Guest fru Norholt

Tale til min mand

8 indlæg i dette emne

Jeg er så heldig, at jeg skal giftes med den dejligste mand i verden d. 14. august 2004 - lige om lidt...

I min familie er vi ikke så gode til det med taler. Jeg kan sagtens tale for en større forsamling f.eks. i arbejds-regi, men når vi kommer til det med følelser, så er vi altså lidt bløde - lidt meget bløde...

Jeg ved, at min far ikke kan, og har derfor sagt til ham, at jeg ønsker mig en sang (dem er han nemlig rigtig god til!)

Men jeg kunne jo altså godt tænke mig at sige et par ord til min mand!

Alene overraskelsen når jeg rejser mig - der er ingen der regner med, at jeg kan/vil gøre det...

Jeg ville ønske, jeg kunne synge, så ville jeg gøre det istedet...

Er der nogen der har nogle gode idéer til, hvad jeg ellers kunne gøre???

Jeg vil meget gerne gøre NOGET for ham, men jeg er ikke sikker på, om jeg kan det der med talen - og måske vil det forpeste min dag, hvis jeg skal gå og være nervøs for det...

HJÆLP!!!

Mange hilsner

"fru Norholt" :violin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Norholt!

Hvad med et lysbillede-show?

En powerpoint-præsentation?

En quiz?

En anden herinde har med succes lavet en tale, hvor gæsterne blev inddraget ved hjælp af kuverter? (så skal man ikke selv sige så meget ;) )

Triopop har et tilbud om at indspille en sang på cd, som du så kunne afspille?

Mal et maleri kun til ham?

Mulighederne er jo mange - læg hovedet i blød og søg rundt herinde - der er mange alternative "taler"....

Pøj pøj med det!

KH Louise

0

Del dette indlæg

Jeg skal også holde tale til min mand - ligeledes d. 14 august.

Jeg er også en person der utrolig meget let bliver rørt og jeg ved at jeg sikker også fælder en tåre når jeg skal holde talen.

Men jeg VIL bare holde den tale, om jeg så tudbrøler...

Jeg har gjort det at jeg har læst min tale igennem RIGTIG MANGE gange. Jeg har også prøvet et par gange på at virkelig sætte mig ind i dagen også læse teksten højt - altså som om jeg læser den for alle gæsterne..

Jeg tror det har hjulpet mig lidt fordi at de første mange gange tuede jeg hver gang jeg læste talen men nu kan jeg godt læse den igennem uden at begynde at tude.

Men det kan godt være at jeg alligevel kommer til at små tude lidt for selve dagen i sig selv er jo en stor dag og jeg er sikker på at følelserne sidder uden på tøjet.

Uanset hvad du nu vælger så held og lykke med det - og husk det er ingen skam at tude på sin bryllupsdag.

Laila

0

Del dette indlæg

Tak for de gode forslag...

jeg har nu skrevet talen, og læst den højt et utal af gange... Uden at tude... Jeg er heller ikke bange for at græde på min bryllupsdag - det kommer jeg alligevel til i kirken, ved gommens tale o.s.v. Men jeg kunne godt tænke mig, at gennemføre talen bare nogenlunde...

Måske er jeg bare nervøs for, om den nu er kedelig, for meget eller noget andet... Selvom jeg er sikker på, at han bliver meget glad og meget overrasket ligemeget hvad jeg siger...

jeg har en fornemmelse af, at der er andre der kommer med lysbilleder, quiz og lignende, ellers var det rigtig gode idéer... Jeg tror jeg holder mig til talen, og så må det briste eller bære!!!!

Wish me luck!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej.

Tja jeg er også en af dem som ikke kan lide at stå op og sige noget i en forsamling. Men på den anden side, føler jeg lidt at det ville være en sejr. Jeg har været sygemeldt med depression siden december og ingen absolut INGEN regner med at jeg har overskud til at gøre det. Men jeg føler at jeg er kommet så langt at jeg godt tør, og så ville det være en gave for min eneste ene som har båret mig igennem denne svære stund.

Jeg har så malet et flot maleri til ham, med en kvinde hånd og en mande hånd der holder om et hjerte. på maleriet står der så"et hjerte er en skrøbelig og sjældent gave pas godt på det oghold med begge hænder." jeg ville så sige et par ord til det, men ellers har et digt som jeg gerne vil læse op for ham. Jeg havde nu tænkt mig at gøre det at give ham en kopi af den, så hvis min mod svigter mig, kan han hjælpe mig på vej.

nu får vi se hvordan det går.

HELD OG LYKKE MED JERES TALER: I KAN GODT.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer