Guest solveig celine

noget lånt, men hvilket?

6 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Heisann, er ny her ! Tænkte på det der med det lånte !! Hvad kan det være? Jeg går ikke med smykker , så hvad kan det være eller "skal" man have noget lånt ?? aner ikke hvad det skulle kunne være !

Håber i har nogen ideer :)

Hej og velkommen til! :balloons:

Jeg synes overhovedet ikke at det lånte behøver være smykker (man behøver jo sådan set ikke have noget lånt, det er jo op til en selv, hvilke traditioner man vil følge :)).

Det lånte kunne f.eks. være en taske, dine sko, dit slør, et lommetørklæde, en ting fra dine børn hvis du har sådan nogle (du kunne have en lille figur i tasken f.eks.), og jeg har også hørt om en, der havde lidt humor og tænkte på bare at låne en tyver af sin mor. :lol:

Ifølge traditionen skal det lånte lånes af en lykkelig gift kvinde, så hendes lykke smitter af på dig, men jeg har hørt om flere, der ikke hænger sig synderligt i dette. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet tilbudt at låne et strømpebånd, men er ikke sikker på jeg overhovedet vil have sådan et på.

Min veninde lånte et lille guldvedhæng af sin søster (tro, håb og kærlighed) og det blev syet ind i kjolen så man ikke kunne se det. Det synes jeg var en utrolig sød ide, så jeg overvejer at gøre noget lignende - samme veninde har nemlig tilbudt at jeg må låne vedhænget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heisann, er ny her ! Tænkte på det der med det lånte !! Hvad kan det være? Jeg går ikke med smykker , så hvad kan det være eller "skal" man have noget lånt ?? aner ikke hvad det skulle kunne være !

Håber i har nogen ideer :)

Hej og velkommen til! :balloons:

Jeg synes overhovedet ikke at det lånte behøver være smykker (man behøver jo sådan set ikke have noget lånt, det er jo op til en selv, hvilke traditioner man vil følge :)).

Det lånte kunne f.eks. være en taske, dine sko, dit slør, et lommetørklæde, en ting fra dine børn hvis du har sådan nogle (du kunne have en lille figur i tasken f.eks.), og jeg har også hørt om en, der havde lidt humor og tænkte på bare at låne en tyver af sin mor. :lol:

Ifølge traditionen skal det lånte lånes af en lykkelig gift kvinde, så hendes lykke smitter af på dig, men jeg har hørt om flere, der ikke hænger sig synderligt i dette. :)

Jeg har hørt/læst om en der lånte en 50'er af brudepigen - så havde hun også klaret det blå :thumbsupsmileyanim:

Men derudover kan det jo være mange ting - jeg har hørt at det skal være fra svigerfamilien, så måske din svigermor har et pænt lommetørklæde, strømper, bånd til brudebuketten etc. du kan låne?

hov - og velkommen til :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Meggers også siger, er det forskelligt, hvor meget folk hænger sig i traditionerne. Jeg har det lidt sådan, at hvis jeg skal gøre noget, kan jeg lige så godt gøre det ordentligt, så jeg undersøgte alt det, der lå bag traditionen.

Og digtet lyder jo:

Something old, something new

Something borrowed, something blue

And a silver sixpence in her shoe.

Dvs. jeg har noget nyt, der repræsenter håb og optimisme for fremtiden: Bl.a. brudekjolen er ny.

Jeg har noget blåt ("Marry in blue, lover be true"): En blå blomst inde i mit strømpebånd og blå I Do-stickers til under mine sko.

Jeg har en sixpence fra 1890 i sølv, så jeg burde være sikret velstand og økonomisk sikkerhed i fremtiden..

Jeg har lånt min mors forlovelsesring, som blev genbrugt som vielsesring, da hun blev gift med min far - dvs. jeg har noget lånt fra en lykkelig gift kvinde, da de havde et lykkeligt ægteskab, indtil døden skilte dem ad efter over 40 år.

Og det gamle, som traditionen tro skal repræsentere noget fra brudens families fortid: Et gammelt guldur/armbånd, som blev fundet i min mormors ting, efter hun døde.

Så jeg mener virkelig, at jeg burde have det på plads i god traditionel forstand.

Men altså - mindre kan vel også gøre det - måske er det bare mig, der godt kan lide, når tingene er i orden og ikke bare følger traditioner uden at vide hvorfor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer