Line_J

Risposer - hvem laver dem?

21 indlæg i dette emne

Jeg har selv lavet vores risposer til kirken (har ca. 50 i overskud til hvis nogen vil kaste ris senere ;) )

I går var jeg nede i en stofforretning for at købe noget ekstra brudetyl og noget billigt tyndt satin bånd. Ekspedienten sagde til, at hun syntes at det var så pænt at mig at jeg "gad" at lave så mange risposer, og om det var til en veninde eller min søster...!

Øh... det var til mig selv sagde jeg.... hun kiggede så mærkeligt på mig, og sagde at det plejede man ikke selv at lave?

Så blev jeg i tvivl. Jeg har lavet dem dels fordi min mor ikke kan overskue det, og dels fordi de så passer til resten af det som jeg har lavet, både i stil og farver. Jeg ved at der ikke er nogen fra min familie der kunne finde på at lave risposer, uden at kontakte mig først (måske fordi jeg er en smule perfektionistisk...!).

Men om gommens familie dukker op med en gang hjemmelavet risposer...det aner jeg virkelig ikke (håber det ikke).

Er jeg helt forkert på den, at jeg selv har lavet dem selv?

Line

post-4556-1090924834.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhm... jeg har også selv lavet risposer- så det passer ind i resten af tingene... Jeg har ingen mor eller søster, så jeg tænkte at det sørger jeg da bare selv for...

Har ikke hørt at nogen bestemt skal lave dem....

H taz

0

Del dette indlæg

Jeg var gået i gang med at lave vores, da min søde mor ringer og siger at det behøver jeg ikke, da hu har talt med min svigermor og de 2 har så aftalt at de gerne vil lave dem, så det skal de da selfølgelig have lov til,

(så slipper jeg) :bearhug:

Men vil give Henrijette ret , jeg har altså heller ikke hørt at nogen bestemt skal lave dem......

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug:

Jeg er altså ikke helt så godt inde i traditionerne som i andre, så jeg bliver nødt til at spørge hvor det lige præcis er at de her risposer kommer ind i billedet? Jeg troede egentlig bare at folk have en håndfuld ris i lommen som de kylede på en uden for kirken...agtigt???

Øh, jeg har i hvertfald ikke lavet nogen...men?

majmaj

Aha, hvis jeg læser efter kan jeg jo godt se at det er til kirken, menhvad er det så lige de skal passe til? Kirken? Kjolen? Eller...? :bearhug: ?

Redigeret af majmaj
0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg laver dem ikke selv. Det bliver min mor eller en anden... Ellers er der bare ikke nogen!!!

Jeg synes ikke det er min/vores opgave at forsyne gæsterne med ris til at kaste på os!!! :bearhug:

Har da også hørt at det som regel er brudens mor der står for det!!!

De bryllupper jeg har været med til har jeg også selv haft ris med (grødris skyllet i vand, så de ikke pletter på tøjet) ;)

Knus Karina

0

Del dette indlæg

Hej

De bryllupper jeg har været til, har vi altid selv haft ris med, lige skyllet og i en lille pose. Min mor vil nu lave nogle risposer til vores bryllup, det synes jeg er rigtig sødt, og om det bånd der er omkring lige er en anelse anderledes i farven end hvad der er på bordet ved festen - so what.....

Jeg synes det er lidt mærkeligt selv at lave ris til at gæsterne skal kaste på een, men er det blot ment som pynt på bordet synes jeg det er flot.

Blot min mening om risposerne....

Flikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er MEGET normalt at man ikke selv laver risposer til kirken.

Det er en tradition at det er noget familien tager sig af.

Egentlig er det jo også at bede om noget, som egentlig er ment som en overraskelse, hvis man selv sørger for risposer til folk. At pådutte folk at de skal kaste noget. Ligesom at give saksen til mændene efter brudevalsen.

Jeg har endnu ikke været til bryllup, hvor bruden selv sørgede for det.

Hvad er det lige det skal passe til ?? Som i skriver ??

Min mor har sagt, at hun laver dem. Dog har jeg selv lavet 62, men det er fordi jeg bruger dem som bordkort.

Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg har aldrig hørt om at nogen, uden brudens viden, har laver risposer til festen. Men jeg har da været ude for der er blevet lavet nogle små fine nogen til kirken af mødre, sivgermødre og bedstevenner....

Også til når parret tager afsted fra festen har jeg været ude for at gæster har haft risposer med, så man ikke bruger dem fra bordet....!!

- Jeg regner da også med selv at lave dem der skal være på selve feststedet, men ikke andet end det....!

MVh

MVh

0

Del dette indlæg

Jeg laver heller ikke vores risposer selv...det gør min dejlige bedstemor...men det kommer til at passe med resten fordi vi har købt båndet i fællesskab...

Men hvis ikke huns selv havde tilbudt det, så havde jeg selv lavet dem. De er ment som en del af bordpynten, og hvis folk så vil kaste dem efter os senere på aftenen er det op til dem selv. *g*

I kirken (eller for vores vedkommende på rådhuset) har jeg aldrig hørt om brudeparret sørger for ris...det er gæsterne selv der tager dem med der hvis de mener der skal kastes nogen!

Har sunget kirkekor i 10 år og nok været til omkring de 50 bryllupper på den bekostning og har aldrig set at parret havde lavet risposer til kirken eller på andre måder havde sørget for ris til gæsterne, men der har altid været ris alligevel. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt at høre hvor forskellig traditionerne er i vores lille land. Ja her hvor jeg kommer fra, da er det gæsterne selv som sørger for ris. Det ses lidt som et drilleri at sørge for ris helt ind til brudeparrets undertøj :denmarkflag:

Derfor er jeg sikker på at jeg ikke vil hjælpe yderligere til - de skal nok kaste rigeligt efter os! :)

Da vi har holdt brylluppet hemmeligt til kort tid før, så har enkelte "truet" med at kaste hele poser. :(

Knus Nett.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet risposer til bordene om aftenen - rettere sagt min mor har lavet dem, men det er ikke nogen overraskelse fra hendes side. De er lavet, så de følger farverne fra invitationer, bordkort, menukort osv.

Derudover ved jeg, at min mor vil lave ris-kræmmerhuse til kirken. De vil så stå i en lille kurv ude i våbenhuset, så alle vore gæster kan blive "armeret" med ris !!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer