MissT79

Told af import-kjoler

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det vil typisk være det firma der fragter varerne der ordner toldpapirerne. Det vil typisk blive sendt med Fedex, UPS eller ligende

Hvad hvis de ikke gør? Hvem skal jeg betale told, moms og gebyr til?

Undskyld jeg spørger så meget, men vil ikke miste den i tolden.

0

Del dette indlæg

Der er ca 12 % toldpå tøj og 25% moms. Der udover kommer forsendelsen og regninger fra kureren.

Husk told og moms beregnes af varerens værdi+fragtomkostninger+evt forsikring.

Jeg er tolder

På den side jeg har kigget skal jeg betale for "shipping" = fragt. Derud over kommer told, moms og gebyr til post.dk som jeg skal betale til ????

Jeg har brugt en "toldberegner", men de skriver ikke hvad jeg skal betale til hvem og hvornår.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du fx får sendt med DHL eller andet lignende selskab skal du betale til dem, oftest når de leverer pakken. De lægger ud til tolden kan du porpulært sige. Får du den med det med almindelig post (altså post Danmark), får du et brev fra dem, at der ligger en pakke til dig på nærmeste posthus, hvor du skal betale x antal kroner ved afhentelse.

Det er denne service fragt firmaerne og postdanmark yder du betaler gebyr på ca 170,- for.

0

Del dette indlæg

Hvis du fx får sendt med DHL eller andet lignende selskab skal du betale til dem, oftest når de leverer pakken. De lægger ud til tolden kan du porpulært sige. Får du den med det med almindelig post (altså post Danmark), får du et brev fra dem, at der ligger en pakke til dig på nærmeste posthus, hvor du skal betale x antal kroner ved afhentelse.

Det er denne service fragt firmaerne og postdanmark yder du betaler gebyr på ca 170,- for.

Så der er lidt som at få noget sendt pr. efterkrav?

Inde på toldpriser.dk står der 160,-

Redigeret af MissT79
0

Del dette indlæg

Som miss lena skriver skal du betale til det firma der levere dine varer. Da du ikke kan få den ind uden om et af disse firmaer vil du altid skulle betale til dem. Det står oftest på sælgers hjemmeside hvilket firma de bruger.

Super. Tusind tak for hjælpen.

Kan jeg stole på toldpriser.dk?

Redigeret af MissT79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har tjekket de kloge bøger. Der er 12% i told.

Her er et eksempel på hvordan regnestykket ser ud:

Prisen for en MP4-afspiller (250 x 5,60): 1.400,00 kr. Du skal også betale told af fragtomkostninger og eventuelle forsikringer, her fx: 160,00 kr. Samlet beløb, du skal betale told af: 1.400,00 kr. + 160,00 kr. (toldværdien) 1.560,00 kr. Told for en MP4-afspiller er 13,9 procent af 1.560,00 kr.: 216,80 kr. Du skal betale dansk moms af prisen + told: 25 procent af (1.560,00 kr. + 217,00 kr.): 444,25 kr. Du skal i alt betale told og moms: 661,00 kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber af og til stumper til amerikaner-bilen i USA. Som grundregel siger min mand, at hvis en ting koster f.eks. 100 $, så koster det 1000 kr. Altså "bare" gange $ med 10, for så er fragt og told iregnet prisen. Vi har da endnu ikke fået ubehagelige overraskelser.

Edit: Flot kjole du har fundet :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg

Vi køber af og til stumper til amerikaner-bilen i USA. Som grundregel siger min mand, at hvis en ting koster f.eks. 100 $, så koster det 1000 kr. Altså "bare" gange $ med 10, for så er fragt og told iregnet prisen. Vi har da endnu ikke fået ubehagelige overraskelser.

Edit: Flot kjole du har fundet :thumbsupsmileyanim:

Ok. Det er da også en måde at gøre det på. Alt for at undgå "uventet" regninger :biggrin:

Taark. Spørgsmålet er så om den passer en dobbeltstørrelse af modellen :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer