søser

Risposer.

14 indlæg i dette emne

Nu er jeg snart ved at blive skaldet over det irriterende slør til mine risposer. Det driller helt vildt når jeg prøver at klippe det ud. Hvad har i andre gjort da i lavede jeres, jeg har prøvet at tegne på skabelonen på sløret meeeeen kan jo ikke lige få stregerne væk igen.

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd.

Knus fra søs

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Søs

De risposer var godt nok også ved at drive mig til vanvid - indtil min kæreste fik en god ide. Vi klippede dem i firkantede stykker 20x20 cm, og i stedet for at tegne på sløret brugte vi linjerne i vores trægulv som lineal og klippede efter dem. Du kan sikkert gøre det samme med en bordkant eller lignende, hvis du ikke har trægulv. Altså mål ud, hvor tyve cm. er og så læg stoffet langs linjen og klip. Håber det giver mening. Det gik i hvertfald rigtig fint for os, og poserne blev flotte.

Held og lykke med projektet

0

Del dette indlæg

Det må prøves, men må nok heller gøre det en dag manden ikke er hjemme for så kan det godt være at det er lige meget med de risposer (Han har lige lagt gulvet for to måneder siden) medmindre de vil dække mig til med ris til min begravelse. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg tænkte netop, at jeg godt kunne gå hen og blive irriteret over at skulle klippe alle disse tylstykker ud når jeg skulle lave risposer.

Derfor har jeg valgt den nemme løsning, nemlig at købe færdigklippede tylcirkler. :denmarkflag:

Vitro.dk sælger færdigklippede tylcirkler - de koster 50,- for 25 stk. (og så 30,- i forsendelse)...de fås i hvide og elfenben.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det her var nemt:

Jeg havde købt brudetyl - 2 meter for 120 kr. Jeg foldede tyllen nogle gange og klippede en lang strimmel af 20 cm bred i hele tyllets længde.

Så havde jeg nogle lange strimler, der var 20 cm brede. Bagefter lagde jeg strimlerne ovenpå hinanden meget fint og lige og så klippede jeg dem ellers af i 20 cm - vupti, så havde jeg en masse 20x20 stykker. Min kærste var med til at holde i den ene ende af tyllen, det var en forfærdelig oplevelse for ham de 10 minutter det varede - det tylpjat sagde ham ikke en skid og han gad sgu ikke ligge der på gulvet og holde det pænt stramt så jeg lige kunne jorde saksen ned gennem stoffet.

MEN

heldigvis overlevede han, for ellers havde al denne bryllupsplanlægning jo været spildt!

Jeg ville slet ikke have tålmodighed til at klippe dem runde!! Til gengæld har jeg fundet på ngoet at bruge overskudstyllen til: Antenne-tyl, og tylposer hvor der skal være 2 panodil i til gaveæsken. Der skal pyntes med tylstrimler flere steder - ja så mange steder, at jeg til sidst får brugt den sidste rest af de 2 meter jeg købte.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Jeg har i alt brugt 2 m2 og for de 120,- fik jeg ca. 5 m2 så mine risposer har ca. kostet

60,- brudetyl

40 ris,-

40,- satinbånd.

140,- for 50 risposer. Jeg ville altså ikke bestille de poser over nettet og betale 300,- for dem + fragt.

Skal de være billigere, kunne du bruge almindelig tyl - så havde prisen været ca. 15,- tror jeg nok for tyllet.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ved gdt dette indlæg er af ældre dato, men her er alligevel lige et fif til de kommende brude:

Læg (brude-)tyl i 4 lag ovenpå et skæreunderlag. Placer en dyb tallerken med bunden opad ovenpå. Pres godt med den ene hånd og brug så hobbykniven til at skære igennem de fire lag. Wupti, så han man lage fået 4 smukke runde stykker tyl lige til at komme ris i ;)

For at det lykkes, er det smart at stå op, så man kan lægge vægten på tallerkenen!

0

Del dette indlæg

Vil bare lige tilføje, at da jeg klippede tyl-firkanter til mine risposer, var jeg også ved at blive vanvittig over at sidde og klippe i det drilske materiale. Men så fandt jeg på at lægge tyllet i papirskæremaskinen, altså sådan en med et skærehjul som trykker ned og skærer papiret helt nøjagtigt. Den har været helt uundværlig mens jeg lavede invitationer og menukort, og viste sig også at fungere ganske glimrende til at skære tyl over med. Og så bliver kanterne ovenikøbet lige. :pokey:

vh

Ahrnkiel

0

Del dette indlæg

Jeg tog et stykke pap og målte det 20x20 cm derefter tog jeg tyllet og foldene det omkring pappet på den måde fik jeg klippet nogle lange baner og så klippede jeg tyllet i hver side ende af pappet og fik firkanter. Fandt dog ud af senere at firkanterne skulle være lidt mindre for mit vedkommende så efterfølgende har jeg klippet hvert enkelt stykke mindre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:pokey:

Jeg har tilladt mig at være doven og købt flotte organza poser til ris :cheerleader3:

Nogle siger det parboild ris vi skal bruge men ved ikke om det korrekt :cheerleader3:

Hilsen Mizzt

Parboiled ris har spidse ender og kan derfor godt gøre ondt. Grødris har afrundede ender og er derfor "blødere" at få kastet på sig. Husk at skylle dem først, så de ikke smitter så meget af :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har brugt grødris.

Jeg var doven så jeg har ikke gidet at vaske risene inden. Da de er til bordpynt vil de hvis det sker først blive kastet på os sidst på aftenen og så kan man jo altid have en fnugrulle i baghånd.

Tror ikke gæsterne vasker deres medbragte ris inden de bliver kastet så tror en fnugrulle er en god ting at have med i alle tilfælde ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer