Mortil4

Birgitte manglende vægttab

2 indlæg i dette emne

Hej Birgitte

Har prøvet at tabe mig siden januar. Jeg har tabt mig ved at spise omkring 1500-1600 kcal om dagen og ved en aktiv hverdag. Jeg har trænet effektivt 3 gange om ugen i motionscenter indtil 1. Juli (resultat minus 10 kg). Herefter har jeg sat motionen op til 8 gange i ugen. Jeg dyrker spinning, zumba, stram op, vægttræning og puls og styrke men synes et vægttab i de 3 mdr. På 3 kg er for lidt. Hvad gør jeg forkert? Mangler stadig 14 kg inden maj......

Mvh. Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Birgitte

Har prøvet at tabe mig siden januar. Jeg har tabt mig ved at spise omkring 1500-1600 kcal om dagen og ved en aktiv hverdag. Jeg har trænet effektivt 3 gange om ugen i motionscenter indtil 1. Juli (resultat minus 10 kg). Herefter har jeg sat motionen op til 8 gange i ugen. Jeg dyrker spinning, zumba, stram op, vægttræning og puls og styrke men synes et vægttab i de 3 mdr. På 3 kg er for lidt. Hvad gør jeg forkert? Mangler stadig 14 kg inden maj......

Mvh. Anette

Hej Anette

Det lyder til, at du trænger til noget forandring i din træning - kroppen er utrolig god til at tilpasse sig det, som vi udsætter den for. Især holdtræninger som spinning, zumba mv., er super effektive i starten, men så vil du ramme et plauteu, hvor din krop er blevet god til at omsætte energien og ikke forbrænder fedt som energikilde længere under træningen. Derudover hæver det dit kortisol niveau (stresshormon), der vil sænke din forbrænding på sigt.

Mit forslag til dig vil være:

  • Styrketræning 4 gange om ugen (hvis du er vant til at lave 8 gentagelser, så lav 5 eller 12 - husk at det skal være så tungt at du knap kan tage den sidste!)
  • Lav HIIT (intervaltræning) efter din styrketræning - prøv med 30 sekunder FULD KNALD på romaskine/cykel efterfulgt af 15 sekunder roligt tempo i alt 8 gange
  • Sætte holdtræningen ned eller holde pause med den
  • Lav i stedet "steady state" cardio 2-3 gange om ugen - powerwalk udenfor 6,5-7,0 km/t virker super godt og hjælper dig med at restituere bedre

Held og lykke med vægttabet - og skriv endelig igen, hvis du mangler svar på noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer