Dqueen

Velkomst/velbekomme sang

8 indlæg i dette emne

Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg vil gøre med hensyn til velkomstsang og velbekomme sang. Om vi overhovedet skal have sådanne sange eller vi bare skal nøjes med at sige velkommen..

Dem der bruger sådanne sange. Byder I både velkommen og har en velkomstsang? Og siger velbekomme og har en velbekommesang?

Og hvilke sange bruger I?

Dem der ikke bruger det, hvorfor har I valgt ikke at bruge det??

/DQueen

Redigeret af Dqueen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi synger "Du kom med alt det der var dig" før forretten som en slags velkomstsang.... :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det bliver lidt for meget med en "rigtig" velkommen eller velbekommen sang.. Nok fordi det ikke er noget vi har brugt i min familie... Man må jo også beslutte sig ud fra hvem gæsterne er - er det noget der tages som en selvfølge at man har eller vil det falde helt til jorden. I vores tilfælde ville det nok falde rimelig hårdt til jorden... :thumbsupsmileyanim:

Vores toastmaster siger velkommen og velbekomme....

0

Del dette indlæg

Vi har både en velkommen og velbekomme sang. Vi er fra vest/midt jylland, og har altid brugt det til fester.

Kæresten vil selv digte sangene (han er ret musikalsk). Vi skal bare lige have fundet en god melodi.

Man kan sikkert også finde velkommen/velbekomme sange på nettet.

0

Del dette indlæg

Vi skal også have velkommen/velbekomme sang, det har altid været brugt ved de festlige lejligheder, der har været holdt i min familie... Har fundet disse tekster på nettet....

Velkommen

Melodi: Det var en lørdag aften

Mel.: Det var en lørdag aften

VELKOMMEN vil vi sige

ved bryllupfestens bord,

lad blot humøret stige

og glæden stå i flor.

Vi bringer Jer ved denne fest

en TAK fordi I kom.

VELKOMMEN her til hver en gæst

fra både brud og gom.

Velbekomme

Melodi: Jeg ved en lærkerede

Mel.: Jeg ved en lærkerede

Se her ved bryllupsbordet,

hvor festen er i gang,

så ta’r vi atter ordet,

i denne lille sang.

Vi si’r et velbekomme,

til hver en munter gæst,

tallerknerne er tomme,

det er en dejlig fest.

Vi takker kok og piger,

der alle hjulpet har,

i har jo alle fire,

gjort festen ekstra rar.

Ved ikke om det bliver dem vi kommer til at prøve... Hvis du googler velkomstsang kommer der sider frem der har meget at vælge imellem....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi (læs: jeg) :thumbsupsmileyanim: overvejer at lave en sjov velkomst, forstået på den måde, at vi sikkert siger nogle ord, sådan rent praktisk mht festen, og tak til (sikkert) vennerne for PA, forældrene for støtte osv...

Når gæsterne så kommer til bordet, inden de går i krig med forretten, er der arrangeret en lille sjov "løs stemningen" sang, hvor mænd, kvinder, unge, gamle, osv på skift skal rejse sig op og synge en linie :thumbsupsmileyanim:

Fik faktisk ideen herinde fra, så det glæder jeg mig til at se hvordan bliver modtaget ;)

0

Del dette indlæg

Med mindre manden insisterer skal vi ikke have velkommen/velbekomme sange.

Jeg har aldrig hørt om det før jeg kom på BK, så har ikke behov for det. Men hvis det er vigtigt for ham, så skidt da ;) Men i min familie er det ikke en tradition.

0

Del dette indlæg

Vi bruger normalt både velkomst og velbekomme sange i min familie. Jeg er dog ikke specielt meget

til dem. Dog ville det også virke sådan lidt tomt at starte uden.

Vi skal giftes 01. maj, så i stedet for velkomst og velbekomme sange har vi valgt at synge Kom Maj du Søde

Milde! inden middagen og Se Det Summer Af Sol Over engen efter middagen inden vi går fra bordet.

Det er sådan nogle søde sange og passer godt til Årstiden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer