hesselbjerg

Den fedeste polterabend

9 indlæg i dette emne

Så blev det vores tur til at blive poltet. OG SIKKE EN DAG!!!

Fredag eftermiddag var der en notits i avisen:

"Kære mor og far

I ønskes hjertelig tillykke med sølvbrylluppet.

Det vil glæde os at se familie, naboer og venner

til morgensang lørdag den 6. oktober kl. 9.

Hilsen pigerne"

Vi forberedte pigerne på et muligt rykind lødag formiddag.

Lørdag vågner jeg allerede lidt over 6, og kort efter kommer den store af pigerne op.

I det Peder og den yngste kommer op i stuen klokken 7, kommer der en hel flok ind i indkørslen!

Der bliver sat æreport op, og de begynder at synge. Så er der ellers dømt morgenhår...

Der var rundstykker i massevis, og masser af Dr. Nielsen og gul GaJol.

Ca kl. 10 begynder de at bryde op, og de tager alle afsted. Underlig fornemmelse. Peder var meget skuffet over at hans ældste lillebror ikke var der.

Vi skulle på barselsvisit om eftermiddagen. Da vi ankommer står faderen i pæne bukser, jakke og slips. Længere inde i stuen står en anden kammerat, ligeledes i pænt tøj. Vi får at vide, at vi beklagelig vis slet ikke skal være hos dem alligevel. Får ordre om at sætte o i bilen, og så ellers følge efter dem.

Vi kører hjem til Peders forældre, hvor vi afleverer pigerne. Alle deres ting var allerede ankommet.

Kører så hjemad, og der står så en flok og venter os. Efter lidt hygge (læs gul GaJol og dåse bajer), bliver jeg sat i en bil sammen med drengene. Peder bliver tilbage med tøserne. Han får bind for øjnene, og bliver kørt rundt i det meste af byen i trillebør. DErefter havner han i en af børnenes senge, og får den helt store tur. Får ansigtsbehandling, får benene barberet , lagt make up og så videre.

Imens er jeg ude og skyde efter lerduer og krus. Har aldrig skudt med gevær før, men rammer da 3 lerduer og to plastikkrus på 25 skud. Derefter tager vi hjem til os. Her skal så slåes søm i. Både "solo" og i konkurrence med drengene. Klarer mig rimelig, var i hvertfald ikke ringst...

Derefter får jeg skjorte, slips og jakke på, og en ny identitet. Resten af aftenen var jeg Peder. Vi skulle til bords, og da det vr os, der havde sølvbryllup, sad vi til højbords. Alle havde trukket en rolle. Nogle var vores børn (havde pludselig fået to drenge), nogle var naboer osv. Men "Helle" manglede. Vi satte os, og så kom "Helle" frem. Iklædt en stram rød kjole, selvsiddende strømper og hat.

Herefter var der dømt fest. Vi fik en "traditionel" sølvbryllupsmenu. Tarteletter, kalvekød og is. Klokken var ca 4 inden vi kom i seng.

Eneste minus var oprydningen dagen efter. Den var der ikke stor hjælp til... Der kom et par og hentede borde og stole, samt alt tomt emballage, samt det der skulle tilbage til, hvor de havde hentet maden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Super venner i har :thumbsupsmileyanim: Tillykke med dem!

Dejligt at høre om en virkelig god og gennemført PA - uden pinlige eller dumme indslag. Hvor sjovt at lave det tema!

Ja, hmmm! De skulle måske liiiiiige ha hjulpet med at rydde op dagen efter, men ok.. :smolf:

Knus - og tak for historien. Super inspiration til en fest!

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer