Guest Unnita

Stregtegning

10 indlæg i dette emne

Sad og ledte efter stregtegninger af "vores" kirke og kunne bare ikke finde noget, men så fandt jeg denne hjemmeside

http://www.dumpr.net/sketch.php

Man uploader bare et billede af kirken (eller det man nu vil have en tegning af), klikker på knappen og venter et par minutter.....og VUPTI...så har man en stregtegning man kan gemme på sin computer :thumbsupsmileyanim:

Kan det blive meget nemmere???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

ÅÅHHH ja hvor fedt og ja det virker bare....

er det så nogen der ved hvordan man fx. "blender" det lidt i kanten, så det ikke er firkantet men sådan faiter lidt ud i kanterne.... håber i forstår!

Jeg forstår godt, hvad du mener, men aner ikke, hvordan man gør.. Det gad jeg faktisk også godt vide :heart:

0

Del dette indlæg

Jamen, det kan I så gøre med jeres fotobehandlingsprogram.

Nu ved jeg jo ikke hvad I bruger - jeg bruger selv Photofiltre, som er gratis og kan downloades (også i en dansk version).

I åbner billedet og går ind under Filter - Ramme - Diasramme

Her har jeg fx sat Bredde: 50, Farve: Hvid, Opacitet: 100%, Uklar: Ekstra, Afrundet: Ekstra

Derefter er jeg gået ind i værktøjskassen og har valgt spraydåsen, og har sprayet lidt med hvis farve rundt i kanten, så den blev lidt mere afrundet.

Og resultatet blev dette:

post-37444-1272883329.jpg

Det var det du mente med afrundede kanter, var det ikke???

0

Del dette indlæg

Jamen, det kan I så gøre med jeres fotobehandlingsprogram.

Nu ved jeg jo ikke hvad I bruger - jeg bruger selv Photofiltre, som er gratis og kan downloades (også i en dansk version).

I åbner billedet og går ind under Filter - Ramme - Diasramme

Her har jeg fx sat Bredde: 50, Farve: Hvid, Opacitet: 100%, Uklar: Ekstra, Afrundet: Ekstra

Derefter er jeg gået ind i værktøjskassen og har valgt spraydåsen, og har sprayet lidt med hvis farve rundt i kanten, så den blev lidt mere afrundet.

Og resultatet blev dette:

post-37444-1272883329.jpg

Det var det du mente med afrundede kanter, var det ikke???

JOW lige netop.

det må jeg prøve en af dagene! TAK

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes altså ikke min tegning bliver særlig pæn

Så skal du måske finde et billede af kirken i en højere opløsning...hvis billedet er meget lille og i dårlig opløsning, så bliver tegningen også derefter.

Det billede jeg har brugt til at få lavet tegningen efter var i 300 dpi og rimelig stort (fyldte omkring 2MB). Og det blev altså meget godt synes jeg....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer