Skovnissen

Talen til min mand. Hjælp - hvad synes I? (ris & ros ønskes)

10 indlæg i dette emne

Hej alle hjælpsomme sjæle :)

Jeg har det virkeligt svært ved at udtrykke mig på skrift og det bliver nok endnu mere svært at skulle rejse mig op og holde en tale for/til min mand :fløjt: .

Ikke destomindre så har jeg det sådanne at det SKAL bare gå - for han fortjener da lige så meget at jeg rejser mig og siger et par ord som jeg gør. Jeg synes netop at det er vores dag og derfor skal han også have en tale.

Her kommer jeg så til at få brug for jeres hjælp :help: - nedenfor følger den tale jeg har skrevet og har brug for jeres kommentarer - ris og ros. Hold jer endelig ikke tilbage - har brug for jeres ærlige mening! :blink:

------------------------------------------------------

Kære Daniel, Skatter

Så kom dagen – dagen der har været så lææææænge til det sidste år.

Dagen hvor du og jeg også på papiret er blevet til vi

Dagen hvor vi nu kan kalde os for mand og kone – Hr. og Fru Jensen

Dagen med en fantastik anledning til at holde en tale til dig.

Du vil sikkert mene at jeg snakker rigeligt til hverdag at jeg måske netop denne dag skulle tale lidt mindre.

Men nej :wink:

Jeg siger ofte sssst du må ikke sige det til nogen … men jeg elsker dig!

Men jeg plejer også efterfølgende at sige: for alle jeg kender ved det allerede.

Men I dag så vil jeg alligevel gerne sige det højt og tydeligt: DANIEL JEG ELSKER DIG! Så både du og alle vi kender har hørt det

Det er 5½ år siden at du kom ind i mit liv – i først omgang blot i form af en mail på min dating profil, men det tog ikke lang tid før end jeg tænkte at denne mand, ham må jeg da bare mødes med! Og det var selvom jeg slet ikke søgte en kæreste men kun chatvenner…

Jeg skrev og spurgte om du havde lyst til at mødes – og heldigvis var svarede du ja :cheerleader3:

Jeg måtte dog lige vente en lille uges tid til du havde et hul i kalenderen og tid til at mødes… om du havde mange andre dates der skulle afholdes inden eller om det var fordi din far var på besøg skal jeg ikke kunne sige …

Fra første dag var der bare noget helt specielt over dig! Og på 3. date vidste jeg allerede at jeg ville leve resten at mit liv sammen med dig! :a1221:

De første 5 år af vores liv sammen har været helt fantastisk, vi har haft så mange god og fede oplevelser sammen: rejser, koncerter, middage, biografture, weekender på Askø og jeg kunne blive ved.

Når jeg står i dag og ser tilbage så er tiden bare fløjet af sted … men vi ved også begge at den mens det stod på har det varet som evigheder når ikke tiden men du er fløjet af sted.

Du har haft (og vil nok også fremad få) en del rejseaktivitet og det stemmer ikke helt overens med dit 8-16 job som du havde da jeg lærte dig af kende…

I dag dækker du dig ind over at jeg fra starten af sagde jeg gerne ville have: Maria-Tid

Som du nok også ved så mente jeg nu ikke SÅ MEGET Maria-tid som jeg har fået. Jeg savner dig jo når du er af sted.

Men jeg ved også at det er noget du elsker og at du ville dø hvis det bare var 8-16 resten af livet.

Så vil jeg bare nyde hvert sekund de næste 6 måneders til hvor det er ”8-16” i Ballerup

Jeg vil gerne takke dig for:

At du: Får mig til at føle mig tryg.

At du: Altid tænker på hvordan jeg har det (dog ikke for at du altid spørger til det … har du det godt?).

At du: Er fjollet og altid kan få mig til at grine.

At du: Bæger over med mig når jeg er morgentræt (eller som du vil sige er morgensur :blush: )

At du: Nusse mig på ryggen i uendelig lang tid når vi putter på sofaen om aftenen, også selv du ikke altid gider.

At du: Altid skriver en go’morgen besked når du er ude og rejse, og altid ringer hjem om aftenen bare lige for at sige hej og høre om min dag.

At du: Sender en sms’ når du er landet og er sikkert fremme på kontoret på dine mange rejser – også selvom du synes det er lidt skørt.

At du: Gider høre på alle mine små skøre historier, brokkerier og andet fra min dag – hver dag.

At du: Elsker mig for den jeg er – eller måske på trods af den jeg er?

At du: Ikke er mange for at vise følelser

Og At du: Hverdag fortæller mig at du elsker mig.

Kort sagt (Ja-ja det ved jeg godt er for sent):

At du er den du er!

Og ja så selvfølgelig fordi du altid håndhæver regel nummer 1!

Uden den regel er jeg ikke sikker på at vi ville stå her i dag ()()

Til dem der ikke kender regel nummer 1 – så er den en regel jeg kom til at lave i vores første spæde tid sammen (4. eller 5. date)– hvor jeg sagde til Daniel, lad os lave én regel – som selvfølgelig skal gå begge veje:

Regel nr. 1:

”Lige meget hvad du har gjort eller sagt – så hvis du kysser mig, så lover jeg at tilgive dig!”

Det har så ikke været nemt sidenhen at få indført andre regler – men måske det er fordi der faktisk ikke er behov for andre…?

Til sidst vil jeg blot sige: Skatter jeg ELSKER DIG! Og jeg glæder mig til resten af vores liv sammen som mand og kone.

Så vil jeg gerne bede jer alle sammen om at rejse jer og skåle for min skønne dejlige min mand (3 korte og 1 langt).

Daniel længe leve – Hurra – Hurra – Hurra og så det lange HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skål!

------------------------------------------------------

Tak for at I har gidet at læse det helt igennem - nu vil jeg rigtigt gerne høre jeres mening?

På forhånd tak :biggrin:

Maria (der om under 2 uger bliver til Fru. Jensen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en smuk tale! Personlig, vedkommende, rørende, uden at det kommer "for tæt på" (der er jo ingen grund til at indvie alle i de helt personlige emner :wink: ), man får historien om jer, lidt af jeres søde luner, og jeg fornemmer tydeligt at du elsker din hubby overalt på jorden. Så kan man ikke gøre det meget bedre :thumbsupsmileyanim: Jeg ville blive meget glad og rørt over at få sådan en tale :)

Godt gået! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Fru Hentze

1000 Tak for dit feedback - det er rart at der er nogen der lige læser det i gennem.

Jeg var nemlig bange for at det var for overfladisk og for langt. Så det er rigtigt rart at høre din mening :thumbsupsmileyanim:

For ja jeg elsker min Daniel - og kan næsten ikke vente ... 11 dage og nogle timer til ()()

/Maria

(kommende Fru Jensen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Majse71

1000 tak for dit feedback :thumbsupsmileyanim:

Det er super rart at blive bekræftet i at det er ok.

Var jo helt bange for at det ikke gav mening, var for langt, var for kedeligt og overfladisk.

Så det er super rart at I har ville bruge tid på at læse det i gennem og og komme med jeres kommentarer. :cheerleader3:

/Maria (snart Fru Jensen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil bare sige, at det er en fantastisk god regel nummer 1 I har :) Det er så vigtigt at kunne tilgive hinanden - det er bare tegn på, at I tager jeres forhold alvorligt og ved, at et ægteskab kan være hårdt arbejde - men at det er værd at arbejde for! Så meget lykke og fremgang ønsker jeg for jer to!

Og vil lige tilføje, hvis du ikke er vant til at holde taler...? De bedste taler er dem, der ikke er helt ordret læst op fra papiret. Det er en rigtig god tale du har skrevet, så bare husk at sige tingene på en naturlig måde, så det lyder som noget du kunne have sagt til din mand uden først at skrive det hele ned :)

Held og Lykke! Og husk: Nervøsitet er en god ting! Det viser at du ikke er ligeglad :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige, at det er en fantastisk god regel nummer 1 I har :) Det er så vigtigt at kunne tilgive hinanden - det er bare tegn på, at I tager jeres forhold alvorligt og ved, at et ægteskab kan være hårdt arbejde - men at det er værd at arbejde for! Så meget lykke og fremgang ønsker jeg for jer to!

Og vil lige tilføje, hvis du ikke er vant til at holde taler...? De bedste taler er dem, der ikke er helt ordret læst op fra papiret. Det er en rigtig god tale du har skrevet, så bare husk at sige tingene på en naturlig måde, så det lyder som noget du kunne have sagt til din mand uden først at skrive det hele ned :)

Held og Lykke! Og husk: Nervøsitet er en god ting! Det viser at du ikke er ligeglad :)

1000 Tak for dit Feedback :thumbsupsmileyanim:

Ja det er en skøn regel vi har - og faktisk en vi bruger :kiss: så vi undgår dumme misforståelser og små skænderier...

Det er netop fordi jeg ALDRIG har holdt en tale a nervøs. Er klar over at den ikke skal læses op - men det er nu rart at have det på skrift hvis det hele går i kludder :blink:

Håber jeg kan holde nerverne i ro så det bliver naturligt - men hvad det vigtigste må være at gøre det.

Virkelig flot tale. Bare jeg kunne få ordene ned på papiret på den måde :)

1000 Tak for dit feedback - jeg er bestemt ikke god på skrift men det kom alligevel ret hurtigt til mig da jeg begyndte at skrive ... det er noget lettere når det nu er et emne som man elsker at man skal skrive om / til :loveflag:

:loveflag: stort hit, den er så sød, og vil give "mening" i en mands ører. Ikke bare feminint, romantiskt candyfloss (selvom det jo også er skønt hihi)

1000 tak for feedback. Fedt at høre den netop ikke er for sukkersød - for det er for det første ikke sådanne nogen af os er og så synes jeg ikke det passer som tale til min snart mand.

Pyha det er godt nok snart - hvor er det fedt at I alle lige har meldt ind med jeres kommentarer det gør det lidt nemmere at skulle rejse sig på lørdag og holde tale når jeg ved at jeg ikke er helt ude i skoven :thumbsupsmileyanim:

Så endnu en gang tak for jeres hjælp!

/ Maria ( der slet ikke kan forstår det er på lørdag)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer