rikkepc

"ophængning" af slæb på kjolen.

7 indlæg i dette emne

Jeg har købt en kjole med lidt slæb på og har valgt ikke at bruge stedets skrædder da jeg bor i Sverige og kjolen er købt i dk.

Den skal kun ligges op også til det store spørgsmål, hvordan skal man lige lave den løkke man "hægter"slæbet op i når man bliver lidt træt af det lange slæb.

Den skal jo helst ikke kunne ses uden på kjolen,er meget i tvivl.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

alt efter hvilken stil kjolen er i kan man lave en lille hægte under kjolen og så få det op at hænge inde fra, hvis du forstår.

Ellers kan man få lavet en lille knap i matchende materiale og få den til at hænge uden på kjolen.

Det er jeg sikker på at kontaker du en skrædder, så kan de sagtens gøre så det bliver usynligt.

Håber du finder ud af det.

0

Del dette indlæg

Jeg har købt en kjole med lidt slæb på og har valgt ikke at bruge stedets skrædder da jeg bor i Sverige og kjolen er købt i dk.

Den skal kun ligges op også til det store spørgsmål, hvordan skal man lige lave den løkke man "hægter"slæbet op i når man bliver lidt træt af det lange slæb.

Den skal jo helst ikke kunne ses uden på kjolen,er meget i tvivl.

Det kommer lidt an på hvordan slæbet er syet og hvordan det vil blive pænest. En lille knap eller en broche kunne være en løsning. Eller måske en dansestrop af smal satinbånd invendigt i slæbet syet fast i en søn så det ikke kan ses ud på kjolen.

0

Del dette indlæg

Hej

Du kan sy en lille transe i hånden lidt ned på på kjolen ca. ved knæet i midter sømmen og den skal lige have fadt i foret også sætten en lile knap der hvor kjolen lukkes, jeg ved ikke og det er snøreryg el. lynlås, men lige nede i spidsen, hvis det ikke til at forstå så send mig en Pm så skal jeg nok hjælpe dig.

Sætter lige et par billeder ind.

Yobbo

post-27375-1224869264.jpg post-27375-1224869275.jpg post-27375-1224869286.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Yobbo.

De er rigtige fine de billeder du har sat ind :thumbsupsmileyanim:

Min kjole er med knapper små knapper hele vejen ned i ryggen så det var bare de små transer jeg skulle ha styr på.

Mange tak for hjælpen det skal nok blive rigtigt fint.

0

Del dette indlæg

Hej Yobbo.

Min kjole er med knapper små knapper hele vejen ned i ryggen så det var bare de små transer jeg skulle ha styr på.

Husk at forstærke de knapper du regner med at skulle bruge til at hægte slæbet op med...

Sådan et slæb vejer rigtig meget, så der skal ikke meget til, førend den ryger af..

Og jeg siger knapper fordi, jeg fandt ud af, at når man danser, så skal slæbet altså temmelig højt op, så folk ikke træder i det.. :cheerleader3:

Jeg tror jeg tabte 3 knapper, men det var også fordi der var én som trådte på min kjole, og ikke opdagede det, så da jeg flyttede mig, kunne den forstærkede knap ikke holde til det, og så røg slæbet ellers længere og længere op.. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hej Yobbo.

Husk at forstærke de knapper du regner med at skulle bruge til at hægte slæbet op med...

Sådan et slæb vejer rigtig meget, så der skal ikke meget til, førend den ryger af..

Og jeg siger knapper fordi, jeg fandt ud af, at når man danser, så skal slæbet altså temmelig højt op, så folk ikke træder i det.. :cheerleader3:

Jeg tror jeg tabte 3 knapper, men det var også fordi der var én som trådte på min kjole, og ikke opdagede det, så da jeg flyttede mig, kunne den forstærkede knap ikke holde til det, og så røg slæbet ellers længere og længere op.. :boohoo:

Ja, jeg var så uheldig at lade mig spise af med en tryklås indeni kjolen. jeg ved ikke hvorfor den ellers så udmærkede skrædder mente at jeg kunne nøjes med det. Jeg tvivlede, men lod det så blive ved det hvilket resulterede i at jeg brugte ekstremt meget tid på at hægte slæbet op igen og igen og igen fordi det faldt ned hele tiden. Til sidst gik tryklåsen i stykker og jeg måtte rende rundt med kjolen i hænderne.

Det skal lige siges at det var et havebryllup velsignet med heldagsregn så kjolen blev meget våd, beskidt og derfor tung.

Regnen var ok, vi havde en skøn dag, men det med slæbet var pisse irriterende! Jeg blir sgu sur på skrædderen når jeg tænker på det...

mvh

Pernille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer