CatieJ

Eventyr med prinsesse og frø?

3 indlæg i dette emne

Vi har valgt temaet askepot/eventyr.. Men jeg har altid lavet sjov med at min kæreste var en frø med en prins skjult indeni.. (Han havde haft et godt øje i 2 år til mig, før jeg så til hans side.. gad ham ikk til at starte med) hehe.. Men så faldt jeg pladask for ham, og så blev "frøen" jo til en prins.. Nå, men har så tænkt mig at skrive noget ala et eventyr omkring dette i min tale til ham (ved godt der er længe til, men synes det er rart at starte tidligt med ideerne)... og så tænkte jeg på.. Synes i det gør noget at man i talen går fra sit askepottema over til frø/prinsesse eventyret?

ALtså temaet for brylluppet er jo eventyr (dog mest askepot).. og det er jo 2 forskellige eventyr.. men gør det noget?

Har fundet en sød frø bamse (fandt ide fra en tidligere tråd) som jeg har tænkt på at bruge som sangkjuler, til sangen jeg har skrevet til ham.. og så havde jeg tænkt på at lave det på grønt papir, med frø prinsen klistermærker på.. m.m.

Men hvad synes i?

Og så et sidste spørgsmål, nogen der kan huske hvad det eventyr hedder med prinsessen/pigen der kysser frøen som bliver til en prins? Kan sgu ikk huske det..

Suk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

det skulle vel ikke være noget a la det her??

Eventyret KYS FRØEN

Genfortalt af Kitti Briksby

Der var engang en smuk prinsesse. Ja - så smuk så solen altid skinnede - der hvor hun var.

En dag under de skyggefulde træer - legede hun helt alene med sin nye bold. Med et blev bolden væk. Hun ledte og ledte - væk var den. Pludselig lød der et kvak - prinsesse er det bolden, du leder efter - kvak.

En frø der snakker - tænkte prinsessen - har man hørt det med. Ja - joh snøftede prinsessen - Gi' mig den så!

Næh - kvak - sagde frøen. Kun hvis du tager mig med op på slottet - kvvakkk.

Åh - hvor er den ækel - tænkte prinsessen . Men højt og tydeligt sagde hun - Ja.

Frøen kravlede op af søen - skubbende bolden foran sig og vips - da prinsessen kunne nå bolden - snuppede hun den og løb op til slottet.

Om aftenen bankede det på slotsporten, og kongen gik ned og lukkede op. Hvad en frø - sagde kongen. Kvak - sagde frøen - Din datter holder ikke hvad hun lover - Kvakk. Nå. Så det gør hun ikke - sagde kongen - det er da også for galt.

Kongen samlede frøen op og bar den op til prinsessen - der lige var ved at spise aftensmad.

Store og flove blev hendes øjne, da kongen satte frøen på bordet. Holder du ikke hvad du lover min datter - sagde kongen og lød lidt vred.

Jo - pippede prinsessen.

Men det var jo ikke rigtigt - vel!

Kvak - sagde frøen - jeg er god til at fortælle historier - tag mig med op i seng - så skal du bare høre Kvvakk.

Og vil du bare tænke dig - prinsessen tog den med og satte den på sin hovedpude. Ja - en hel time kom den ene kvakhistorie efter den anden.

Frøen blev lidt træt. Åh fortæl - fortæl - sagde prinsessen.

KVVAARRKK sagde frøen - kun hvis du giver mig et kys.

Og prinsessen gjorde det med lukkede øjne.

Da hun slog øjnene op igen - sad den smukkeste prins i sengen.

FORSKRÆKKET - ja det blev hun.

FLOV - ja det var hun - også lidt.

GLAD - ja det blev hun helt bestemt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer