sally24

Hvor glatte er vejene i østjylland?

12 indlæg i dette emne

Hej

Det her er lige et emne ud over det sædvanlige, men der er ikke andre der har kunnet hjælpe mig så håber I kan.

Jeg skal til Århus i morgen og kører fra Ebeltoft.

Det er jo både tø og frost, hvordan så vejene ud her til morgen er der nogen der ved det?

Jeg skal afsted kl 7, og vi har kun sommer dæk på. da vi købte bilen for et par måneder siden sagde sælger at det ikke var nødvendigt med vinterdæk fordi de var helt nye.

Redigeret af sally24
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan vejene er lige der hvor du skal køre, men jeg kører fra Middelfart til Kolding når jeg skal på arb, og motorvejen kan være ret glat, jeg har vinterdæk på, da jeg ikke kunne drømme om at køre rundt på sommerdæk om vinteren, jeg synes du skal skynde dig at få købt nogle vinterdæk til din bil.

Det koster selvfølgelig lidt, men tænk hvis du kører galt, hvor frygtelig ville det ikke være.....

God tur til Århus og pas på dig selv :jul 15:

0

Del dette indlæg

Vi gjorde det samme sidste år, købte bilen i oktober og købte ikke vinterdæk - Når sommerdækkene er helt nye og bilen er med abs kan det altså sagtens lade sig gøre - det er ikke ideelt, men på et lille budget (for os hedder 2x su) er det ok - vi har købt vinterdæk i år, også for at spare sommerdækkene :loveboard:

Vejene i Århus er helt fine (jeg kører fra Tilst til Århus C) men uden for Århus skal jeg ikke kunne sige noget om :)

dog skal du være opmærksom på at nogle af de små veje er dårlig ryddet - men det er altså omkring latinerkvarteret jeg snakker om her, ved ikke om det er der du skal ind.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan vejene er lige der hvor du skal køre, men jeg kører fra Middelfart til Kolding når jeg skal på arb, og motorvejen kan være ret glat, jeg har vinterdæk på, da jeg ikke kunne drømme om at køre rundt på sommerdæk om vinteren, jeg synes du skal skynde dig at få købt nogle vinterdæk til din bil.

Det koster selvfølgelig lidt, men tænk hvis du kører galt, hvor frygtelig ville det ikke være.....

God tur til Århus og pas på dig selv :jul 15:

Det er min kærestes bil, og der er ikke råd til vinterdæk i denne omgang. det er gået fint indtil videre. men han er lidt nervøs for at jeg skal køre selv i morgen så skulle lige undersøge hvordan der ser ud.

Men til næste år ryger der vinterdæk på.

Forhandleren sagde bare det slet ikke var nødvendigt i år, når alt var helt nyt.

0

Del dette indlæg

Vi gjorde det samme sidste år, købte bilen i oktober og købte ikke vinterdæk - Når sommerdækkene er helt nye og bilen er med abs kan det altså sagtens lade sig gøre - det er ikke ideelt, men på et lille budget (for os hedder 2x su) er det ok - vi har købt vinterdæk i år, også for at spare sommerdækkene :loveboard:

Vejene i Århus er helt fine (jeg kører fra Tilst til Århus C) men uden for Århus skal jeg ikke kunne sige noget om :)

dog skal du være opmærksom på at nogle af de små veje er dårlig ryddet - men det er altså omkring latinerkvarteret jeg snakker om her, ved ikke om det er der du skal ind.

Jeg skal helt ind på Vuc i århus.

Vores egen vej i Ebeltoft er heller ikke særlig godt ryddet men de andre veje er fine. og vores indkørsel er slet ikke ryddet og den kommer fint ud af den.

Vores er med abs men ikke det der esp eller hvad det nu hedder. Det er nemlig dyrt at skulle ud og investere i vinterdæk lige nu. Og når forhandleren siger det ikke behøves så går man ikke ud fra det.

Så til næste år hedder det vinterdæk for os :-)

Men hvis man kører forsigtigt, skal dog ud på motorvej og motortrafikvej, men man kører jo efter forholdene, så burde der jo ikke ske noget.

0

Del dette indlæg

Der er glat heroppe , og meget glat mange steder ,så skynd dig at købe ordentlige dæk , det andet er alt for risikabelt :loveboard: .

Det har gået indtil videre da vi ikke har skullet så meget uden for byen. bilen er fra september og sælger sagde at det ikke var nødvendigt med vinterdæk. Desværre er der heller ikke lagt til side til vinterdæk og vi har ikke mulighed for at trække pengene ud til det.

0

Del dette indlæg

Ved godt det ikke er let når pengene ikke er store, men synes nu at der er nogle ting man bør have iorden, min mand er Indsatsleder ved brand og når der sker ulykker på motorvejen, i weekenden var der to biler der forulykkede, pga at de kørte med sommerdæk..

an sætter jo både sit eget og andres liv på spil, så pas nu endelig på.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt det ikke er let når pengene ikke er store, men synes nu at der er nogle ting man bør have iorden, min mand er Indsatsleder ved brand og når der sker ulykker på motorvejen, i weekenden var der to biler der forulykkede, pga at de kørte med sommerdæk..

Det vil jeg godt give dig ret i. Men jeg synes at forhandleren skulle have sagt at bliver vejret sådan og sådan jamen så burde I få vinterdæk på. Vi har i god tro ikke regnet med det var nødvendigt.

Det skal siges at bilen holdt stille i fem dage pga sneen fordi vi ikke ville ud og køre, men vi har da været ude nu og det er heldigvis gået godt men man skal virkelig passe på.

Jeg hader fart og kører derfor stille og roligt og pænt, men det er jo ikke alle der gør det.

0

Del dette indlæg

Det vil jeg godt give dig ret i. Men jeg synes at forhandleren skulle have sagt at bliver vejret sådan og sådan jamen så burde I få vinterdæk på. Vi har i god tro ikke regnet med det var nødvendigt.

Det skal siges at bilen holdt stille i fem dage pga sneen fordi vi ikke ville ud og køre, men vi har da været ude nu og det er heldigvis gået godt men man skal virkelig passe på.

Jeg hader fart og kører derfor stille og roligt og pænt, men det er jo ikke alle der gør det.

Nu ved jeg ikke helt hvordan vejen fra ebeltoft er, men vejen til vuc kan du sagtens køre på, ringvejene og viborgvej er helt ryddet, og så længe du ikke kører for hurtigt, og bremser godt op når du skal dreje, så skrider bilen ikke :loveboard:

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke helt hvordan vejen fra ebeltoft er, men vejen til vuc kan du sagtens køre på, ringvejene og viborgvej er helt ryddet, og så længe du ikke kører for hurtigt, og bremser godt op når du skal dreje, så skrider bilen ikke :loveboard:

Vejene herude er også pæne, men desværre synes kæresten ikke at jeg skal køre derud så skal med bussen øv øv. Spørg lige om jeg er træt af det

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer