptionen, vi har også snakket om at vi nok bare stiller lidt drikkelse frem, så må folk stå og sludre lidt.. Med mindre vi da skal rykke vielsen til tidligere! Har hørt så mange herinde snakke om at de var glade for at de belv gift tidligt fordi man fik noget ud af dagen.. Men hvad skal folk så lave mellem vielsen og middagen hvis de ikke kan tage hjem :thumbsupsmileyanim:

Ang. musik, så er Diskobil helt optaget den dag - de slamberter! Har ellers spurgt GG Men vi har mailet lidt med en anden DJ som vil have 4000 for 4 timers musik efter middagen - ved ikk om det er billigt eller dyrt?

Stort knus fra Camilla

0

Del dette indlæg

Ja ja vi skynder os ALT hvad vi kan :thumbsupsmileyanim: Har fået lavet en test-invitation som er blevet ret fin, men er på besøg hos min mor her i weekenden, så jeg kan ikk lige smide billeder ind.. arbejder dog på sagen!

Tilgengæld kunne jeg godt bruge noget hjælp til et spørgsmål!!

Står nu med to tilbud på mad udefra - Begge er en buffet til 99 kr pr person - Men hvilken skal vi vælge??!

Buffet nr 1: Er fra Anett fra Ydun Forsamlingshus. Består af BBQ spareribs, coleslaw, bagekartofler, forskellige blandede salater, hjemmebagt brød..

Buffet nr 2: Er fra KokAmok og består af præcis det samme - men udover det er der også krydrede kyllingelår og helstegt oksestriploin!

Nu er spørgsmålet så.. (altså jeg kan jo godt se hvor jeg får flest kilo mad for pengene GG) Men er Anett's så meget bedre at man godt kan nøjes med mindre og få bedre kvalitet?? Eller er kvaliteten lige god hos de to? For så tager vi da KokAmok..

Hvem har erfaringer her tøser??? Vil super gerne høre jeres mening.. :thumbsupsmileyanim:

Mange knus

Camilla

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer