Chrisling

Tilretning af brudekjole...

7 indlæg i dette emne

Som overskriften siger:

Er det nemmest at sy en kjole ind eller ud?

Jeg er er en str 36, og passer sådan set størrelsen perfekt, men skal have lidt mere plads foroven, hvis I forstår: :cowsleep: (HA, så fik jeg brugt den smiley!)

Er derfor i tvivl om ovenstående...

Det er jo også lidt et økonomisk spørgsmål, da tilretning jo godt kan blive dyrt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min faster er skrædder. og hun er lige blevet færdig med at ligge min kjole ind.

Hun formanede mig MEGET kraftigt om ikke at købe en kjole der skulle ligges ud da hun siger der er meget lidt stof i brudekjoler at tage af, og det derfor kan blive nødvendigt med en kile (mindre flatterende)

Så jeg kan kun formidle fasters ord videre.... Det er nemmest at få den lagt ind :cowsleep:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej

min mor er uddannet skrædder og hun siger også det kan lade sig gøre at sy ind men meget svært ud.

Hvilke mærke drejer det sig om?

Knus Rikke

Det er kjoler fra Benjamin Roberts...

De er temmelig store til mig i 38, men mangler kun lige ½ cm i hver side foroven i en str 36...hmmm....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

min mor er uddannet skrædder og hun siger også det kan lade sig gøre at sy ind men meget svært ud.

Hvilke mærke drejer det sig om?

Knus Rikke

Det er kjoler fra Benjamin Roberts...

De er temmelig store til mig i 38, men mangler kun lige ½ cm i hver side foroven i en str 36...hmmm....

Hej

Jeg vil klart spørge i butikken, de har meget erfaring men det er klart nemmest at sy en kjole ind.

Har butikken ikke en syerske? Det er tit billgst at få rettet sin kjole hvor man køber den. Jeg skal give 300 kr ofr at få min rettet til.

Knus Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Min kjole sad faktisk helt perfekt, men for at tilsikre, at jeg kan trække vejret hele dagen, lægger syersken den en cm. ud i både overdel og talje. Der var en meget bred søm i kjolen, så det kunne lade sig gøre.

Så det er altså et spørgsmål om, hvorvidt der er stof nok til, at kjolen kan lægges ud. Hvis jeg skulle op i en større størrelse ville der skulle ændres meget mere, da selve overdelen så ville være alt for stor.

Jeg havde først være i en overdel str. 34 - den sad godt til, men jeg kunne ikke trække vejret for dybt. Str. 36 sad rigtig godt, og så får den bare lige en lille cm ud, så jeg kan grovæde af bryllupskagen (det er jo dagens højdepunkt!!!!)

hæhæ :cowsleep:

Håber du finder en løsning!

Knus

:thumbsupsmileyanim: Wannebananabe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole blev også lagt ud (butikken havde bestilt en størrelse for lille hjem), og det kan ikke anbefales. Du vil altid kunne se, hvor den gamle syning har været - der er 'huller' i stoffet efter syningen. Der var ingen andre, som lagde mærke til det på dagen, men jeg gjorde. Og det var rigeligt.

Men jeg kan godt se, at hvis der 'bare' er tale om en lille smule foroven, så ses det jo ikke under dine arme alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer