Anjajak

Min tale til Per på lørdag- Skynd jer!!!

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen

så er min tale til på lørdag vist ved at være færdig. Men jeg vil vældig gerne have nogen reaktioner på den, kan ikke lige finde ud af om den handler for lidt om min kærestes person???

Hvis I kan genkende små bidder af den, så er det nok fordi forummet her har været en stor inspiration til min tale ;-) Synes nogen er jer har formuleret tingene mere præcist og rammende end jeg normalt formår. Men altså derfor er talen nu alligevel helt personlig!

Håber I kan hjælpe mig!!

Anja

Talen:

Ja Per - traditionelt set så skal Bruden jo ikke tale til sit eget bryllup.

Men nu er traditioner jo ikke noget, som du går så meget op i, så derfor vil jeg naturligvis gerne trodse bryllupstraditionen og sige et par ord til dig.

Det ligger jo alligevel ikke til mig kun at lade dig føre ordet!

Lige fra den dag, vi mødte hinanden for 8 år siden har vi tilbragt meget tid sammen. Jeg har aldrig været i tvivl om, at jeg gerne ville dig, og jeg ved du har haft det på samme måde. Siden den første dag har vi udviklet os sammen og i samme tempo, og det har nok været vores held. For ting, som for andre virker som store skridt i et forhold, flytte sammen, og siden købe hus og nu ægteskab har aldrig for virket som en stor beslutning, for jeg har hele tiden vidst at det var dig jeg ville være sammen med. Derfor var jeg heller ikke i tvivl da jeg en lun februardag i Firenze sagde ja til dit frieri. Ja hvem havde for øvrigt troet at der var sådan en romantiker gemt i dig?

I dag sagde jeg ikke kun ja til at elske og ære dig. Jeg sagde ja til at dele mit liv med dig. Det giver mig en stor tryghed at vide, at du skal være der hos mig for altid. Du er nemlig noget helt særligt og dine menneskelige egenskaber har haft en fantastisk indvirkning på mig.

Du har i den grad lært mig at turde at være mig selv og være ligeglad med hvad andre tænker. I dit selskab har jeg altid været mig selv og det siger ikke så lidt. Jeg kan til tider være både urimelig, hysterisk og flippe ud og det giver du mig plads til.

Du giver mig også modspil. Du udfordrer mig i vores hverdag. Mine pædagogiske evner bliver dagligt pudset af. Når jeg beder dig gøre noget, kan du sige ja, for derefter totalt at glemme det eller pludselig være lettere døv, hvis det passer dig.

Du kan gøre mig mere vred end nogen anden, fordi du ved, hvilke knapper du skal trykke på. Mange af jer har nok været vidner til, hvprdan vi kan tirre hinanden, når vi spiller brætspil….vi har begge to et vinderinstinkt, der vil noget i de situationer, og det kommer også meget til udtryk!! Og selvom jeg da kan blive noget så irriteret på dig, Per, så er det kun i kort tid, for jeg elsker dig så meget, at selv om der indimellem står damp ud af mine ører, ved jeg, at du er manden for mig.....

Jeg vil gerne læse noget op, som jeg synes er meget rammende for de ting, jeg gerne vil udtrykke:

Grisling listede sig bagfra hen ved siden af Peter Plys

”Plys” hviskede han

”Ja, Grisling, hvad vil du?”

”Ingenting” sagde Grisling og tog Plys’ pote. ”Jeg ville blot være sikker på, at du var der.”

Jeg synes den historie viser et fint billede på kærlighed, og det rammer det helt sande; at kærligheden både er en gave: at man er der for hinanden, og en opgave: at det har man sådan set også bare at være!

Som Peter Plys også siger det: ”En er nemlig for lidt til at lege, to er passende, og ikke for meget.”. At være to gør at sorgerne føles halvt så tunge, men glæderne føles dobbelt så gode. Det har jeg virkelig sandet gennem de sidste 8 år sammen med dig.

Per, du har i den grad været der for mig gennem de sidste år; du har været en klippe og givet mig tryghed, når min verden faldt allermest sammen. Jeg tror du har været en meget større støtte end du regner med. Du har vist overbærenhed, når jeg var nede og støttet mig i de situationer, som var svære for mig. Jeg har altid kunne regne med dig. Vi har i vores 8 år sammen bestemt oplevet både sol og regn. Men selv i de mest regnfulde stunder, så har du formået at få mig til at se solen mellem skyerne. Du har en fantastisk evne til at fokusere på det positive. For der findes jo ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning ik?. Og med dig ved min side ved jeg, at jeg er klædt godt på til alle de regnfulde stunder, som helt sikkert vil komme i vores fremtid sammen. Og når solen skinner vil den skinne endnu mere, fordi du er der til at dele det med mig.

Du er manden for mig, og jeg har valgt at sige ja til dig i dag, ikke fordi jeg gerne vil leve med dig, men fordi jeg ikke kan leve uden dig.

Jeg vil gerne bede jer alle sammen om at rejse jer op og udbringe en skål for min elskede mand, Per!

Redigeret af Anjajak
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3:

Kan jeg ikke få en kleenex , damn den er god sidder lige i skabet i mine øjne. :thumbsupsmileyanim:

Syntes du kommer meget vidt omkring og ikke mindst fortæller ham hvorfor han er din eneste ene.

du får dobbel dobbel 5 af mig.

Mon ikke vi får knebet en tåre eller flere på lørdag

Held og lykke med den, han skal nok ligesom mig ende med at lave en frederik :-)

Knus

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En rigtig, rigtig fin tale. :cheerleader3:

Selvom den måske ikke handler så meget om din kærestes person, så siger den hvorfor du elsker ham, og hvad han i det hele taget betyder for dig, og efter min mening er det i virkeligheden også det en bryllupstale skal. Alt det der med, at 'så er du sådan, og så gjorde du det der den gang' hører sig mere til til fødselsdage o.lign.

Jeg er helt sikker på, at din kæreste vil blive MEGET glad for din tale!

0

Del dette indlæg

Hvem der bare sad med de samme evner til at skrive sådan en kanon og egentlig også meget rørende tale som du har gjort.

Den er simpelthen alt det en tale burde være....

stort stort 5 tal herfra. :cheerleader3:

Knus fra søs

0

Del dette indlæg

Kleeeeeeeeeeeeeeeneeeex :bestwishes:

Jeg synes din tale er rigtig rigtig god - den er skrevet direkte til ham. det er tydeligt, at den ikke er skrevet til gæsterne eller sådan for at fortælle en hostorie om jer til gæsterne. Det er virkelig en tale fra dig til ham. Jeg synes overhovedet ikke du skal lave ngoet som helst om på din flotte tale.

Jeg blev virkelig rørt. :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer