Guest mpindj

Gennemsigtigt billede

11 indlæg i dette emne

Hej

Vi sidder og laver STD-kort og vil gerne have en stregtegning af et brudepar på.

Vi har selv fundet en tegning på nettet.

brudepar.jpg

Vi kan også godt få "inverted" billedet så brudeparret bliver sort, men så kommer vi i problemer derfra, fordi vi også gerne vil have gjort baggrunden gennemsigtig, så brudeparret kan sættes oven på en farvet baggrund. Det mest avancerede program vi har pt. er GIMP.

Så nødråbet er lidt langt, men:

Er der en der kan hjælpe os med at lave det viste brudepar om til sorte streger og med gennemsigtig baggrund?

Eller er der en der har en lignende stregtegning de vil dele med os? (Som er med sorte streger og ingen baggrund)

Sidste mulighed; Er der en der kan hjælpe mig/os med hvordan man får lavet en gennemsigtig baggrund i et program af en art.

Filformatet for tegningen er ikke så vigtig, bare vi kan få en tegning der kan bruges.

Uhh jeg krydser fingre for een af jer kan hjælpe os

På forhånd tak

Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har prøvet, men jeg er ikke sikker på, at jeg har gjort, hvad du eftersøger. Her får du lige nogle forsøg...

post-34723-1233518191.jpg post-34723-1233518407.jpg

Det med at lave baggrunden hvid og stregerne sorte er det jeg mente med at "inverte" dem :thumbsupsmileyanim:

Men det med den gennemsigtige baggrund virker ikke :cheerleader3:

Jeg forsøger at sætte dem ind via en skabelon på vistaprint.dk, og da farven er lyselilla, så ser det ret kikset ud med en hvid boks i den ene side! Tydeliggører det hvad jeg spørger efter?

Men tak fordi du gad prøve :cheerleader3:

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Arh, nu er jeg med.

Jeg er ikke sikker på, at man/jeg kan gøre det du er interesseret i - altså nærmest at løfte brudeparret op på den lilla baggrund.

Man kan godt skære hele vejen rundt om parret, men da de jo primært består af hvid farve, ville det ikke løse problemet.

Jeg ville også sagtens kunne lave dem med den rigtige lilla baggrund, hvis jeg havde mulighed for at gøre det i mit billedprogram hvor jeg fx har den funktion at kopiere en helt bestemt farve og så udskifte den hvide med denne farve.

Men for at det skulle lade sig gøre, skulle hele det billede, som I laver inde på vistaprint først laves i et billedredigeringsprogram og dernæst sættes ind i vistaprint... Hvis I arbejder direkte i vistaprint (som jeg selv gjorde med mine save the date-magneter), så kan man så vidt jeg husker ikke lave så meget avanceret billedredigering...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu skulle brudeparret gerne være på en gennemsigtig baggrund. Finten er at fjerne baggrunden og derefter gemme som gif - det filformat kan nemlig håndtere transparens i modsætning til jpeg

post-29599-1233556129.gif

Tak for hjælpen :thumbsupsmileyanim:

Så kom jeg bare ud i at brudeparret bliver rigtigt grynet når jeg sætter dem ind :cheerleader3:

Vi skal måske bare helt droppe vores ide ??? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer