Guest lillemor

Alarmklokkerne (ikke kirkeklokkerne) ringer for mine ører...

31 indlæg i dette emne

Så har kæresten og jeg fundet den perfekte dato for vores bryllup.... fem-årsdagen for vores første kontakt med hinanden.

Vi er så småt begyndt at planlægge, og jeg er igang med mange små kreative ting dertil.Jeg er 90% gør det selv, da jeg ønsker en perfekt dag, og er meget kritisk helt ned i (for andre) ubetydelige detaljer ;-)

Faktisk er de fleste ting på plads, de skal bare laves... Og så er tøjet og ringene selvfølgelig ikke købt endnu.Ej heller er stedet for vielsen og festen fundet endnu.

Redigeret af lillemor
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet en æske/kasse som før brylluppet bliver brugt til at gemme på div. ideer og forslag til alt "papir"-arbejdet.Efter brylluppet er det så meningen, at den skal bruges til små minder osv. som ikke kan være i et fotoalbum.Farverne på kassen er holdt i den skala, som vi gerne vil have som gennemgående i hele brylluppet.Dvs noget creme- støvede pasteller, dog mest rosa.

post-55614-0-15158700-1345131784.jpg

post-55614-0-99013300-1345131739.jpg

Redigeret af lillemor
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllupsfest skal gerne ende med en havefest i egen have, pt er vi dog i en lejlighed.Derfor er location ikke fastlagt endnu.Men har en masse ideer til bordpynt og bordkort og blomster og små gaveæsker til alle gæsterne og og og .... Ja, jeg kan blive ved.De få som ved, at planlægningen er igang ser mig heldigvis ikke som tosset, fordi jeg er igang allerede.De kender mig jo, og ved, at jeg er lidt perfektionistisk på disse områder, og derfor vil lave så meget som muligt selv.

Og på den anden side mener de, at jeg er bindegal fordi jeg vil lave tingene selv - også kagen og maden til festen.De mener, at jeg så på dagen vil bruge for meget tid i køkkenet :fløjt:

0

Del dette indlæg

Det er måske bare mig, der er tosset :fløjt:

Jeg er altså ikke til det helt store skrud, da jeg har været gift før (dog på rådhus med efterfølgende "middag" i bilka.. :( og flere år senere kirkelig velsignelse samtidigt med dåben af vores yngste barn.) og når at fylde 45 dagen før vielsen. Så et af mine største problemer er valget af kjole...

På nogle områder er jeg meget til at følge gammel skik og overtro, og på andre er jeg ligeglad... Nogle kjoleideer følger - hvad skal jeg vælge???

Er helt i vildrede, dog er jeg sikker på at jeg skal have oget med korte ærmer, som kan skjule mine mormor-arme :tunge:post-55614-0-57166100-1345554020.jpgpost-55614-0-17807900-1345553935.jpgpost-55614-0-87319100-1345553957.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har gået og været lidt stresset den senere tid... måske lidt fordi jeg havde en del opgaver der skulle løses, men følte ikke rigtigt at jeg kom nogle vegne.

Nu har jeg dog fåer sat flueben ved nogle af opgaverne, og kan endelig slappe lidt af igen - og hvad er bedre end planlægningen af vores bryllup til det :wink:

En af tingene jeg har haft travlt med er kager, jeg elsker at bage og skal deltage i en cake-event i vejle sidst i september -

Igår afleverede jeg to nye kager, og kan nu slappe lidt af med bageriet. smider lige nogle billeder af kagerne :)

post-55614-0-34966900-1345983530.jpg

post-55614-0-35080300-1345983580.jpg

post-55614-0-14155100-1345984166.jpg

post-55614-0-07917800-1345984211.jpg

post-55614-0-46788500-1345984370.jpg

post-55614-0-87915300-1345984407.jpg

Redigeret af lillemor
0

Del dette indlæg

Velkommen til! :balloons:

Hvor er det dog nogle fiiiiiiine kager!! Med de evner indenfor bagekunsten kan jeg da godt forstå, at de selv vil bage den :thumbsupsmileyanim:

Mht. kjolevalg, så nævner du noget med "gammel skik og overtro" - er det kjolefarven du der henviser til; altså hvid og andengangs brud?

Den hvide farve har intet med jomfruelighed og uskyldighed at gøre men derimod lykke og glæde (se her), så jeg siger go for it!

0

Del dette indlæg

Hej CilleTX,

Det er ikke så meget på kjoleområdet,som på sløret... Men føler heller ikke selv at det er rigtigt med hvid kjole,netop fordi det er anden gang. Men der er mange små ting i forbindelse med et bryllup som ikke helt passer til mig... feks betyder det at kaste ris noget med frugtbarhed... Det hjælper ikke noget her, da jeg ikke kan få børn ( det skal så lige nævnes at det er eget valg, og jeg har 4 store- næsten voksne børn :wink: )

Men har dog også kig på en kjole som hedder elfenben men ser hvid ud, så det er ikke helt udelukket med en hvid kjole :)

0

Del dette indlæg

Uanset om det bliver holdt i egen have, eller i det lokale forsamlingshus vil temaet være det samme, nemlig have/bonderøv med støvede pastelfarver...

Har en masse ideer, men noget er fastlagt allerede.En del af borddækningen er bla. en tynd birketræsskive som dækketallerken,hvorpå der skal være serviet og bordkort.

Bordkortet er et lille glas med hjemmesyet hætte til låget, og en mærkat m navnet på gæsten.Og selvfølgelig er glasset fyldt m hjemmelavet marmelade, som gæsterne tager med hjem.Så lad os bare sige, at inden vi bliver gift, er her ingen der gider spise hjemmelavet pizza mere, da jeg har valgt at glasset fra et pizza-kit har den rette størrelse :lol: og der skal spises en del pizza, da vi regner med at blive mellem 50 og 60 gæster.Og jeg har kun 10 glas endnu :thumbsupsmileyanim:

post-55614-0-14603000-1345992566.jpg

post-55614-0-69999500-1345992590.jpg

post-55614-0-04552000-1345992610.jpg

post-55614-0-66134900-1345992645.jpg

post-55614-0-54175100-1345992677.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej CilleTX,

Det er ikke så meget på kjoleområdet,som på sløret... Men føler heller ikke selv at det er rigtigt med hvid kjole,netop fordi det er anden gang. Men der er mange små ting i forbindelse med et bryllup som ikke helt passer til mig... feks betyder det at kaste ris noget med frugtbarhed... Det hjælper ikke noget her, da jeg ikke kan få børn ( det skal så lige nævnes at det er eget valg, og jeg har 4 store- næsten voksne børn :wink: )

Men har dog også kig på en kjole som hedder elfenben men ser hvid ud, så det er ikke helt udelukket med en hvid kjole :)

Nå ja, sløret er der jo lidt flere "regler" omkring... Hmm...

Nu er jeg ikke den store "slørpige", så selvom det er første (og forhåbentlig eneste :wink: ) bryllup for mig, så regner jeg med at have enten fascinator eller birdcage i stedet for slør, så det var måske en mulighed? (se fx. MissLenas tråd eller etsy butik, hun laver nogle fine ting!)

Generelt har jeg det nu sådan med bryllup at brudeparret bestemmer, så hvis der er nogle traditioner eller "regler" man har lyst til at ændre, så gør man da bare det!

I stedet for ris overvejer vi rosenblade - det ser sååå fint ud. Så kommer man også ud over frugtbarhedssymbolikken :)

(det er nu ikke for at slippe for den vi overvejer rosenblade - vi vil såmænd gerne have børn - men rosenblade er bare så fiiine....)

0

Del dette indlæg

Jeg har købt nogle af blomsterne til både buket og bordene...Er helt syg med disse blomster fra panduro, og er sikker på at de vil være pragtfulde mixet med levende hvide roser...Regner med at lave minibuketter til bordene bestående af de fire forskellige kunstige blomster og fem hvide roser.Dem vil jeg så sætte på midterlinien af de lange borde og derimellem vil jeg sætte nogle spejlplader med små blandede glas m levende lys.Tror det vil se godt ud. :thumbsupsmileyanim:

Dugene er elfenbensfarvet velour, som også er købt...Måske med en løber hele vejen på midten i enten lys grå eller svag rosa decovæv.

Han skal have et mellemgråt jakkesæt med elfenbensfarvet skjorte og vest.Og tænker lidt på lyslilla slips.

Og han HAR sagt ja til tøjet.Ligesom han har sagt ja til alle de andre ting vedr. hvem hvad hvor osv... Dog vil han ikke lade mig blive viet i gummistøvler :tunge: Vores arbejdsfordeling er således at jeg får ideer, vender dem med ham og så siger han ja eller

nej.Og så er det ham der skal vælge vin, da jeg ikke drikker ret meget af den slags...

post-55614-0-18103000-1346009485.jpg

Redigeret af lillemor
0

Del dette indlæg

Hej CilleTX,

Nå ja, sløret er der jo lidt flere "regler" omkring... Hmm...

Nu er jeg ikke den store "slørpige", så selvom det er første (og forhåbentlig eneste :wink: ) bryllup for mig, så regner jeg med at have enten fascinator eller birdcage i stedet for slør, så det var måske en mulighed? (se fx. MissLenas tråd eller etsy butik, hun laver nogle fine ting!)

Generelt har jeg det nu sådan med bryllup at brudeparret bestemmer, så hvis der er nogle traditioner eller "regler" man har lyst til at ændre, så gør man da bare det!

I stedet for ris overvejer vi rosenblade - det ser sååå fint ud. Så kommer man også ud over frugtbarhedssymbolikken :)

(det er nu ikke for at slippe for den vi overvejer rosenblade - vi vil såmænd gerne have børn - men rosenblade er bare så fiiine....)

Jeg har faktisk leget lidt med tanken om fuglefrø i stedet for ris...

Jeg skal have det meste af håret hængende løst og arbejder lidt med at lave en kam til at sætte i en fletning bagpå....Mit hår er ikke langt endnu,men mon ikke der kan komme lidt længde på i løbet af de næste 3 år???Og så har kæresten lovet at han gerne vil give mig extentions når vi nærmer os den tid :rolleyes:

Jeg ved ikke helt hvad det ender med, men har købt nogle kamme og den første blonde til at lege med :rolleyes:

post-55614-0-36863200-1346010580.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må indrømme,at jeg nok er meget kræsen,så jeg overvejer virkelig at sy min egen kjole til dagen.Jeg har kigget på flere tusinde kjoler nu,og der er bare hele tiden noget, som jeg ikke bryder mig om på hver kjole.Jeg ved godt man siger, at en brud ikke må sy sin egen kjole,men jeg bryder i forvejen flere andre traditioner såååå....

En til eller fra :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skid da hul i traditionerne! :) men kan godt være, at du ikke kan finde nogen på nettet, du rigtig kan li .... men stadigvæk .... tag ud og prøv kjoler, for det er en kæmpe oplevelse! :)

Måske er det bare mig, men synes ikke rigtigt, jeg kan være bekendt at prøve kjoler endnu,da der er næsten 3 år til...men det er en af de ting jeg alligevel gerne vil have klaret, da vi kører med et budget der siger : køb noget af det såsnart du har penge i overskud...Ikke fordi det skal være lavbudget,men fordi vi ikke vil låne til bryllup,og vi ved at vi ikke kan spare så meget sammen.Vi kender det alle - så er det vaskemaskinen der går i udu eller bilen eller noget helt andet... og det nærmeste sted at tage pengene er fra bryllupskontoen...

Så pt er alle papirvarer til div kort købt,kagestativet er købt,hårpynten er lavet,skoene er købt,den del af blomsterne som ikke skal være friske er købt...

GUUUD, hvor har jeg egentlig købt meget allerede :lol:

0

Del dette indlæg

HMMMM.....Måske er det bare mig,men føler mig godt og grundigt tøsesur ligenu :angry:

Mit første ægteskab var vielse på rådhuset,kun ham og jeg, efterfulgt af en tur i bilkas bistro.Total fiasko.Og min nuværende kæreste ved at jeg ikke ønsker en gentagelse eller noget der bare minder om det.

Da kæresten og jeg begyndte at tale om bryllup, forslog jeg at vi blev viet i en lysning i skoven,hvor vi tit er på skovtur, og så gik ned på stranden med madkurve.og kun de nærmeste fra famillien og vennerne skulle med.

Men han mente, at vi ihvertfald blev omkring 50 mennesker.Og han ville i kirke.og holde traditionelt bryllup.Så det er jeg gået ud fra i min planlægning og så selvfølgelig frem til at min teenagedrøm alligevel blev til noget..Det skal lige siges at jeg har meget ringe kontakt med min egen familie (Har faktisk ikke set dem eller talt med dem i snart to år),hvorimod han er nært knyttet til sin.Men det er åbenbart kun forældre og søskende???

Da jeg idag bad om at få af vide hvem han havde til gæstelisten var det kun dem der blev nævnt.

Så da jeg var færdig med listen lød den på 23 voksne (os selv incl.) og 7 børn.Ud af dem er det meget tvivlsomt om de 5 af de voksne overhovedet gider komme (de gad ikke til min to yngstes konfirmationer)Så regner egentlig kun med 18 voksne.Reelt set er det 7 børn,7 unge og 11 voksne...

Nu kan det godt være det er mig der går i meget små sko, Men helt ærligt - jeg har været gift før - og jeg synes altså ikke jeg har lyst til at bruge penge på leje af lokaler,

DJ, køkkenpersonale endsige brudekjole og alt det andet der følger med, for så lille et bryllup.for slet ikke at tale om at skulle gå gennem en næsten tom kirke...

Det fortalte jeg så kæresten,Og hans eneste reaktion var : det er helt forståeligt skat,sov godt... :angry: :angry: :angry:

Nu sidder jeg så og har lyst til at bede ham rende mig,hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær,og bare aflyse det hele...

Og jeg tænker så det knager... Jeg er ved at flytte i hus,hvor det så er meningen at han skal flytte ind,såsnart han kan finde et arbejde i nærheden.Ligenu bor vi meget langt fra hinanden.

Men han vil overhovedet ikke høre tale om at gå lidt ned i løn,for at være sammen med mig... :angry:

Og han mener det er tidsnok at han familie får besked om brylluppet 6 mdr før - på trods af at det er lige midt i ferietiden... reelt set kan vi risikere at ingen fra hans familie kan komme,da de plejer at have bestilt ferie til den tid...

Er det bare mig - eller skal alle de alarmklokker ringe så højlydt for mine ører???

Redigeret af lillemor
0

Del dette indlæg

HMMMM.....Måske er det bare mig,men føler mig godt og grundigt tøsesur ligenu :angry:

Mit første ægteskab var vielse på rådhuset,kun ham og jeg, efterfulgt af en tur i bilkas bistro.Total fiasko.Og min nuværende kæreste ved at jeg ikke ønsker en gentagelse eller noget der bare minder om det.

Da kæresten og jeg begyndte at tale om bryllup, forslog jeg at vi blev viet i en lysning i skoven,hvor vi tit er på skovtur, og så gik ned på stranden med madkurve.og kun de nærmeste fra famillien og vennerne skulle med.

Men han mente, at vi ihvertfald blev omkring 50 mennesker.Og han ville i kirke.og holde traditionelt bryllup.Så det er jeg gået ud fra i min planlægning og så selvfølgelig frem til at min teenagedrøm alligevel blev til noget..Det skal lige siges at jeg har meget ringe kontakt med min egen familie (Har faktisk ikke set dem eller talt med dem i snart to år),hvorimod han er nært knyttet til sin.Men det er åbenbart kun forældre og søskende???

Da jeg idag bad om at få af vide hvem han havde til gæstelisten var det kun dem der blev nævnt.

Så da jeg var færdig med listen lød den på 23 voksne (os selv incl.) og 7 børn.Ud af dem er det meget tvivlsomt om de 5 af de voksne overhovedet gider komme (de gad ikke til min to yngstes konfirmationer)Så regner egentlig kun med 18 voksne.Reelt set er det 7 børn,7 unge og 11 voksne...

Nu kan det godt være det er mig der går i meget små sko, Men helt ærligt - jeg har været gift før - og jeg synes altså ikke jeg har lyst til at bruge penge på leje af lokaler,

DJ, køkkenpersonale endsige brudekjole og alt det andet der følger med, for så lille et bryllup.for slet ikke at tale om at skulle gå gennem en næsten tom kirke...

Det fortalte jeg så kæresten,Og hans eneste reaktion var : det er helt forståeligt skat,sov godt... :angry: :angry: :angry:

Nu sidder jeg så og har lyst til at bede ham rende mig,hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær,og bare aflyse det hele...

Hvis i bliver den mængde behøver man vel ikke et stort lokale, en DJ og hvad ved jeg... En havefest hvor i bestiller noget catering mad kan vel også gøre det?

Jeg synes du ser meget sort/hvidt på det hele, og til spørgsmålet om hvorvidt du går i for små sko vil jeg sige ja!

I er 2 mennesker om det her, og i må altså kombinere jeres drømme. Eller lade være med at blive gift :)

Og så er jeg nok lidt forvirret....... Planlægger i ikke brylluppet sammen? Eller hvordan gør i..... Det er bare siden du har bedt ham om hans gæster, og at du planlægger ud fra han sagde han ville i kirke....

Måske er det bare mig der ikke kan se logikken?

Redigeret af Babyrex
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer