Guest carinap

Kroatien?

8 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne brude.

Dette er jo stedet hvor man får svar på alle sine spørgsmål, så jeg håber I kan hjælpe.

Vi overvejer at pakke bilen og køre til Kroatien til sommer. Mht til overnatning er vi dog helt på bar bund, så det er her I kommer ind i billedet. Er der nogen der kan anbefale gode steder i Kroatien, gerne specifikke lejligheder/hoteller (gerne i den lidt bedre klasse - det er jo lidt honeymoon :cheerleader3: )

Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er meget åbne for forslag, det eneste vi har aftalt er at vi pakker bilen og kører afsted :loveboard:

Vi er mest interesserede i en lejlighed (uden pension :-)) eller lækkert hotel med morgenmad. Det må gerne være forholdsvis tæt på strand. En større by må også gerne ligge i nærheden, så der evt også er lidt at se på. Men ellers har vi ikke så mange ønsker, så fyr bare løs :cheerleader3:

Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt har I mod paa at koere?

De fleste danskere tager jo "kun" til det nordlige Kroatien - Istrien.

Har aldrig selv vaeret der, men det skulle vaere meget smukt :cheerleader3:

Jeg vil anbefale jer at tage ned sydpaa - til Dalmatien og ogsaa endnu laengere syd paa, helt ned til Dubrovnik (stor by).

Suuuper laekker kyststraekning og flotte gamle byer. Paa vej derned af, skulle i naesten slaa et smut forbi Plitvice National Park og se de mange smukke vandfald og krystalklare soer.

Jeg har som saadan ikke nogen hotelerfaring fra Kroatien da vi altid enten har boet hos familie eller lejet vaerelser hvor vi kom frem. Vaerelser er der massere af, dog er det en god ide at forudbestille i hoejsaesonen...der er dog en hvis charme ved at finde et sted at bo efterhaanden som man kommer frem.

Jeg har selv boet i Rogoznica (lille by) flere gange, og det var rigtig godt. Lidt nord for Rogoznica ligger der den hyggeligste lille by i verden - Primosten. Jeg ved ikke hvordan det er med hoteller mv der, men det var maaske vaerd at bruge et par dage der, derer meget romantisk og intimt. Ellers kan jeg ogsaa anbefale oe-hop til Hvar, Bol og Korcula - hvis der er noget Kroatien er kendt for, saa er det jo deres smukke oer :loveboard:

Split (stor by) har jeg ikke saa meget fidus til - jo, den gamle bydel er helt klart oplevelsen vaerd, men ellers er der ikke saa meget at se.

Som du nok kan hoere vil jeg anbefale jer at rejse lidt rundt mens I er dernede, og ikke kun bo et sted. Men det afhaenger selvfoelgelig af hvor lang tid I skal vaere afsted?

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha jeg er også stor fortaler for Kroatien, SÅ DEJLIGT! :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil dog anbefale jer ikke at holde ferie i Istrien, da det ikke rigtig giver et indtryk af det dejlige land Kroatien er, i hvert fald ikke for mig.. det er for turisted...

Ligesom Chrisling vil jeg anbefale enten Dalmatien eller Dubrovnik, planlægger selv en ferie til Dubrovnik.

Rigtig god fornøjelse, der er SKØØØØØØØØØNT! :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uuuuuh...Kroatien..mit favoritland :loveboard: Vi har flere gange väret i en lille by der hedder Umag i Istrien. Gå ind på Google og sög på Umag. Men vi bor ikke på hotel når vi er der, vi har campingvogn og bor på Camping Finida.

Glem IKKE at smage Grappa...hehe :smolf:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var på bryllupsrejse i Umag, Istrien...

Men medmindre man er til det meget turistede, så vil jeg anbefale at tage til en mindre kendt by, og køre en masse rundt. Vi var dog på et Spa-hotel lige ved standen, og det var vores hovedformål med turen - spa og wellness, så det var fint nok til det behov. Vi tog på bustur en dag, og så meget mere af det rigtige kroatien på den måde. Og vi er bestemt intresserede i at komme til Kroatien igen - længere ned i landet, som de 2 mere rutinerede anbefaler

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer