AmalieAmalie

Ideer til slik/kage-buffet

12 indlæg i dette emne

Vi flytter til Australien om 1½ mdr. og er ved at forberede lidt ideer.. vi skal nemlig holde lidt åben hus farvel-hygge for familie og venner inden vi skal afsted :thumbsupsmileyanim:

Har bestemt at jeg vil lave slikbuffet/kagebuffet i australske farver ;)

Så i må meget gerne komme med gode ideer ;)

post-39686-1284910360.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder lækkert :thumbsupsmileyanim:

Min første tanke, når jeg ser de billeder du har lagt ind, er at de tre farver er farver der findes i en del flag.

Jeg tror jeg ville lave en kage med Dannebrog i den ene ende af bordet og så en med det australske flag i den anden ende.

Og så lade slikket blive mere og mere blandet så det der starter ude ved Dannebrog kun er hvidt og rødt og i den anden ende alle tre farver.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rødt slik:

Røde hunde

Jordbærtrækanter (ved ikke hvad de hedder... de er lidt trekantede, og med sukker udenpå)

Blåt slik:

Big Ben mint karameller

Blå ugler (hvis de findes mere?)

Hvid slik:

Skumfiduser

Diverse dragee-slik findes ofte i alle 3 farver. Så er det bare med at spise dem selv der er i de "forkerte" farver ;)

Man kan også få sådan nogen bløde vingummier med hhv hindbær og blåbær (?) smag - med lidt god vilje er de røde og blå. Ellers spiser jeg gerne de blå vingummier ;)

0

Del dette indlæg

Jeg tææææænker:

Gud hvor er det fedt at I skal til Australien!!! Meget misundelig :respekt: Hvor skal I bo henne? Jeg eeeeeeeeelsker bare Australien!!!!!!

Blåt slik:

Blå gajoler (ja altså kun æsken) :bearhug:

Oreo (kun pakningen)

Bounty (kun pakning)

så er der de lakrids med sukker overtræk som er blå og hvide, se billede

tyggegummi, bolcher og slikkepinde

og selvfølgelig m&m's, men dem har du vist selv med

og der er vist også nogle af chokoladerne i quality street der er i blå indpakning

og hvad med hjemmelavet slik? Vingummi med blåt farvestof. Bolcher i alle tre farver snoet sammen. og marcipan med farve. Til jul laver jeg altid hakkede mandler med farvestof som tørres lidt i ovnene, så kan man sprinkle det i alle farver. Der ku man os få lidt blåt ind...

Rødt er der jo masser af:

vingummi bamser og alle andre vingummier

jordbærsnørre

Røde gajoler =)

alt med jordbær/hindbærsmag

skittles

og self m&m's osv...

Hvid ku være:

snebolde

hvide gajoler

hvid chokolade

hvid/gennemsigtig vingummi

skumfiduser i mange afskygninger

og julestokke i rød og hvid

Du må en tur i sukkerstokken :thumbsupsmileyanim: Der er sikkert tons vis vi ikke tænker på, men som man sagtens kender

blå_slik.bmp

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer