Kalland

Nu graver jeg snart et stort hul

24 indlæg i dette emne

Så er jeg lige blevet ringet op af min vejleder fra seminariet om den opgave vi skal begynde på, på fredag...

Kunne du kalde den "stress og sundhedsfremme" istedet for... Jo jo det gør jeg da gerne Jamen det er fint, så skal du jo bare definere stress, jo den klarer jeg nok, og så definere sundhedsfremme *BIIIIIIIIIIIIIIIIIP* der gik jeg lige blank... Hvordan pokker gør jeg det... Nåh, men der er ikke noget at gøre ved det... Må bare gøre hvad jeg kan, og dumper jeg så er det bare ærgeligt... Men Puha... Har det allerede sådan her nu, så tør jeg slet ikke at tænke på hvor blank jeg går i de andre opgaver jeg skal ha lavet...

Så lige nu har jeg bare lyst til at grave mig et stort sort hul.... Kravle ned i hulet... Få en til at dække det til... Og så blive liggende der nede det næste halve år indtil alle eksamnerne er ovre... Kunne tude af frustration... Tror bare så lidt på mig selv om på at jeg kan klare det... Men skal jo klare det, så er nød til at tro på mig selv, men det kan være så svært...

Undskyld at jeg lige læsser af her, men havde brug for lige at komme ud med det og manden er på arbejde og søs er i skole, så nu gik det altså ud over jer *SS*

Næste gang lover jeg at lave et positivt indlæg... F.eks om den Oslo tur vi tager på om under 14 dage *SS*

Tak fordi du læste med, hvis du nåede så langt *SS*

Knuz Trine

Redigeret af Kalland
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kalland / Trine

Kender godt fornemmelsen - det med at have lyst til at grave sig ned !

Hvorfor skal indlæg på BK kun være positive ? Det har ind i mellem været svært som ny bruger at læse alle de positive tanker og kommentarer, når man selv ind i mellem synes at bryllupsplanlægning og livet generelt er lidt hårdt.

Så jeg synes, at det er helt fint at BK også kan bruges til at få lidt afløb for de ting, der lige går en på nu.

Har ikke lige konkrete løsningsforslag til mig - men sender venlige og hjælpsomme tanker.

Held og lykke

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Arghh din stakkel!

DEt er en møgirriterende følelse når man har det sådan. Men tænk på, du ved godt hvordan man skal definere stress, så ved du jo sådan set også godt hvordan man skal definere sundhedsfremme!

Hvordan gør du så det? Ja egentlig så skal du jo slet ikke gøre det, vi studerende må jo for det meste ikke have en original tanke, og hvis vi får den så skal der jo helst være nogle andre der har tænkt den originale tanke før...

Det jeg prøver at sige er, at du skal jo sådan set "bare" læse, pjecer, bøger og artikler om sundhedsfremme og så definere det derudfra. Nu aner jeg ikke lige hvad det er, men jeg kan da gætte mig til noget af det, og deer må jo være nogle der har skrevet noget teoretisk om det, og der må findes nogle der bruger/stræber efter det i praksis!

Held og lykke og op med hovedet!

Knus fra kaktus

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke definere sundhedsfremme, men som en anden sige, man skal jo ikke opfinde den dybe tallerken flere gange. Find en anden der har gjort det.

Men kender godt det med at ens projekter og opgaver pludseligt tager en anden drejning, og man føler man skal starte forfra. Det er pissehårdt. Men jeg er sikker på du kan klare det. Det ved jeg du kan. Så op med humøret på med vanten. Den nye opgave bliver sikkert endnu bedre end den gamle!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Værsgo' her er en stige, så du kan komme op af hullet igen!

Tag en dyb indånding, gå en tur ned til købmanden efter lidt lækkert til ganen, skriv en masse stikord i øst og vest uden at tænke over dem - og vupti så har du en definition af sundhedsfremme.

Jeg kender alt for godt din frustration og har også flere gang tudet i arrigskab og frustration over at være kørt fast i en opgave. MEN man kommer jo alligevel altid videre, når man først får taget hul på det. Du har hele BK som opbakning - VI TROR PÅ DIG!

- Sille

0

Del dette indlæg

Rolig nu, træk vejret og pusssst ud.

Sundehedsfremme er alle de tiltag som der bliver gjort fra det offentlige og private for at "fremme sundheden" Det er f.eks. sundhedspleje overfor børn, herunder sundhedsplejerske og tandplejen. Det bliver ofte sat sammen med forebyggelse af sygdomme.

Prøv at søge på google og kig især på offentlige hjemmeside.

0

Del dette indlæg

Øv hvor træls Trine

Men jeg er altså helt sikker på at du nok skal klare det.. Google og biblioteket er din bedste ven i denne her situation.. Prøv at tage kontakt til din kommune og spørg hvad de gør for sundhedsfremme og så kan du bruge det i din opgave måske.. Og der er titusinde andre der før dig har skrevet om stress.. Er det stress og børn du skal skrive om? For så er det ganske sikkert en del færrer, men det er da bare at gå i gang med at søge.

Tag lige en slapper en halv dags tid og så skal du nok få overskuddet tilbage

Redigeret af Mtune
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for størren alle sammen og for alle de gode råd... Hvad skulle en desperat pige dog stille op uden jer *SS*

Nåh... Men idag har jeg bare stresset lidt ud over det hele, så er jeg forhåbentlig klar til at give den en skalde imorgen...

Er lidt anderledes det jeg skal bruge om sundhedsfremme for skal jo bruge det som en del af min forbindelse som pædagog og så i forhold til stress... Er lidt lost lige nu, men det kommer jo nok til mig lige pludselig... HÅBER jeg da *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Hej Trine

Hvis det er sundhedsfremme i forhold til stress som pædagog, har mange kommuner udarbejdet (nu blev jeg helt blank for det ord jeg vil skrive... - nå skriver det så forklarende i stedet) arbejdsvilkår tror jeg det er, hvorledes de vil skabe gode arbejdsvilkår. Vejle kommune har nogle punkkter de arbejder udfra, for at skabe gode arbejdsvilkår. Det er jo i mine øjne sundhedsfremme, så den vej er der noget at gå i gang med.

MEn kender alt for godt det med at blive en smule "hysterisk", og så er man klar dagen efter. Håber inputtene har givet dig noget og måske også blod på tanden.

God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Søde Trine,selvfølgelig kan du klare det,det VED jeg du kan.Dermed ikke sagt,at jeg ikke kan forstå din fustration og lysten til,at grave sig ned i et stort hul....uha kender alt til,at ha det sådan :balloons: .Men når nu det er faldet lidt til ro i dit hoved,du har fået sundet dig lidt så er jeg sikker på du får slået hul på bylden og så kommer det til,at køre :) .

God ide,at ringe til kommunen og høre lidt om deres sundhedsfremme,samt bruge GOOGLE og biblioteket som Mtune foreslår.

Pøj pøj med det smukke....TRO PÅ DIG SELV,det er vi en DEL der gør :td::toot: :fløjt: :oops::rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Trine,

Straks da jeg læste "sundhedsfremme" tænkte jeg på børn og for lidt motion.

googlede lidt og synes det ser spændende ud http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Paed_p...aed_praksis.pdf

og måske det her fra Ballerup http://www.ballerup.dk/get/11724.html

og http://www.im.dk/publikationer/regeringspu.../html/kap01.htm

Hold hovedet højt. Du skal nok klare det. Det er jo i bund og grund et spørgsmål om, at du skriver hvad du vil gøre for at "dine" børn har det godt. Hvad du kan gøre og hvor vigtigt det er, at inddrage forældrene. (sådan tolker jeg det).

Men kender godt det stress, man får, når der står opgave på programmet.

Fx skal jeg til eksamen imorgen, og alligevel sidder jeg her (og har gjort det, det meste af dagen)

Knus Lene

0

Del dette indlæg

Puha! Det er da godtnok træls for dig!..

Kom til at tænke på en bog jeg har set i min litteraturliste: "Sundhedsfremme i teori og praksis" Jensen, TK. Se den på bibliotek.dk

Ved ikke om den kan bruges, men den lyder som en god basisbog..

En anden bog, som måske ville kunne bruges er: "Sundhedspædagogik for praktikere" Se den på bibliotek.dk

Du skal se, du skal nok få skrevet en fantastisk opgave! :thumbsupsmileyanim:

Knus Katrine

0

Del dette indlæg

Er nu officielt ved at overvejer om jeg bare skal droppe det hele... Kan ikke mere...

Sad til kl 3 i nat og måtte give op at få skrevet noget og gå i seng for ellers fik jeg slet ikke lavet noget...

Kan simpelthen ikke få de vigtige punkter ind i min opgave... er ved at tude... Flyver lige i hovedet på min mand når han siger bare det mindste...

Opgaven skal afleveres imorgen inden 12, og jeg er hverken helt eller halvt færdig...

Komemr til at sidde oppe hele natten...

Måtte bare lige herinde for at få lidt luft...

Knuz Trine *Måske uden uddannelse*

0

Del dette indlæg

Er nu officielt ved at overvejer om jeg bare skal droppe det hele... Kan ikke mere...

Sad til kl 3 i nat og måtte give op at få skrevet noget og gå i seng for ellers fik jeg slet ikke lavet noget...

Kan simpelthen ikke få de vigtige punkter ind i min opgave... er ved at tude... Flyver lige i hovedet på min mand når han siger bare det mindste...

Opgaven skal afleveres imorgen inden 12, og jeg er hverken helt eller halvt færdig...

TRINE!

Du skal ikke stoppe!!! Det er en pisse træls situation at sidde i og jeg syntes helt sikkert du skl snakke med din vejleder efter du har afleveret for jeg synte ikke ligefrem der har været ret meget vejledning i det. men TRÆK VEJRET; du skal nok nå det!! Sig endelig til jeg er oppe lidt endnu

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TRINE!

Du skal ikke stoppe!!! Det er en pisse træls situation at sidde i og jeg syntes helt sikkert du skl snakke med din vejleder efter du har afleveret for jeg synte ikke ligefrem der har været ret meget vejledning i det. men TRÆK VEJRET; du skal nok nå det!! Sig endelig til jeg er oppe lidt endnu

Anna

Tak søde...

Det hele er bare lidt for meget lige nu... Min computer begyndte helt vildt at brokke sig og opgaven er bare noget lort... Havde 15 minutters vejledning en dag, men der var jeg syg og de kunne ikke give mig en ny dag, så har absolut ingen vejledning haft og aner ikke om det er noget lort jeg har skrevet indtil nu... Er jo en eksamen og må ingen hjælp får til den... Aner ikek hvad jeg skal lige nu... Det hele er bare så træls

0

Del dette indlæg

TRINE!

Anna

Tak søde...

Det hele er bare lidt for meget lige nu... Min computer begyndte helt vildt at brokke sig og opgaven er bare noget lort... Havde 15 minutters vejledning en dag, men der var jeg syg og de kunne ikke give mig en ny dag, så har absolut ingen vejledning haft og aner ikke om det er noget lort jeg har skrevet indtil nu... Er jo en eksamen og må ingen hjælp får til den... Aner ikek hvad jeg skal lige nu... Det hele er bare så træls

Trine, nu kender jeg dig jo ikke, men jeg kender så absolut til din studiefrustration og til din lyst til at ville give op, men det ville være SÅ ærgerligt at give op nu!

Jeg ved godt, at man ikke må få hjælp til eksaminer, men jeg vil alligevel gerne læse det du har skrevet igennem, hvis du har lyst, om ikke andet så for at kunne give dig lidt positiv feedback. Min mor er pædagog gennem mange år, så jeg kender da lidt til "branchen".

0

Del dette indlæg

TRINE!

Anna

Tak søde...

Trine, nu kender jeg dig jo ikke, men jeg kender så absolut til din studiefrustration og til din lyst til at ville give op, men det ville være SÅ ærgerligt at give op nu!

Jeg ved godt, at man ikke må få hjælp til eksaminer, men jeg vil alligevel gerne læse det du har skrevet igennem, hvis du har lyst, om ikke andet så for at kunne give dig lidt positiv feedback. Min mor er pædagog gennem mange år, så jeg kender da lidt til "branchen".

Det ville være rigtig rigtig lækkert... selv om den stadig er ufærdig

0

Del dette indlæg

TRINE!

Anna

Tak søde...

Det ville være rigtig rigtig lækkert... selv om den stadig er ufærdig

Bare kom med det. Du får lige min email på en PM.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok... Nu er opgaven så skrevet... er bare bange for at den ikke er godt nok, stor nok eller har fuldest gjort for de spørgsmål jeg fik til opgaven... Men nu må det så briste eller bære... opgaven er skrevet og den bliver afleveret om ikke så længe... Nu tager jeg bare et hurtigt bad og så afsted *SS*

Tak fordi I alle sammen gad at lægge øre til *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Ok... Nu er opgaven så skrevet... er bare bange for at den ikke er godt nok, stor nok eller har fuldest gjort for de spørgsmål jeg fik til opgaven... Men nu må det så briste eller bære... opgaven er skrevet og den bliver afleveret om ikke så længe... Nu tager jeg bare et hurtigt bad og så afsted *SS*

Tak fordi I alle sammen gad at lægge øre til *SS*

Knuz Trine

FEDT! Godt arbejde og tillykke med at opgaven er færdig! Sikke en sejr!!!

0

Del dette indlæg

Tak hvor er I søde...

OPgaven er afleveret og så kan jeg ikke rigtig gøre mere ved det... så må jeg bare vente på at opgaven kommer tilbage med en forhåbentlig bestået opgave

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer