SecretBride

Jeg skal giftes med min mand

58 indlæg i dette emne

Ja, det er en lidt krypstisk titel, men ikke desto mindre sandt.

For knap fire år siden, holdt min mand og jeg bryllup - alle vores venner og familie var inviteret og vi havde en helt fantastisk fest - inkl. 6 etagers bryllupskage og brudevals - og det var den helt perfekte dag :loveboard:

Vi manglede dog en lille detalje ... at rent faktisk blive gift :rolleyes: - sådan på papiret altså. Af gode grunde tror/gætter de fleste af vennerne og familien at vi jo forlængst er blevet gift (enten kort tid før eller efter den der fantastiske fest) Og vi har også omtalt og anset hinanden som mand og kone siden den dag :D... så ud over mine nærmeste veninder (som lige skal med som vidner / kaste lidt ris) - så er det altså et tophemmeligt bryllup vi skal igang med her.

Og så er det lige om lidt - d 4 August.

Så jeg har købt kjole fra asos:

image1xxl.jpg

Og et par sko i magasin:

post-52888-0-77195500-1311016903.jpg

Jeg ønsker mig dog lidt et hårbøjle, med en lille tophat og et birdcage - det har dog ikke lykkes mig at finde en der var hvid (ivory duer ikke rigtigt)

Og ideer til en meget meget enkel brudebuket - så kom endelig med jeres forslag :)

Efter vi er blevet gift, smider vi en stak billeder på facebook - til stor overraskelse for familie og venner - men indtil om eftermiddagen d. 4 - så er det altså topemmeligt.

egm9icrq.png

Redigeret af SecretBride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte hele dagen igår på at lede efter sådan en lille tophat - uden rigtigt at have noget held - og så kom jeg i tanke om at jeg engang havde set en gudie til "mad hatter, tophat" på nettet - fandt den frem, og lavede noget i den stil - i mini-brude-udgave.

Jeg vil så stadig gerne have et birdcage på (håber på en veninde i kbh kan hjælpe mig med at skaffe lidt "french netting" - for det er da umuligt at opstøve på nettet *Grr*)- og så skal den monteres på hårbøjle ... hvis altså jeg ender med at være helt tilfreds med den - juruen er stadig "ude" på den konto, kan ikke rigtigt finde ud af om båndet f.eks skal være længere, så der hænger lidt ned på hver side, om der skal tilføjes lidt fjer eller andet. Veninden skal se den i morgen, og der tages den endelige beslutning, men hører gerne hvad mine medbrude herinde synes om den:

post-52888-0-89418700-1311088862.jpg

Og mine "hattenåle" (som bare er alm. knapnåle) gør så at der også kommer "noget blåt" med :) Noget gammelt der har jeg et gammelt arvesmykke - så der mangler vist bare noget lånt :)

Redigeret af SecretBride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er godt man har gode veninder - den ene havde et par perfekte guld-granatøreinge - som matchede mit arvesmykke perfekt - så nu er noget "lånt" på plads.

Min anden veninde har været inde ved Handler som hun bor lige ved siden af, og købt hattetyl til mig - så jeg kan få færdigskabt min fascinator/hat ting. Og det er allerede på vej med posten.

Så p.t mangler jeg;

- At få købt en hvid hårbøjle, og få den færdiglavet - har endnu ikke besluttet mig for om det bliver med eller uden hat. Men jeg skal i hvert fald have birdcage af en slags.

- At min kjole kommer med posten (i morgen eller fredag satser jeg på)

- At få fikset et eller andet med mine børn, de er egentlig hos deres far den dag - men ved jeg sagtens kan låne dem et par timer - skal bare lige have luret på hvordan jeg gør det mest praktisk.

0

Del dette indlæg

Øv altså :angry: Jeg var lige oppe med de sidste papirer på borgerservice her til formiddag - og så spurgte jeg lige ind til det med at booke en tid osv. og fik at vide at det kan man ikke her i kommunen - der får man tildelt en tid - tiderne starter kl 10 - og da der jo nok næppe er ret mange der skal giftes på en torsdag - så ser det ud til vi skal vies kl 10 ... og det er altså godt nok øv.

Blomsterforretningen åbner først kl 10 - så hvordan henter man blomsterne inden - dagen i forvejen er jo næppe nogen god ide.

Og at få afhentet børnene inden, klæde om - og alt det der - og så ind til byen og finde en parkeringsplads inden kl 10 ... + at mine to vidner kommer ret langvejs fra ... :boohoo:

Altså, det skal da nok løse sig - men det er ligesom ikke helt det samme - det er altså heller ikke så sjovt at stå og drikke asti kl 10.04 - og en frokost bliver det jo så nok heller ikke til lige efter.

Øv jeg synes det er nedern man ikke engang kan vælge et ca tidspunkt (og tør da slet ikke tænke på hvis man skulle giftes på en lørdag, holde stor fest osv - at man så ender med at stå der kl 10 om formiddagen...)

0

Del dette indlæg

Smykkerne:

Halskæden er min fødselsdagsgave fra min mormor da jeg fyldte 18 år - et arvesmykke, noget både jeg, mine kusiner og min mor og moster allesammen har fået i forbindelse med vi blev 18 år. Smykket var over 100 år gammelt da jeg fik det - så det må være omkring 115-120 år gammelt idag, og har gået i arv i familien i flere generationer. Det skulle i øvrigt stamme fra en slægtning da var emigreret til USA - og være anskaffet derover.

Armbåndet kender jeg ikke alderen på - men godt slidt er det - og mangler nogle af granaterne - og en ordentligt rensning. Det stammer også fra min mormor - hun uddelte sine smykker til os døtre og døtres døtre kort inden hun døde - og jeg fik armbåndet der passer til min halskæde (jeg tror muligvis det har tilhørt samme familiemedlem - og er ca ligeså gammelt som halskæden) Jeg når ikke at få det sat i stand inden, så jeg bærer det som det er, med manglende granater og alt.

Øreringene er af nyere dato - og venligst udlånt af en god veninde til lejligheden.

post-52888-0-20336400-1311255750.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Smukke granat-smykker; specielt vedhænget synes jeg er rigtig spændende :thumbsupsmileyanim:

Jeg er helt enig med Fønix.

Mht. vielsen kl. 10, så står jeg i samme situation, hvor vi dog kun har vores forældre og børn med. Efter vielsen bliver evt. fremmødte inviteret hjem til os til en kop kaffe, hvorefter vi (brudeparret :loveshower: ) samt vores børn og forældre tager på kro til en frokost. Jeg har også selv været gæst til et bryllup, der startede kl. 10 på rådhuset. Parret havde god tid til at gå rundt og hilse på gæsterne og pakke gaver op, inden maden blev serveret v. 13-tiden. Det blev jo så frokost, og bryllupskagen blev serveret til eftermiddagskaffen.

0

Del dette indlæg

Smukke granat-smykker; specielt vedhænget synes jeg er rigtig spændende :thumbsupsmileyanim:

Jeg er helt enig med Fønix.

Mht. vielsen kl. 10, så står jeg i samme situation, hvor vi dog kun har vores forældre og børn med. Efter vielsen bliver evt. fremmødte inviteret hjem til os til en kop kaffe, hvorefter vi (brudeparret :loveshower: ) samt vores børn og forældre tager på kro til en frokost. Jeg har også selv været gæst til et bryllup, der startede kl. 10 på rådhuset. Parret havde god tid til at gå rundt og hilse på gæsterne og pakke gaver op, inden maden blev serveret v. 13-tiden. Det blev jo så frokost, og bryllupskagen blev serveret til eftermiddagskaffen.

Tak - jeg er også rigtigt glad for mine granter :)

Og ja, det med kl 10 "løser sig" jo - synes bare det er trælst at vi skal SÅ tidligt op - når vi skal have det til at hænge sammen. Måske mest fordi jeg ikke er morgenmenneske og synes det lægger en dæmper på min bryllupsdag at jeg ved skal "kravle ud af sengen" - istedet for at kunne sove til et tidspunkt der passer mig.

Men vi har aftalt at efter vielsen - altså ca 10.04 - så skal der jo fotograferes - og det gør vi i en nærliggende park. (Jeg er selv fotograf - så vi er ude i noget fjernbetjening noget - for jeg er jo den eneste der kan tage gode nok billeder :griner:- ) - og derefter har jeg booket os ind til en "asti-brunch" (jeg kan bedre li' asti) - hvor vores lille bitte brudefølge - der består af mine to børn og tre nærmeste veninder - får os et glas asti og en brunch sammen. Det skal såmænd nok blive hyggeligt, det havde bare været nemmere hvis vi kunne blive viet ved 13 tiden - især fordi to af veninderne kommer langvejs fra - og børnene først skal hentes fra deres far.

Tilgengæld går jeg jo og morer mig lidt over hemmelighedkræmmeriet :badgirl: - og glæder mig til at "afsløre" det hele ... Har tænkt mig når jeg kommer hjem og får redigeret billederne, så bliver de lagt op - sammen med nogle af vores "gamle" bryllupsbilleder - sådan lidt tilfældigt sammen - men det vil dog blive afsløret for dem der tilfældigvis er online i løbet af dagen, for når vi står på rådhuset har jeg tænkt mig at lave sådan en facebook-"er her" opdatering, hvor jeg afslører at jeg er på rådhuset sammen med min mand - og en af veninderne får så lov til at tage et billede med mobil når vi skriver under - som også bliver lagt op på FB med det samme - og så er jeg spændt på hvor længe der går inden telefonen begynder at ringe :griner:-

Og så glæder jeg mig helt vildt til at (igen) blive gift med min vidunderlige mand - jeg er absolut den heldigste kvinde i verden :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg gad godt se din afsløring :thumbsupsmileyanim: Jeg kan godt forstå, at du glæder dig. Du må huske at sætte dine billeder ind her, så vi også kan se dem.

Jeg glæder mig allerede til at høre om afsløringen.

0

Del dette indlæg

Jeg gad godt se din afsløring :thumbsupsmileyanim: Jeg kan godt forstå, at du glæder dig. Du må huske at sætte dine billeder ind her, så vi også kan se dem.

Jeg glæder mig allerede til at høre om afsløringen.

Jeg lover dig for der kommer masser af billeder herinde efterfølgende - så snart det er overstået forsvinder anonymiteten også :biggrin:

Og i øvrigt: Tillykke med i morgen, husk at nyde det i fulde drag :loveshower:

Redigeret af SecretBride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh, hvor er det spændende at I skal holde hemmelig bryllup! Jeg synes det er en super god ide - og mht til kl. 10 om morgenen, så har I jo bare bedre tid til at nyde at være "rigtigt" gifte når det starter tidligt, men jeg forstår godt, at du er ærgerlig over det!

Vi bliver jo næsten også nødt til at se nogle billeder af jeres første bryllup - så vi kan få lidt af de begge bryllupper :loveshower::cheerleader3:

1

Del dette indlæg

Ihh, hvor er det spændende at I skal holde hemmelig bryllup! Jeg synes det er en super god ide - og mht til kl. 10 om morgenen, så har I jo bare bedre tid til at nyde at være "rigtigt" gifte når det starter tidligt, men jeg forstår godt, at du er ærgerlig over det!

Vi bliver jo næsten også nødt til at se nogle billeder af jeres første bryllup - så vi kan få lidt af de begge bryllupper :loveshower::cheerleader3:

Skal nok flashe billeder af begge brylluper - når det ikke længere er topsecret... :D

Og og og ... så kom KJOLEN :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: Den sad som støbt (var lidt bange for den var for lille, ligger lige midt i mellem str. 34 og 36 - men turde ikke bestille den for stor) - kun lige lidt for lang, det havde jeg dog næsten regnet med (når nu jeg ikke er så høj), så skal lige høre "min" dameskrædder om hun har tid midt i flytningen, ellers bliver jeg vist nok nød til at have fat i en skræder. Og så skal jeg vist have gennemtænkt undertøj, for den er lidt mere gennemsigtig end jeg havde regnet med, og selv med hudfarvet undertøj, kan man se hvor undertøjet starter og stopper, så er nok ude i sådan noget shapewear som går fra top til bund. Men den er altså bare helt perfekt :thumbsupsmileyanim:

Jeg har droppet hatten, og skal bare have et birdcage i stedet - det er jeg så småt ved at have lavet færdig.

Manden arbejder hjemmefra i dag - og børnene er kommet hjem fra ferie hos bedsteforældre, så den måtte stå på hemmelig prøvning på badeværelset - og den er SVÆR at lyne selv :blink: jeg har uden tvivl været et kønt syn :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg har gjort noget jeg ellers ikke har gjort siden 90'erne engang... jeg har taget sol - altså i et solarie ... :oops: men med det vejr vi har for tiden, når jeg aldrig at få brune ben inden jeg skal i den hvide kjole - så jeg har kapituleret - og kastet mig til cancergrillens nåde... :td:

Ellers venter jeg bare på at attesterne - og tidspunktet - kommer med posten. De tre indviede veninder har alle tre sagt ja til at deltage i brunch efter vielsen - så bordet er booket (en anden veninde arbejder der hvor jeg har booket bord, så hun bliver nok også overrasket :lol: )

0

Del dette indlæg

Så lykkedes det mig at få prøvet alt tøjet samlet - sko, kjole, birdcage og usynligt undertøj... og ja, det var bare helt perfekt :blush: Nu er der kun otte dage til - og jeg mangler STADIG papirene fra kommunen - så nu er jeg lidt nervøs for om de når frem - hvis ikke de kommer med posten i morgen, så må jeg lige ringe op til kommunen.

Jeg render i øvrigt rundt i mine nye sko for at gå dem til - min yngste synes jeg er mærkelig :lol:

0

Del dette indlæg

Og så måtte jeg ringe til kommunen og sige at vi altså gerne ville have vores prøveattester - det kunne han da godt forstå - og stor panik opstod da de ikke kunne "finde os" - det viste sig så at det var fordi hans kollega faktisk sad med den i hånden - og den var på vej ud i posten, så vi får den i morgen ... :thumbsupsmileyanim:

Nu er der kun en uge til :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer