Oxytocin

Cancer - eller ikke..

24 indlæg i dette emne

Jeg opdagede i går en knude på str. med en hasselnød i lysken. Var hos lægen i dag - og får inden en uge en henvisning til en scanning. Der skal også laves en vævsprøve.

Min største frygt er STEDET - lymfekirtlerne - for er det cancer går det jo som regel ret hurtigt :(

For 3 år siden begravede jeg en MEGET god ven, efter 4 mdrs. sygdomsforløb. Min farbror har lige fået fjernet tyktarmen - og min eks. fik fjernet et øje. Alt sammen kræft.

Det er lidt underligt for det jeg er mest fyldt af lige nu, er at jeg ville være så KED af at skulle herfra.. Ikke at jeg bare giver op eller TROR det er cancer. Det er bare lidt underligt at tænke på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at læse det. Ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal skrive. En uge er meget lang tid selvom det objektivt set ikke er det. Mange tanker til dig, jeg håber det er en form reaktiv forstørrelse. Og at du ikke skal herfra.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, Josephine - du virker som et overordentligt rart menneske! :hug:

(PS: Min mormor kom i øvrigt fra Bornholm :wink: )

Jeg tror faktisk ikke jeg fortæller min kæreste det.. Han er den type som kan bekymre sig selv ihjel!! Og det er der i og for sig ingen grund til, så længe vi alligevel ikke ved noget.

Ikke at jeg ikke er bekymret - ellers havde jeg ikke lige skrevet hér.. Men jeg kan nok bedre fortrænge det en tid (er HELT sikker på det hjælper at prøve kjoler en dag eller to!) og så kan jeg tage snakken med ham når jeg selv er klogere.

Redigeret af Oxytocin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:-)) til at kjoleprøvning hjælper. Det hjælper jo på mange ting, så hvorfor ikke :-)

Du kender din kæreste så du ved også hvad der er bedst. Selv ville jeg blive voldsomt ked af ikke at få det at vide selvom ja, jeg ville også bekymre mig halvt ihjel. Mine forældre gør det gang på gang, fortæller mig først bagefter når noget er/har været galt, i den bedste mening. Men det virker altså bare ikke ret godt.

Og i øvrigt, tak for din søde bemærkning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Næh :( Det kan da godt være du har ret. At det er en misforståelse at ville skåne ham.

Hvis bare ikke der var "al den ventetid" - det virker som et århundrede, selvom det maks er en uge til henvisningen kommer og så en tid inden for 2 uger.

Ville egentlig tabe mig 3-4 kg. inden brylluppet, men sidder med en kæmpe pose Haribo foran mig lige nu. Selvmedlidenhed er en bitch!!

Har talt med kæresten om det nu - og SELVFØLGELIG var det rigtig at gøre det :heart:

Redigeret af Oxytocin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Næh :( Det kan da godt være du har ret. At det er en misforståelse at ville skåne ham.

Hvis bare ikke der var "al den ventetid" - det virker som et århundrede, selvom det maks er en uge til henvisningen kommer og så en tid inden for 2 uger.

Ville egentlig tabe mig 3-4 kg. inden brylluppet, men sidder med en kæmpe pose Haribo foran mig lige nu. Selvmedlidenhed er en bitch!!

Har talt med kæresten om det nu - og SELVFØLGELIG var det rigtig at gøre det :heart:

Hmm.. Næh :( Det kan da godt være du har ret. At det er en misforståelse at ville skåne ham.

Hvis bare ikke der var "al den ventetid" - det virker som et århundrede, selvom det maks er en uge til henvisningen kommer og så en tid inden for 2 uger.

Ville egentlig tabe mig 3-4 kg. inden brylluppet, men sidder med en kæmpe pose Haribo foran mig lige nu. Selvmedlidenhed er en bitch!!

Har talt med kæresten om det nu - og SELVFØLGELIG var det rigtig at gøre det :heart:

Gang i Hariboen - hvis ikke nu, hvornår så. De der 3-4 kg, dem har vi jo allesammen altid planer om at tabe, og især os herinde før brylluppet. De ryger såmænd nok af alligevel. Eller også gør de ikke, og så er det altså også ligemeget. Der er vigtigere ting i dette dejlige liv.

Dejligt du fik talt med kæresten og føler det var det rigtige at gøre.

Ventetid sucks i din situation -selvom det nok ikke kan gøres så meget hurtigere. Så er det stadig alenlangt at gå og vente på lige nu, føler med dig.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha.... Det var godt!

Skulle lige til at skrive en lang smøre inden jeg læste dit sidste indlæg :)

Ville prøve at berolige dig lidt. Jeg arbejder med kræftramte og ved hvordan de fleste har fra noget opdages og frem til svaret kommer.... Kæft det er umenneskeligt.. Ventetid og uvished gør mennesker skøre og kriseramte i den grad.

Men skøøøønt du fik et godt svar og hvad nu med den der Haribo???? :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

..og hvad nu med den der Haribo???? :D

Hvoffon en Haribo??!! :floejt::lol:

Vi fejrede det i går med en KÆMPE bøf!! Jeg var så udmattet at jeg helt skvattede sammen inden i. Havde ikke opdaget hvor anspændt jeg havde været.

Var nu alligevel overrasket over mig selv mens det stod på - jeg var mere rolig end jeg kunne havde forestillet mig..

Jeg har en masse lymfeknuder - og et par af dem STORE - men de har den "rigtige" facon (ovale), hvilket jo betyder der ikke er cellevækst, og den "rigtige" blodtilførsel (ikke at jeg har forstand på det, men kunne se det på skærmen da den søde damedoktor forklarede).

De kunne jo - som hun sagde - ikke GARANTERE at der ikke er en malignt celle et sted, men mente bestemt ikke der var grund til bekymring. Men hvis jeg havde det bedst med det, ville de gerne lave en kontrolscanning om 3 mdr., hvilket jeg takkede ja til.

Super behandling og ro i maven! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er der så ingen der ved :unsure: Det kan skyldes betændelse et sted i kroppen - men ikke noget jeg "ved jeg har".

Ringer og får en ny tid hos min søde læge mandag - så må vi se om vi kan finde ud af det sammen.

Jeg har været meget træt i den seneste måneds tid og er lige testet for borreliose, efter at have pillet 2 af de små flåt-sataner af mig med en uges mellemrum. Men dels var testen negativ - dels har jeg ingen anelse om, hvorvidt det kan påvirke lymfekirtlerne.

Jeg har også lige haft en mens-agtig blødning....i en måned! :sm: Så noget er altså "off balance" i min krop - det er helt sikkert :huh: Er testet for overgangsalder også i dén forbindelse - men den var også negativ. ... Og skal lige huske at tilføje at jeg fik taget celleskrab i den forbindelse også - men der var heldigvis heller ingen C-celler!!

Redigeret af Oxytocin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan være 10.000 grunde til hævede lymfer.... God ide at finde grunden. Og kan egen læge ikke kan du bede om henvisning til en speciallæge. Er du blevet kradset hårdt af en kat? Så er der noget der heddet cat scrats disease (hvordan f... Staver man lige til det??)

Det kan virkelig give nogle seriøse lymfeknude hævelser. Og det er totalt uskyldigt og ikke behandlings krævende :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmmm

En reumatolog ville jeg tro.... Men er ikke sikker. Tror ikke at infektionsmedicinere arbejder som privatpraktiserende. Men tror reumatologer har bredt kendskab til den slags. Men det ved lægen ... Eller bør vide... 😒 (Min kæphest.. Jeg er ikke så varm på praktiserende læger - kun til at skrive henvisninger til speciallæger 😁) Undskyld undskyld undskyld.... Hvis nogen Pr. Læger læser med 😌 Jeg er arbejdsskadet 😫

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da rigtig dejligt at det ikke var kræft :)

Hvis du har blødt så meget, så er det da derfor du har været træt, du er da i jern-underskud. Hvis du kan lide druer, så sørg for at spise en masse røde/blå/sorte, deres skin indeholder rigtig meget jern :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Druer er dejlige! :) Lige nu er jeg på 2 bakker jordbær om dagen - de skulle også indeholde meget jern - og jeg ELSKER jordbær :smiley-eatdrink026:

Jeg kunne ikke få en tid hos lægen, for at få en henvisning, før 1/8. Deres holding er helt klar; nu er det jo ikke kræft - så nu haster det ikke :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer