mille1981

Bamser

8 indlæg i dette emne

Vi har en pose bamser, som ungerne ikke gider have mere.

Manden vil gøre dem på genbrugspladsen, men jeg hader t smide ting ud, så vil meget hellere forære dem væk. Men hvem tager imod gamle bamser???? Kan man aflevere dem i genbrugscontainerne? Eller er der nogen der har en kontakt til at asylcenter eller andre steder hvor de kan gøre gavn?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu har vi en hund der er VILD med bamser :cheerleader3: Så i stedet for at købe de dyre bamser i dyreforretningerne, køber vi dem altid på et loppemarked. Men det kræver jo selvfølgelig, at I har en stand sådan et sted :) Ellers ville jeg da også sige genbrugsforretninger. Ellers ved jeg at vores losseplads har en container til genbrugsting - der kunne I jo også smide det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når vi skal af med det legetøj som er i orden, men børnene ikke gider mere har vi foræret det til deres institution. Både da de gik i børnehvae og i SFO, da de er så pressede at legetøjsbudgettet er et af de steder hvor der bliver sparet meget. Og jeg kan sige at de har været meget lykkelige for det hver gang.

Knus

0

Del dette indlæg

I min tidligere hjemby havde kommunen et projekt for fysisk og psykisk udviklingshæmmede, hvor de bl.a. har en butik. I denne butik sælger de alt muligt - møbler, bøger, legetøj, køkkenting mv., som folk i byen har været at aflevere. Her afleverede jeg selv en hel del legetøj, da mine forældre flyttede fra mit barndomshjem. Man får ikke noget for det, men så sælger de det og får lidt penge ind til en ferie i Norge el.lign. Det gør mig tilfreds at vide, at tingene ikke bliver smidt ud, men brugt af andre og samtidig gør et godt formål.

Måske er der det samme i Roskilde?

0

Del dette indlæg

Jeg plejer at aflevere gammelt legetøj (som naturligvis ikke er istykker o.lig) i vores lokale genbrugsbutik. Så kan de bruge dét de vil :griner:-

Jeg mener også vi har en Børns Vilkår genbrugsbiks i Roskilde. De har vist en del legetøj, så måske de vil have dem?

Altså nu har vi en hund der er VILD med bamser :cheerleader3: Så i stedet for at købe de dyre bamser i dyreforretningerne, køber vi dem altid på et loppemarked. Men det kræver jo selvfølgelig, at I har en stand sådan et sted :) Ellers ville jeg da også sige genbrugsforretninger. Ellers ved jeg at vores losseplads har en container til genbrugsting - der kunne I jo også smide det.

Hvis du boede tættere på, så skulle du være velkommen til at hente nogen hundebamser ;) Vores genbrugsplads har desværre ingen container hvor man kan smide ting som andre må tage med hjem. Alt der kommer derud bliver brændt/genanvendt, men ikke genbrugt som "hele" ting.

Når vi skal af med det legetøj som er i orden, men børnene ikke gider mere har vi foræret det til deres institution. Både da de gik i børnehvae og i SFO, da de er så pressede at legetøjsbudgettet er et af de steder hvor der bliver sparet meget. Og jeg kan sige at de har været meget lykkelige for det hver gang.

Knus

Der er ingen af børnen der går i institution (de er 9 og 11), så den mulighed har vi ikke. Kender heller ikke nogen i de lokale institutioner, så ved ikke om de er interesserede.

I min tidligere hjemby havde kommunen et projekt for fysisk og psykisk udviklingshæmmede, hvor de bl.a. har en butik. I denne butik sælger de alt muligt - møbler, bøger, legetøj, køkkenting mv., som folk i byen har været at aflevere. Her afleverede jeg selv en hel del legetøj, da mine forældre flyttede fra mit barndomshjem. Man får ikke noget for det, men så sælger de det og får lidt penge ind til en ferie i Norge el.lign. Det gør mig tilfreds at vide, at tingene ikke bliver smidt ud, men brugt af andre og samtidig gør et godt formål.

Måske er der det samme i Roskilde?

Jeg er ikke stødt ind i noget i Roskilde, men tror det ender med en genbrugsbutik... Men vil nok hellere køre op med dem, end at kaste det i deres containere som vi normalt gør med tøj... Så kan de sige om de vil have det eller ej...

Tak for alle jeres inputs!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer