shiba

Rygestoptråd

17 indlæg i dette emne

Så er der fælles rygestop...eller fælles rygestoptråd, hvor man kan komme med gode råd, af med sine frustrationer, ja alt hvad der må opstå. Jeg lægger ud med min rygehistorie:

Jeg begyndte at ryge da jeg var 14. Så røg jeg uafbrudt indtil nytårsaften år 1999. Det var ikke mningen jeg ville stoppe der, men i min sagelige brandert, nægtede jeg at give 40 kr for en pakke smøger på værtshuset, og så sagde bartenderen for sjov, at jeg var nødt til at stoppe så. Jeg sagde:"Nå, så det tror du ikke jeg kan hvad?". og så stoppede jeg lige der i protest imod en bartender jeg hverken har set før eller siden...hehe... Så stoppede jeg i 8 måneder uden hjælp og uden problemer overhovedet.

Efter 8 måneder startede jeg på seminariet og flyttede sammen med en ryger i et lille hus vi lejede sammen. En aften i byen glemte jeg at jeg var stoppet i en brandert. Min kusine blev inviteret ud og danse og gav mig sin smøg som jeg bare tog imod og røg. Den smagte mærkeligt, men det var jo også menthol som jeg aldrig har røget, så jeg røg bare videre. Det var først da jeg slukkede den, at det gik op for mig, at jeg jo var stoppet. Så var jeg ret hurtigt ryger igen. Åndsvagt, for jeg var for længst ovre at savne det. Så røg jeg indtil 11.9.05. Og der stoppede jeg også uden de store problemer på trods af store personlige kriser.

Så mødte jeg Brian som røg, og igen glemte jeg til en fest at jeg var stppet og pludselig røg jeg igen. Så det har jeg så gjort i et halvt år nu kun, så det er for åndsvagt at det skal være så svært, for af mine rygestop erfaringer ved jeg, at det kun er slemt den første uge, og at jeg derefter ikke tænker på rygning mere og ikke har lyst til at ryge. Ved sidste rygestop stoppede jeg bare ved at læse en lille bog der hedder "rygestop" af en Ian et eller andet. Når den er læst, har man bare lyst til at stoppe. Det tager en dags tid at læse, og der er intet om rygerlunger eller trælse billeder. Det handler blot om psyken. Den kan i hvert fald anbefales. Den virker bare kun en gang. Har læst den igen uden resultat, men på mit arbejde var vi ca 10 der stoppede ved at læse den, og ved at vi var flere der stoppede samme dag.

Så kom så piger. Vi kan godt!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, jeg hedder Charlotte og jeg er ryger :smoking:

Jeg kopierer lige hvad jeg har skrevet i min egen tråd om min ryger historie:

Så vidt jeg husker startede jeg ca omkring de 14-15 år. Jeg røg ikke sådan rigtig fast på det tidspunkt, men da jeg kom i 8. klasse blev det desværre fast. Jeg holdt op i tre måneder for fem år siden, hvor jeg desværre faldt i igen, og ellers har jeg faktisk ikke prøvet at stoppe. Jo, Jens og jeg stoppede for et år siden, mener jeg. Det virkede for ham, men jeg holdt kun en enkelt dag. Var seriøst ved at gå til at raseri og had. Efterfølgende trappede jeg så ned, så jeg faktisk var nede på kun at ryge tre om dagen. Til min svendeprøve i feb/marts trappede jeg dog op igen og siden da har den vel ligget på omkring de 15 om dagen, tror jeg.

Så det her er nok mit aller mest seriøse stop nogensinde, og jeg er overbevist om at jeg kan (det prøver jeg ihvertfald ihærdigt at bilde mig selv :rolleyes: )

Status:

Jeg har været røgfri i to dage og generelt går det udmærket. Min lunte er noget kort og følelserne sidder uden på tøjet, men jeg tror jeg kan klare det. Idag havde jeg min første store krise, men jeg kom over den uden at falde i.

Yndlingsspise lige nu: M&Ms, lakrids (er perfekt til rygestop - man har ikke lyst til en cigaret med den lakridssmag i munden) og kaffe (det fungerer total godt for mig)

0

Del dette indlæg

Jeg hedder maria og jeg har røget siden jeg var 19 år, nu er jeg 38 år. Jeg holdt op sammen med min mand for ca. 3-4 år siden og holdt i 5 måneder. Men tog også 6 kg. på og derfor begyndte jeg at ryge igen.... Min mand ryger stadig ikke.

I perioder vil jeg gerne stoppe og ryger heller ikke så meget, men føler mig stadig ikke klar til at droppe smøgerne, der sker for mange ting omkring mig lige nu... Jeg tror at den største grund til at jeg kunne stoppe sidst, var at min mand ville blive kanon sur hvis jeg begyndte igen.... :rolleyes: det blev han også, men det er jo overstået nu hehe... så jeg ryger videre og stopper måske en dag ude i fremtiden... :smoking:

Held og lykke til jer andre

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Hej

Så er første dag i gang som røgfri. Kan mærke at jeg har taget en beslutning nu om at stoppe.

Status

Jeg er desværre allerede bukket under... :bearhug:

...og har købt nicotin sugetabletter på apoteket :denmarkflag: hehe...nåh snydt hva´?

Jeg havde gode erfaringer med dem sidst jeg stoppede. Er helt overbevist om, at jeg ikke gider at stoppe med at ryge, for i stedet at blive afhængige af de her nicotinhalløjsaer. Men sidst tog jeg dem i et par dage, og nåede vel at suge 6 af dem inden de blev lagt på hylden. Jeg kunne bare mærke nu her, at jeg måtte gøre noget, for ikke at ende som de andre dage...med en smøg i munden. Nu sidder jeg så her med en sugetablet i stedet, og har det helt fint med det. De smager faktisk direkte godt og tager fuldstændig lysten til at ryge. Så må jeg bare holde mig selv op på, ikke at fortsætte med dem. Min mors veninde tygger stadig nicotintyggegummi her 10 år efter at hun stoppede med at ryge, og det gider jeg simpelthen ikke...

Hvordan går det med dig Charlotte...(Dette er ikke AA med BK...hehe...)

Hej Maria. Og velkommen.

Man skal heller ikke stoppe før man er klar til det og er træt af at ryge. Så er det dømt til at mislykkes tror jeg. Jeg synes ikke det er pinligt at falde i igen...det er trods alt mange års misbrug. Og indrømmet: det er sgu hyggeligt at ryge...men jeg gider ikke mere. Er simpelthen så stolt at Brian over at han er stoppet. Så nu er det altså også nu for mig. Du hopper bare med på vognen her når du er klar, så er BK`s rygerstøttegruppe klar :denmarkflag: Indtil da, kan du jo bare følge vores...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hedder maria og jeg har røget siden jeg var 19 år, nu er jeg 38 år. Jeg holdt op sammen med min mand for ca. 3-4 år siden og holdt i 5 måneder. Men tog også 6 kg. på og derfor begyndte jeg at ryge igen.... Min mand ryger stadig ikke.

I perioder vil jeg gerne stoppe og ryger heller ikke så meget, men føler mig stadig ikke klar til at droppe smøgerne, der sker for mange ting omkring mig lige nu... Jeg tror at den største grund til at jeg kunne stoppe sidst, var at min mand ville blive kanon sur hvis jeg begyndte igen.... :bearhug: det blev han også, men det er jo overstået nu hehe... så jeg ryger videre og stopper måske en dag ude i fremtiden... :smoking:

Er du helt sikker på at du ikke har lyst til at stoppe sammen med mig og Shiba? Vi er gode til at bakke hinanden op og har ovenikøbet vores helt egen mantra sang fundet på af Chrisling :denmarkflag:

Hvis du skulle skifte mening så meld dig endelig herinde. Og skriv da også endelig hvis du bare har nogle overvejelser :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Nå, så blev det vist tid til min daglige status

Ved I hvad? Det går bare forrygende :bearhug::denmarkflag::biggrin:

Selvfølgelig har jeg tænkt på cigarretter idag og abstinenserne er der da også, men jeg har ikke engang været tæt på at falde i. Det er simpelthen så vildt. Jeg troede ikke det ville gå så let :)

Til gengæld havde jeg en frygtelig nat, hvor jeg næsten ikke har fået sovet. Jeg drikker sindssygt meget kaffe nu her, fordi det hjælper helt vildt på min rygetrang. Det er jo så ikke lige det allersmarteste, når man jo egentlig også gerne skal have noget søvn :toot: Så jeg har været vågen enormt meget i nat, og abstinenserne vågnede selvfølgelig også -HAHA-

Iben, for fanden, din dør :hug:

Jeg troede lige du var faldet i. Den hoppede jeg fuldstændig på -HAHA-

Dejligt at det går fremad med dig og at du er så fast besluttet på at stoppe denne gang. Jeg synes simpelthen det er så fedt med vores lille klub her. Det er rart at kunne følges ad på denne måde også.

Nå.... nu tror jeg at jeg vil søge lidt på nettet efter en oversigt over de forbedringer der sker med en dag for dag. Det må da være motiverende :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hehe...der fik jeg dig, charlotte.

Nu er første dag snart gået. Jeg synes det er ret hårdt her om aftenen. Men jeg er fast besluttet på at klare den. Dagen i dag har faktisk ikke været så slem, det er mest her i aften. hmm...men jeg ved jo, at allerede i morgen er det nemmere. Så jeg tror jeg går tidligt i seng.

0

Del dette indlæg

Ja, det gjorde du sgu, Iben. Jeg var helt overbevist om at du var faldet i :biggrin:

Nå... så er jeg ved at have nået tre hele dage uden cigaretter :bearhug:

Jeg er begyndt at hoste temmelig meget. Det betyder mine firmehår er ved at vokse ud igen :denmarkflag::toot:

Sidst jeg holdt op med at ryge, var jeg nok sådan cirka jordens største kælling. Jeg var arrig og fyldt op med had og vrede. Det blev ovenikøbet så slemt at jeg pludselig ikke forstod hvad Jens og jeg lavede sammen og hvad jeg egentlig så ham... jeg begyndte ret hurtigt at ryge igen efter det.. kald mig bare splittertosset.

Denne her gang er det dog helt anderledes... Virkelig meget anderledes -HAHA-

Jeg havde et lille arrighedsanfald igår, men det er fuldstændig gået over igen. Nu er jeg bare overgearet, fjollet, glad og faktisk grænsende til lykkelig. Jeg forstår virkelig ikke hvad der sker med mig. Jeg havde bestemt ikke regnet med denne reaktion - går og griner hele tiden - men det er da bestemt at foretrække fremfor det andet :denmarkflag:

Tror jeg skifter navn til lalleglade lolle :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I perioder vil jeg gerne stoppe og ryger heller ikke så meget, men føler mig stadig ikke klar til at droppe smøgerne, der sker for mange ting omkring mig lige nu... Jeg tror at den største grund til at jeg kunne stoppe sidst, var at min mand ville blive kanon sur hvis jeg begyndte igen.... -HAHA- det blev han også, men det er jo overstået nu hehe... så jeg ryger videre og stopper måske en dag ude i fremtiden... :smoking:

Er du helt sikker på at du ikke har lyst til at stoppe sammen med mig og Shiba? Vi er gode til at bakke hinanden op og har ovenikøbet vores helt egen mantra sang fundet på af Chrisling :)

Hvis du skulle skifte mening så meld dig endelig herinde. Og skriv da også endelig hvis du bare har nogle overvejelser :denmarkflag:

Vil da forresten vildt gerne høre jeres mantra sang...

Tusind tak... hvor er I søde begge 2 :denmarkflag: Det er sq lige før jeg overvejer at stoppe sammen med jer.... :toot: bare fordi I er så positive.... meeeeen hvis jeg stopper nu, ved jeg at jeg hurtigt ville falde i igen, fordi der er så meget kaos omkring mig lige nu.... Jeg vil hellere være HELT klar, og så holde det, når jeg skal stoppe... Ligesom I gør nu...

Men det er helt sikkert rigtig fedt at ha' nogen til at bakke en op.... syns det er super det I gør... :biggrin:-HAHA-

Imens tager jeg mig lige en nat-smøg :smoking: sorry -HAHA- vi blev lige vækket af min mands arbejde :hug: og han var nød til at køre derned... surt når man lige var faldet i søvn og nu er jeg bare lys-vågen... -HAHA-

Håber ikke at du har drukket dig til plirrende vidtåbne øjne i kaffe igen i nat Loller... -HAHA-

Vil da forresten vildt gerne høre jeres mantra sang... :bearhug:

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

JA hej jeg hedder iben og jeg har været røgfri ryger i 1 dag og er så nået til dag 2. :carrot:

Og det går fint. Jeg har hverken røget eller haft behov for de der nikotinhalløjsaer endnu. Men har dog brugt 2 livliner for at tænke på noget andet: har sat en tøjvask over og har været i bad. Heldigvis har jeg nok 5 tøjvaske endnu at beskæftige mig med...hehe... Indtil videre er det ikke slemt i dag. Og så kan jeg lægge make-up for jeg skal til surprisebryllup i eftermiddag/aften. Vil jo gerne begrænse forbruget af den nikotinerstatning. Jeg spiser nemlig ikke sådan rigtig slik. Så kan ikke bruge det som erstatning. Men har det som dig Charlotte, at så må man sgu tage hånd om erstatningerne bagefter. Vil bare så gerne, at det kun er her de første dage, at jeg har brug for dem.

Alle velkomne her på holdet...

0

Del dette indlæg

Og så var der fællessangen (kopieret fra Lollerbergs tråd):

:denmarkflag:Hissa-hussa-hejsasa,nu skal smøgerne ha' dada :denmarkflag:

Hehe...ja tøser...kom så... hep så på os...

Charlotte, jeg tænkte på, om du har overvejet at drikke koffeinfri kaffe nu dit forbrug er blevet så højt, at du efterhånden må ligne en zombie pga manglende søvn om natten??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I perioder vil jeg gerne stoppe og ryger heller ikke så meget, men føler mig stadig ikke klar til at droppe smøgerne, der sker for mange ting omkring mig lige nu... Jeg tror at den største grund til at jeg kunne stoppe sidst, var at min mand ville blive kanon sur hvis jeg begyndte igen.... :) det blev han også, men det er jo overstået nu hehe... så jeg ryger videre og stopper måske en dag ude i fremtiden... :smoking:

Er du helt sikker på at du ikke har lyst til at stoppe sammen med mig og Shiba? Vi er gode til at bakke hinanden op og har ovenikøbet vores helt egen mantra sang fundet på af Chrisling :hug:

Hvis du skulle skifte mening så meld dig endelig herinde. Og skriv da også endelig hvis du bare har nogle overvejelser :)

Vil da forresten vildt gerne høre jeres mantra sang...

Tusind tak... hvor er I søde begge 2 :blink: Det er sq lige før jeg overvejer at stoppe sammen med jer.... :cheerleader3: bare fordi I er så positive.... meeeeen hvis jeg stopper nu, ved jeg at jeg hurtigt ville falde i igen, fordi der er så meget kaos omkring mig lige nu.... Jeg vil hellere være HELT klar, og så holde det, når jeg skal stoppe... Ligesom I gør nu...

Men det er helt sikkert rigtig fedt at ha' nogen til at bakke en op.... syns det er super det I gør... :kiss:-HAHA-

Imens tager jeg mig lige en nat-smøg :smoking: sorry -HAHA- vi blev lige vækket af min mands arbejde :) og han var nød til at køre derned... surt når man lige var faldet i søvn og nu er jeg bare lys-vågen... -HAHA-

Håber ikke at du har drukket dig til plirrende vidtåbne øjne i kaffe igen i nat Loller... -HAHA-

Vil da forresten vildt gerne høre jeres mantra sang... :)

Hvis du finder motivationen, så melder du dig bare herinde :rolleyes: Kender godt det med at være helt klar. Det har jeg ikke været før nu, og derfor tror jeg også det lykkes denne gang

0

Del dette indlæg

:):rolleyes::kiss::hug:

Så er jeg nået til sjette dagen, og for første gang siden jeg stoppede, har jeg haft en virkelig god nat. Jeg har sovet som en sten.. faktisk helt til nu.. og spørg lige om det var tiltrængt :)

Der var en mindre krise igår, men jeg kan tydeligt mærke forskel som dagene går. Afhængigheden er ikke længere helt så udtalt og jeg tænker mindre og mindre på cigaretter. Alt i alt så går det bare godt :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg nået til 6.dagen, og det går fint vil jeg sige. Altså jeg husker det som mindre "smertefuldt" de andre gange jeg er stoppet, men det har nok været det samme, men det har jeg så bare lykkeligt glemt. Det kan også hænge sammen med at jeg går sygemeldt og ikke kan meget andet end at være på BK for tiden.

I går tog jeg kun to nikotinsugedimser, og havde overhovedet ikke brugfor flere, så målet for i dag må være at nøjes med en, eller helt lade være.

Jeg synes stadig der er kriser, men de varer så kort tid. En krise = at sætte vasketøj over...hehe...så er lysten væk igen. Så jeg får vasket tøj helt vildt.

Så tager vi lige denne:

:unsure:HUUG HISSE-HUSSE-HEJSASA NU SKAL SMØGERNE HADADA :sm::blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer