marielp

terrierplaynet

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg opdagede lige siden i dag - hvor er der bare mange fine sko! Hvordan er kvaliteten af dem?

Svarer størrelserne til "danske" størrelser? Eller skal man gå et nummer op/ned i forhold til det man plejer? Er sikker på jeg skal have nogle sko derindefra! Måske ikke til brylluppet, men blot til at opdatere skogarderoben... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm, det er altså en engelsk side... så der betaler man jo ikke told tøser ;) Så shop i bare løs ;)
tjaa... den er godt nok på engelsk, men firmaet hører nu til i Hong Kong (det står her: http://www.terrierplaynet.net/servlet/the-...te/locator/Page )

Så jo I kan godt risikere told.... hvor meget det er på aner jeg ikke, men før jul bestilte Peter varer for ca. 210 kr i Hong Kong og fik en told-opkrævning på ca. 176 kr.

på post dk's hjemmeside står der følgende:

"Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:

Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?

Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr

80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr

Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og importgebyr

Told

Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.

Læs mere på SKATs hjemmeside om toldsatser

Moms

Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr

Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark et importgebyr på 155 kr. inkl. moms (160 kr. pr. 1. januar 2010) pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told 12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.

Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.

Importgebyr 155 kr.

Opkrævning i alt 775 kr."

0

Del dette indlæg

Hej tøsser

jeg har lige fået mine sko derfra og jeg betalte ik told de skriver altid uden på pakken at det er en gave fik jeg afvide.... Men de er rigtig fine der gik c 3 uger inden jeg modtog dem, str. kan man tjekke inden man bestiller udfra deres måleskema men de svar til danske str. syntes jeg men hælhøjden er fra sko til gulv, hvis i forstå det er lidt svært og forklare men rigtig flot sko og lækker blød

:cheerleader3::):thumbsupsmileyanim:

Håber det hjalp lidt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Og jeg kan så sige at hvis man vil have gummi såler på så vil det koste ca. 180,- (det gør det i ballerup centret)

og her er 1,5

Men er det nødvendigt med gummisåler, eller kommer man til at skøjte rundt på kirkegulvet, hvis man ikke tager det på?

Og hvordan vil skoene være at have på, når man fx skal ud på grus og græs og få taget billeder?

0

Del dette indlæg

Og jeg kan så sige at hvis man vil have gummi såler på så vil det koste ca. 180,- (det gør det i ballerup centret)

og her er 1,5

Men er det nødvendigt med gummisåler, eller kommer man til at skøjte rundt på kirkegulvet, hvis man ikke tager det på?

Og hvordan vil skoene være at have på, når man fx skal ud på grus og græs og få taget billeder?

Alså jeg aner ikke om jeg kommer til at skøjte men det tror jeg ikke og at gå på græs og grus ser jeg ikke bliver et problem min største bekymring er regnvejr

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger

Jeg overvejer at følge i jeres spor og bestille et par sko fra Terrier Playnet.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til på deres hjemmeside, så tager de ikke skoene retur? Hvad gør man så, hvis de ikke passer? Hvor godt er deres vejledning om at finde størrelse med mål af fod mv. - har skoene passet jer, der har prøvet det?

Jeg har - som jeg har skrevet nogle steder efterhånden - lidt vanskelige fødder og vil helst prøve sko før jeg køber dem, så jeg er nervøs for at stå med et par sko, som jeg ikke kan passe og så have spildt penge...

0

Del dette indlæg

Hej piger

Så vidt jeg har kunnet læse mig til på deres hjemmeside, så tager de ikke skoene retur? Hvad gør man så, hvis de ikke passer? Hvor godt er deres vejledning om at finde størrelse med mål af fod mv. - har skoene passet jer, der har prøvet det?

Jeg har - som jeg har skrevet nogle steder efterhånden - lidt vanskelige fødder og vil helst prøve sko før jeg køber dem, så jeg er nervøs for at stå med et par sko, som jeg ikke kan passe og så have spildt penge...

Sko herfra ligger på 140-200 kr hvis de ikke bliver snuppet i tolden (for så skal du ligge ca. 180,- oveni prisen)

De plejer ikke at blive snuppet i tolden og hvis de ikke gør så kan du nok sagtens få næsten det dobbelte for dem på den blå avis.

0

Del dette indlæg

Hej piger

Sko herfra ligger på 140-200 kr hvis de ikke bliver snuppet i tolden (for så skal du ligge ca. 180,- oveni prisen)

De plejer ikke at blive snuppet i tolden og hvis de ikke gør så kan du nok sagtens få næsten det dobbelte for dem på den blå avis.

Tak, søde!!!

Hvad med størrelsen - har den passet dig efter den vejledning de giver?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer