LizetteN

Hvilke ris skal man bruge?

11 indlæg i dette emne

Jeg er så småt gået i gang med risposerne.. Og vi har valgt at købe grødris da de er "pænest" og har hørt de ikke gør så ondt at blive ramt af..

Men nu har jeg så fået fortalt at grødris smitter af på gommens jakkesæt og ødelægger det.. Så er blevet i tvivl om jeg vil bruge grødris nu.. Men har jo købt 6 kg eller sådan noget..

Nogen erfaringer med dette?? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skyl dem grundigt i et par gange koldt vand, så skyller man det rismel af, som vil sætte hvide mærker på tøjet :)

Og derefter læg risene til tørre et par timer på nogle viskestykker, så er de lige så fine og klar til bryllupsbrug

Sådan har jeg gjort :)

0

Del dette indlæg

Grødris er de mest behagelige at få smidt efter sig (hvis det da kan kaldes behageligt hehe) netop fordi de er runde i enderne.

Ja de kan smitte af på mørkt tøj, men det er lige til at fjerne med en klædebørste eller en tør skumvaskeklud, så det er altså ikke noget tøjet bliver ødelagt af...

Alternativt kan man også skylle dem men så skal man virkelig sørge for at de tørrer HELT inden de pakkes i risposer og lægges i kurv/kasse da der jo ellers sker en forrådnelsesprocess...

0

Del dette indlæg

Jeg har bare hørt om en der fik ødelagt tøjet helt af dem og det ikke kunne redes.. :-S

så skulle da lige høre.. men god ide det med at skylle dem.. det tror jeg da jeg vil gøre.. og så ligge dem et varmt sted så de kan tørre et par timer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan vaskede i dem?

Lige nu er jeg gået i gang med at vaske dem i si og så ligge dem på håndklæde og bruge hårtørrer

Og vi har også taget metoden med at putte dem på bradepande og i ovnen på vamluft..

er der en nemmere måde???

0

Del dette indlæg

6 kg :) Damn det er meget ris. ;)

Vi har brugt grødris, da det er flot hvidt men især pga. de bløde ender modsat almindelige ris.

Jeg har vasket vores i en si og lagt dem ud på viskestykker i meget tyndt lag. 3 gange i løbet af et par timer rodede jeg lidt rundt i dem, så de blev helt tørre over det hele.

Mht dine 6 kg., så har jeg kun brugt 1½ kg og har 90 risposer med ca. 15g i hver. Blot til sammenligning :)

0

Del dette indlæg

HAHA Pernille..

Kunne godt lyde som om jeg har købt LIDT for meget :-)

Jeg laver ca. 100 stk. til kirken og så skal jeg lave ca. 60 stk der bruges til bordkort hvor der er lidt ekstra med ris i .. :-)

Men har nok lidt for mange så.. :)

Men det lyder som om jeg har gjort det på den samme måde så.. har bare brugt hårtører fordi jeg var lidt utålmodig

0

Del dette indlæg

HAHA Pernille..

Jeg laver ca. 100 stk. til kirken og så skal jeg lave ca. 60 stk der bruges til bordkort hvor der er lidt ekstra med ris i .. :-)

Men det lyder som om jeg har gjort det på den samme måde så.. har bare brugt hårtører fordi jeg var lidt utålmodig

Thi hi, I får et helt fodboldhold af børn med 6 kg ris :):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HAHA Pernille..

Thi hi, I får et helt fodboldhold af børn med 6 kg ris :cheerleader3::cheerleader3:

Hihi Jah så gode vi er til doseringer så må man da regne med det.. hehe :)

0

Del dette indlæg

HAHA Pernille..

Jeg tror altså også, jeg brugte ca. 6 kg. på ca. samme antal risposer :) - men det blev også nogle store flotte nogle! Så det er nok ikke helt ved siden af - og hellere have nok, og så have til risengrød bagefter...

0

Del dette indlæg

Godt at høre Helle.. Købte også rigeligt for at være sikker, også fordi nogle af dem skal være lidt store :-)

jahh jeg springer godt nok risengrøden over men så kan manden da få lidt grød.. hihi

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer