Belinda Victoria

"NEW YORKER" bryllup - 7. maj 2011

352 indlæg i dette emne

:unsure:
Nu må jeg vist hellere komme igang med min egen tråd....
Min kæreste friede til mig d. 31. marts på toppen af Empire State building.. noget af et chok jeg fik... vi havde på daværende tidspunkt ikke talt om giftemål eller lign.. så det kom virkeligt bag på mig... Men man siger jo ikke nej til en usikker ung mand, som ligger på knæ og med den smukkeste ring, især ikke når man elsker ham...
Idet
New York
er "vores" by, og det ligesom skete i NYC, så vil det være grundlaget for vores tema...

*********************************************************************************************

Frieriet:

På Empire state building d. 31. marts 2010

Dato :

7. maj 2011

Type:

Kirkebryllup... selvfølgelig ... har aftalt Dalum Kirke kl. 13

Tema

:

NEW YORK - Årets fest med cocktails, glimmer og glamour. (gode ideer søges ) ;-)

Farver:

Lime, sort og hvid, og glimmer..

Budget:

PUHAAA.... holder stærkt øje med at det bliver overholdt!!!

Feststed:

Allégaarden, Marslev - Lidt udenfor Odense

Lokaler for receptionen

(se billeder - klik på linket)

Lokaler for festen

( se billederne - klik på linket)

Band:

Bryllupskage:

Det skal min veninde lave, hun er sååå dygtig ;-)

Fotograf:

Marco B. Jensen - fra kirke til fest- se hjemmeside
-

***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder*** - fra par foto til brudevals - se hjemmeside -

Bryllupsrejsen:

9 Overnatninger i NEW YORK, deriblandt U2 koncert, 7 overnatninger på St. Thomas, virgin Islands, og 3 overnatninger i Miami - og så har vi vist brugt alle vores penge!!!

Brudekjole:

HAR JO VUNDET EN KJOLE FRA GODIVA.. ;-) total fedt - skal snart hente den.. glæder mig..!!

Har et par, men overvejer stadigvæk.. har faktisk købt et par ekstra sko, så jeg kan skifte

Lejning af service mm.:

Det er der kommer styr på.. ;-)

Kokke, tjenere mm.:

Er der styr på! Skal bruge 4 stk og en kok (evt. medhjælper) og en opvasker.. og alt er under kontrol.. ;-)

Menu:

Er på plads

Bartender:

Er på plads.... og har handlet alt ind, mangler kun ting til pynt!

Har modtaget prøvelsesattest:

Er på plads

Hjemmeside:

Er færdig

Invitationer:

Har brugt en blandning af

Bestilling af frisør/make-up:

"AmalieAmalie" her inde, er også hårstylish.. så hun får lov til at lave mit hår og makeup, se min prøve makeup, og håropsætning

Borddækning/dekorationer:

Billede af giftsbags til gæsterne

Menu kort:

mangler bare de sidste tilmeldinger

Salmehæfter:

Vil dog have dem godkendt først af præsten, så skal de nemlig trykkes og samles i weekenden d. 2-4 april.

Transport:

Hvid limo...

Toastmaster:

Min søde veninde.. vil gerne være det...
Redigeret af Belinda Victoria
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:unsure: FRIERIET :help:

Det er faktisk en ret fantastisk historie, og det understreger blot, hvor sjov min kæreste kan være... han er yderst privat, og deler ikke rigtig følelser eller ideer med andre end mig eller lige sine nærmeste... og så kan han trods alt finde på at fri til mig på det mest turistet sted i NEW YORK...og så på toppen af

Empire State Building...

post-42539-1289402248.jpg

Han havde åbenbart planlagt det i flere måneder inden, og fået købt ringe til os begge.. og jeg har på intet tidspunkt fattet mistanke, hverken herhjemme eller tiden op til de ganske få sekunder inden han spurgte.... utroligt synes jeg..det var først da han spurgte om jeg ville vide hvor meget han elskede mig, såååå blev jeg helt rundt på gulvet, og mærkede på hans jakke, og sagde bare NEJ... jeg koksede lige lidt der..og så tænkte jeg... hmm.. det her kan du vist ikke være bekendt, og så krammede vi lidt, og kyssede lidt, og vi talte om noget andet.. og jeg fik da også sagt at jeg behøver ikke altid at få det af vide med ord, fordi jeg vidste godt hvor meget han elskede mig... og så spurgte han om vi skulle gå ned igen, og hvorpå jeg tænkte, måske er det bare mig som troede at der var en æske i lommen, og at det var der måske ikke.. alligevel, siden han ville ned igen.. jeg slappede af... og sagde så .. neeej.. ikke helt, og så kiggede jeg lidt mere ud, og da jeg så vendte mig om, sad han nede på knæ bagved mig, og flashede med en fin prinsessering, og spurgte om jeg ville giftes med ham... og puhaaaaa.. så fik jeg nok liiiige svederen på igen... men jeg sagde selvfølgelig ja, da jeg ved at han er bare min eneste ene... men sikke en stor beslutning... jeg synes det var så voksent, selvom vi har jo alderen til det, men puhaaaaa... stort stort.. alting stod bare stille deroppe, og folk stod og sagde.. se se.. han frier... og da jeg havde sagt ja, sååå klappede folk og sagde tillykke mm....

Det var sååååå stort.. ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjertelig velkommen, hvor var det et fantastisk frieri :unsure:

Vi var også i bl.a. NYC for to år siden og også i Empire State Building, det er en flot udsigt deroppe fra!

Hej Miss-Mette...

Ja, der er ikke et øje tørt.. ;-) han er så fantastisk nogle gange... ;-) hvilket er klart grunden til at jeg sagde ja... han overrasker mig tit... og heldigvis med en masse kærlighed.. tror at han er ret vild med mig.. :help:

0

Del dette indlæg

Jeg har overvejet at have mine dejlige Armani sko på, som jeg endnu ikke har fået brugt, og så tænkte jeg ... god anledning... til mit bryllup... de er fantastisk at have på, selvom de er høje.. så kan man have dem på i flere timer... uden problemer...

I får lige et par billeder mere..

post-42539-1279826413.jpg

post-42539-1279826509.jpg

0

Del dette indlæg

Hmmm.. så har jeg allerede lavet rav i den.. :unsure:

Har kommet til at oprette et emne, og jeg ved ikke hvordan jeg får det slettet igen... typisk mig.. heheheh... ;-)

Nå, men vi har valgt at holde festen på Allégården, lidt uden for Odense...

post-42539-1279827200.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :help: og velkommen til dette fantastiske og stærkt vanedannende forum ;)

Sikke et romantisk frieri :unsure:

Feststedet ser rigtig godt ud :shooter:

Hejsa,

Og mange tak...

Ja, jeg er allerede hooked.. ;-) men det er nu også meget sjovt at følge med i andres planlægninger, og finde ideer til vores eget bryllup.. ;-)

Jeg er også selv vild med stedet... og har virkelig kæmpet en brag kamp for at få stedet... så da det endeligt lykkes.. så måtte jeg også lige op i sofaén og hoppe lidt.. ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :unsure: Sikke en smuk ring og feststedet ser helt fantastisk ud

noah2008: Mange tak.. jeg er også rigtig glad for min ring... ;-)

laerke-felix: Mange tak..... ja, new yorker tema, tænker jeg også kunne være rigtig fedt...

Så igår en anderledes setting for gæste billeder, som jeg egentlig synes var ret smart, så jeg overvejer denne her

New Yorker baggrund

Det skal bare være lidt mere moderne eller måske vi får lavet en stor baggrundsplakat, som folk kan stå foran.. eller lign...

Og så skal der være cosmo's... til velkomst drinks.... selvfølgelig... ;-)

0

Del dette indlæg

Dropper det med plakater eller big broads....

Vi lader da vores gæster fotografere for en hvid baggrund, og sætter NEW YORKER billeder ind bagefter...

I skal da lige have en lille kigger på, hvilket billeder jeg havde tænkt mig...

post-42539-1279874572.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lokaler over receptionen:

post-42539-1285068585.jpg

Som jeg har skrevet så virker det oprindelige lokale ikke særlig stort, som det virker på billedet, og det blev jeg lidt skuffet over, men jeg har tænkt mig om man kan tillade sig at holde det i alt 3 sammenhængende stuer, hvor folk kan gå rundt, og det vil give lidt mere luft, end det oprindelige lokale.. hvad synes I? Men det ligger ikke særlig godt i forhold til indgangen, eller til køkkenet.. hvis der er tjenere som skal gå frem og tilbage.. men det overlever de nok.. ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BAND overvejelser:

Vi har nok grebet det lidt anderledes an, end andre der planlægger bryllup. Michael og jeg elsker musik, vi går til MANGE koncerter og ikke mindst shows. Alt hvad vi synes om, så tager vi afsted. Så derfor var det vigtigt for os at få noget god musik til vores bryllup. Så inden vi havde bestemt for dato, sted mm, der begyndte vi faktisk at tænke i bands/musik. Vi var ude i "rigtige kunstner", kopi bands mm. Michaels familie er vilde med Kim Larsen, og han er desværre lidt pebret for sådan 3 timers underholdning... ;-) Så vi fandt 2 kopibands af Kim Larsen f.eks. - Og Kim Larsen kan jo alle lide tænke vi... tjaaa.. vi skrev til de forskellige, for at høre, hvornår de skulle spille næste gang, så vi kunne høre dem, og det ene bands "manager" - skrev tilbage at de lød nok ikke anderledes end sidste gang vi hørte dem, så han kunne ikke se at vi skulle se dem igen, eftersom vi måtte jo vide hvordan de lød, når vi havde kontaktede dem. Hmmm... ud i skraldspanden med dem!!! Det andet band, jamen deres forsanger lignede Kim på en prik, men det faldt helt til jorden... især når han lespede han på alle sér, og han virkede bare irriterende... og så det kunne jeg ikke holde ud.. Så vi blev heldigvis meget hurtigt enig om, at det var overhovedet ikke det vi ledte efter, og vi skulle bruge et alsidigt band, som spillede lidt af hvert.

Vi fortsatte bare søgningen, og jeg var ude og lytte til flere, følte mig lidt skummel, at sidde på en café, med kamera, og mobiler, for at optage lyd mm... men hvad gør man ikke når gemalen ikke kunne tage med.. ;-) Det var så heller ikke noget.. og jeg må ærlig indrømme, at det var godt at jeg havde mit eget kontor på dette tidspunkt, fordi når jeg sådan tænker lidt tilbage nu, puhaaa.. april/maj/juni måned gik meget af min arbejdstid på internetsøgning af bryllupsting, og især bands..!!

Vi fik endda også anbefalet et band, af et par som vi kender, der brugte dem til deres eget bryllup, og som havde ligesom etableret kontakt til dem, og dem vidste vi fra andre at de var rigtig lovende, så dem skrev jeg til, og om hvordan vi kunne lytte til dem mm, og hvad de ellers spillede af musik.. Tjaa.. de har ikke skrevet endnu.. og nu er det 2 måneder siden... Jeg tænker lidt, hvorfor er bands så ærekær, og ikke er mere imødekommende overfor deres mulige bookinger... Jeg synes blot som forbruger, så har man da krav på hvad det er man køber, især når jeg skal bruge 10.000 - 20.000 kr for noget musik, så vil jeg også have lyttet til dem først, inden jeg sætter en underskrift på noget som helst.

Men så havde jeg set fra flere herinde, at det var faktisk en positiv ting, at sætte en forespørgelse på www.mygoodparty.com, alt i alt fik vi 7-8 tilbud, besvarede dem som jeg følte var aktuelle, og takkede for deres tilbud, men jeg ville gøre høre dem først, og de kunne kontakte mig pr. mail/mobil. Og der gik nok ikke 1½ time, så havde de kontaktet mig, og vi talte sammen, hvorefter vi lavede en aftale, hvor vi skulle komme i deres øvelokale i Kolding en aften de øvede, og så kunne vi høre dem spille mm. Michael var meget skeptisk, og ville egentlig helst have lyttet til dem offentligt, således hvis det nu var dårligt, så kunne vi blot gå... men det ville være lidt svært her... Da vi ankom til deres øvelokaler, så hilste vi på de 5 gutter, og hvor vi startede med at sludre, så de hørte lidt om hvem vi var, og hvilke ønsker vi havde for vores fest, og hvad deres erfaringer er mm. Det var virkelig hyggeligt, og vi følte os i godt selskab allerede fra starten, og efter en times tid, så mente vi nok at det var på tide at vi ligesom kom igang med musikken, fordi det var jo det vi var kommet for.... ;-) - Heldigvis det som vi hørte var super, og de spillede fantastisk, og især ham der spiller på keyboard - det kunne han virkelig finde ud af.... så det endte med, tjaaa.. det skulle ellers kun have været en 3 timers underholdning.. efter brudevalsen, men vi hyrede dem også under middagen. Så da vi kørte derfra, 3½ time efter ankomst, så havde vi en god mavefornemmelse.. at det var kommet på plads... og nu kunne vi ligesom tage hul på planlægningen... for real.. i mellemtiden havde vi så fundet den rigtige dato.. Så nu har vi hyret dem til at spille fra kl. 17.30 til kl. 2.30, først med 2 pers. under middagen, og alle 5 gutter fra kl. 23.00 til kl. 2.30, så det skal nok blive en god fest! - Det satser vi på...!!

PS. hvis der er nogen som tjekker deres hjemmeside, så lyder de bedre i virkeligheden... heldigvis.. og de har et meget stort repertoire, spiller feks. U2 mm... og det faldt lige i mit hjerte, mig og Michael er total U2 fan... og har været til flere koncerter, og skal nok til en mere næste år.. ;-) dvs. nr. 3 koncert på denne tour... fedest.. ;-)

0

Del dette indlæg

Prøvekage... mmm... mums... vores prøve af bryllupskage... min veninde er også en god kollega, men idet jeg pr. 1/7 skiftede afdelingen, og dermed kontor, så er bryllupskage planlægning mm, gået lidt i stå, men der er også længe til, men synes I lige skulle se hendes lille projekter, det skal siges at min veninde har kun prøvet dette 2 gange tidligere, så jeg synes hun virkelig gør det godt. ;-) så hun er kapret til lave vores bryllupskage..

post-42539-1285071134.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer