Metju

Hvad vil i spørge præsten om??

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Udover de rent formelle - hvordan selve seancen spiller af - sakl du huske følgende:

- Må der tages billeder? Hvornår? Er der et specielt godt sted at stå? Må man bruge blitz? Må man tage billeder hele vejen igennem - eller kun når bruden går ind og ud?

- Må der kastes med ris udenfor? Og hvad er reglerne for det?

- Hvor må bruden og chauffør parkere? I kommer jo i sidste øjeblik, og det er ikke sikkert, der liiige er plads foran kirken...

- Hvilke salmer kan/ma/vil I synge?

- Har I specielle ønsker til hvad organisten skal spille, når I går ind og ud.

- Hvem sørger for udsmykning af kirken? Hvis I selv gør - er der så evt. andre brudepar smme dag, som i kan splejse med?

Ja, det var da lidt... Ellers har præsten jo prøvet det før, så han kan sikkert hjælpe jer. Og husk, han er kun en mail eller en telefonopringning væk, så man kan altid spørge igen senere :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, nu er der jo ikke meget på min liste, som ikke også er på Marias :)

Der er dog et enkelt spørgsmål mere - eller nærmere et emne - jeg gerne vil vende med vores præst og høre hans holdning til. Det er vedr. brudebørn - hvor de skal gå (foran/bagved), sidde under vielsen osv.

Derudover et par spørgsmål som: hvor lang tid tager seancen, hvad vil han foreslå, jeg gør med brudebuketten (se min tråd andetsteds).

Måske vender jeg tilbage senere i dag, efter vi har haft mødet med præsten - så ved jeg jo hvad jeg har haft spurgt om :denmarkflag:

-Sille

0

Del dette indlæg

Så har jeg lige sagt farvel til præsten. 2 timer var han her!

Og faktisk var der ikke mange af vores spørgsmål jeg fik spurgt om - for han kom mig i forkøbet :) Så min liste fungerede i stedet som en tjekliste.

I stedet kan jeg videregive et lille fif. Vores præst var meget pædagogisk og tegnede det hele for os. Altså hele kirkerummet og hvordan min far og jeg går op, hvordan vi bytter plads, hvordan vi går ned som mand og kone osv. Det virker faktisk meget godt lige at se det visuelt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer