Miss-Lena

Hvor lang tid kan afskårne blomster holde sig?

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvis i får de friske vare som er kommet på torvet fra holland fredag, kan i sagtens pynte fredag, det skal de kunne klare... bare sørg for et friskt skråsnit (med kniv og ikke klippet med saks ;) ) og så i vand med det samme, så er der ingen problemer...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lena,

de forsøg med cala'er jeg lavede for 14 dage siden, de holdte sig smukke og "oprejste" i 4 dage. Med til historien hører den info, at det var ekstremt billige blomster - havde købt dem hos Illum's blomsterhandler 10 stk for kr,- 20......

Så de kan sagtens holde sig fra fredag til lørdag. Hvad gør du? Putter du dem i reagensglas-lignende rør eller hvad? Har du leget med kreationerne? For så skal vi da se billeder......

God weekend.

KH

Connie

post-36674-1254561733.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

Nej, jeg har ikke afprøvet det.Og det bliver nok først når de endelige blomster skal hænges op at jeg går i gang med det. Men jeg har nu afprøvet med en afklippet orkide i vand og den er fin endnu efter 3 dage - og det er jo rigeligt.

Vi skal jo have svævende lys, lys på bordene og så tænkte jeg svævende orkideer. Planen er at jeg køber sådan nogle plastrør de bruger ved blomsterhandlerne til enkelte roser og hænger på den måde en gren op i loftet hængende i fiskesnørre. Lige inden gæsterne kommer får jeg nogen til at tage plast tutterne af.

0

Del dette indlæg

Tror bare det er vigtigt at stille blomsterne koldt natten over, men de er jo hurtige at stille på bordet på dagen

DEt kan de sagtens for det er så kort tid. Men jeg ville ikke ha varme på natten over for det kan hurtigt tage livet af blomsterne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror bare det er vigtigt at stille blomsterne koldt natten over, men de er jo hurtige at stille på bordet på dagen

DEt kan de sagtens for det er så kort tid. Men jeg ville ikke ha varme på natten over for det kan hurtigt tage livet af blomsterne.

Lige nøjagtig med orkideer ville jeg være lidt forsigtig med at slukke helt for varmen, for de kan nemlig ikke tåle temperaturer under 17 grader. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer